Médiář.cz - Média, reklama, marketing, mobilní aplikace a slevové servery

 
 

O online mánii a o onanii

Parodie v reklamě je stará jako toto nejstarší řemeslo samo.

 
 

Důvěra zavazuje. Můj poslední příspěvek se začal šířit rychlostí epidemie a dnes má již 18 (!) doporučení. V obavě, že zklamu a budu hledět dalekohledem na laťku, kterou jsem si sám nastavil a již ji nejsem schopen překonat, jsem se uchýlil k názvu, který mnohé slibuje, mnohé možná přiláká, ale výsledný produkt možná nebude takový, jakým se zdál být. V reklamním odborném jazyku se tomu říká over-promising message.

Nejprve raději k online tématice.

Byl jsem na mnoha seminářích a panelových diskusích, které měly většinou podobné téma – internet, digitalizace, online média, konec klasické reklamy a tak dále. Děje se tak již poměrně dlouho. Tipuji tak deset let, kdy se to bere opravdu vážně. Předtím to mohly být spíše jen spekulace o tom, co přijde.

Oukej, říkám si. Diskuse se vedou. On-line svět bezpochyby existuje, možnosti šíření různých sdělení jsou mnohonásobně větší, sociální sítě nás zvou ke společným virtuálním i skutečným akcím… a co? Stalo se, kromě většího chaosu v hlavě, něco zásadního? Den má stále jenom 24 hodin a nikdo mě nepřinutí sledovat něco, co mě nezajímá. A když mě někdo najde(!) podle bůhvíjak získaných dat a nabídne mi relevantní sdělení, mám mu za to ještě tleskat? Asi nejsem sám, komu je to spíš nepříjemné…

OBSAH je to, co stále schází. A dnes musí být ještě zajímavější než kdykoliv předtím. Když není CO, není KOMU. Dokud si neuvědomí zadavatelé a agentury, že musí lidi zaujmout obsahem a ne formou (jistě si mnozí řeknete – nic nového, ale já opravdu nevidím jiný problém, než zajímavý obsah – všichni to sice vědí, ale nikdo pro to nic nedělá…), tak budou všechny tyto diskuze na všech seminářích, fórech a panelech o on-line marketingu pořád jen nekonečnou onanií…

Oslí můstek postaven. Nebojte se, tak snadno se z toho ožehavého tématu nevykroutím. Zde je odkaz, který si mne našel, protože se o mě ví, že občas něco točím a že mám radši trochu bizarnější věci. Třeba že režiséři porna bili a pálili herce a půjdou za to k soudu.

Možná se brzy začnou ozývat i herci z reklam, protože tam to někdy probíhá velmi podobně, co se týče ponižování lidské důstojnosti.

Reklamní blok současnosti dále nabízí zajímavé téma parodií. Gambrinus vs. Zlatopramen.

Kolegové se tomu již zevrubně věnovali a já jen dodám: ano. Gambrinus si to zaslouží. Zlatopramen však nenabízí o nic větší vodvaz, než se zpít bez signálu. Nabízí další klišé – párty na lodi, kde hraje příšerná hudba (stejnou použili kupodivu i do reklamy). Nutno uznat, že zde jsou i jisté konkrétní důkazy alternativní zábavy – skákaní z diskokoule, propichování balónků a koupání v pěně (pochopil jsem správně, že asi pivní). Nezbývá, než si umýt hlavu pivním šampónem, zakoupit lístky na loď a vyrazit. Zlatopramen je odvážný. Za to si zasluhuje naše uznání. Bohužel, nic lepšího ale nenabízí. Škoda.

Parodie v reklamě je stará jako toto nejstarší řemeslo samo (někdy se nesprávně uvádí úplně jiné řemeslo, ale vězte, že až tento termín uslyšíte, jedná se zcela jistě o reklamu).

Nemusíte parodovat pouze jinou reklamu na stejný produkt. Výhoda pivní reklamy je, že si může utahovat ze všeho – ne jen z konkurence…

Tato vychází z reklamy, která vznikla před mnoha a mnoha lety.

Mimochodem jedna z prvních, kterou jsem viděl a také jedna z těch, kvůli kterým se mi tehdy reklama jevila jako výborné zaměstnání, kde se dělají krásné věci pro lidstvo…

Reklama ráda pracuje s metaforou. Není nad to, když vezmete tzv. brief za slovo a natočíte prostě krásnou metaforu doslova a do písmene:

To si pak říkáte, že reklama opravdu není špatné povolání.

 
 
 
reklama

Nejčtenější za týden

reklama

Denní zpravodaj e-mailem

Čtěte nás na sociálních sítích

Na Twitteru sledujte telegrafické zprávy
a odkazy na všechny naše články.



Na Facebooku sledujte delší komentáře,
fotografie a odkazy na vybrané články.

 
 

Národní galerie reklamy

 
další kampaně