Telekomunikační operátor O2 pod novým většinovým vlastníkem PPF Petra Kellnera šetří také v oblasti marketingu. Ukončil dosavadní spolupráci s českou pobočkou reklamní agentury VCCP a kampaně v letošním druhém čtvrtletí vytvářel už jen s její slovenskou divizí. „Nicméně jedním z dopadů odchodu O2 od VCCP Praha bylo rozhodnutí VCCP slovenskou pobočku zavřít. O2 se proto rozhodlo využít tuto příležitost a dosavadní tým VCCP SK převzít a začlenit přímo do své organizační struktury – konkrétně do marketingové komunikace,“ uvedl operátor.
Od 1. července tak bude nadlinkové i podlinkové reklamní aktivity O2 v Česku i na Slovensku zajišťovat interní tým O2 vedený Milanem Šemelákem. Ten do 30. června řídí slovenskou pobočku VCCP a pracoval také na poslední tuzemské kampani operátora Chytrá síť.
O2 si od změny slibuje úspora na měsíčních poplatcích agentuře, a to v řádu desítek procent. „Dlouhodobě očekáváme i další pozitivní efekty – odstranění duplicit, lepší tok informací, celkové zefektivnění kreativní práce i zlepšení kvality výstupů. V neposlední řadě si od tohoto kroku slibujeme větší konzistenci komunikace, což je v době před a během chystaného rebrandingu velmi důležité,“ uvedla výkonná ředitelka marketingu O2 Slovensko Jana Studničková.
„Všechny agentury volají po větším propojení s klienty, chtějí mít lepší přístup k interním informacím. To bývá velmi složité, protože agentury pracují s více klienty, týmy se navíc často obměňují. Získat vzájemnou důvěru není lehké a bariéry stejně zůstávají,“ argumentuje Studničková, proč převzala lidi z agentur do vlastního týmu.
O2 nehodlá spolupráci s externími agenturami opouštět zcela, dál ji využívá třeba v online marketingu. Šemelákův kreativní tým v O2 také doplní jednotlivci ze spolupracujících agentur Nydrle+Semelak a Nydrle Digital.
Nydrle SK, slovenská pobočka agentury Nydrle, se v důsledku výše uvedených změn mění v Nydrle+Semelak. Mění se tak v servisní subjekt Šemelákova týmu v O2. Nydrle SK fungovala v Bratislavě čtyři léta, od roku 2010. Dělala třeba pro Tatra banku. Letos se podílela jako subdodavatel na poslední kampani slovenské VCCP pro O2.