Do české verze časopisu Newsweek nastupuje tento týden nová redaktorka Iva Roze (Skochová). Absolventka žurnalistiky na Kolumbijské univerzitě v New Yorku psala pro Global Post, Slate, Salon nebo pro americký Newsweek. V Česku je známá jako dopisovatelka Reflexu, Respektu či Lidových novin. Newsweek čerstvě střídá šéfredaktora – místo Jiřího Nádoby nastoupil Ondřej Formánek.

O2 Sport ulovil další diváky v hospodách

Telekomunikační operátor O2 a Pivovary Staropramen zintenzivňují společný projekt Sportovní kino, který má nahnat další diváky sportovní televizi a zvýšit výtoč piva.

Spolupráce O2 se Staropramenem znamená silný marketingový tlak na hosty

Spolupráce O2 se Staropramenem znamená silný marketingový tlak na hosty restaurací

Hospody čepující Staropramen se ukazují jako prostředí, odkud se rekrutují významnější počty diváků kanálu O2 Sport. Konkrétně při Synot lize, nejvyšší tuzemské fotbalové soutěži, registruje O2 Sport zájem v průměru 25.000 až 30.000 domácností (při nejsledovanějším zápasu Synot ligy to údajně bylo 70.000) ze zhruba 200.000, které si momentálně předplácejí televizi přes internet O2 TV, v hospodách to pak dělá až dalších 30.000 jednotlivých diváků. Při večerním setkání s novináři to ve středu řekli marketingový ředitel O2 pro segment domácností David Duroň a výkonný ředitel kanálu O2 Sport Marek Kindernay.

Čísla pocházejí z dosavadního provozu projektu Sportovní kino, při němž O2 TV operátora O2 skupiny PPF Petra Kellnera začala do restaurací, jež nabízejí pivo Staropramen, dodávat set-top boxy a nejrůznější propagační materiály, jež mají podporovat zájem hostů o kolektivní sledování sportu. Pivovary Staropramen bojují Sportovním kinem s klesající návštěvností provozoven. Podnik dnes uvedl, že oproti běžnému provozu stoupnou při promítání tržby o 10 %. Sportovní kino se dosud zavedlo už v téměř tisícovce provozoven.

Spolupráce začala loni v létě, od letošního ledna vstoupila do ostré fáze. Pivovar motivuje k pití většího množství piva při přenosech tím, že slibuje dárky jako je stolní fotbal. O2 také začala Staropramenu pomáhat třeba i s naháněním lidí do restaurací, prostřednictvím reklamních SMS zacílených podle lokality. Zda je součástí spolupráce i peněžní plnění, nechtěl Duroň říct.

O2 dál zjistilo, že největší zájem mají její diváci v hospodách právě o domácí Synot ligu. Následuje fotbalová Liga mistrů, tenisové zápasy ATP a WTA, Premier League a Euroliga. Jak také šéf O2 Sport Kindernay, v rámci platformy O2 TV je loni spuštěný O2 Sport mezi třemi nejsledovanějšími kanály, spolu s ČT Sport a stanicemi Novy Sport.

Hromadné sledování v hospodách se v případě sportovních kanálů už léta považuje za signifikantní zdroj počtu diváků, dosud ho ale není možné zachytit a zohlednit v oficiálním elektronickém měření sledovanosti (postupy vyžadované peoplemetry, které měří v domácnostech, by zavést v restauracích bylo obtížné až nemožné).

O2 Sport zatím žije v nejistotě, zda o jednu z atraktivních fotbalových soutěží ve svém programu nepřijde. Práva na Premier League na další tři sezóny totiž pro Česko a Slovensko koupila satelitní Digi TV skupiny Lama Energy Group Petra Lamicha. O2 Sport nechce další postup komentovat, pravděpodobné ale je, že usiluje či bude usilovat o sublicencování, tedy o to, aby práva aspoň na některé zápasy koupila pro svůj program O2 Sport, případně aby je divákům nabídla v rámci O2 TV zařazením kanálů Digi Sport TV, které přenosy budou šířit.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr