Pondělí 16. ledna přináší další televizní novinky. Na Primě to je premiérová, už 7. série gastroshow Ano, šéfe! se Zdeňkem Pohlreichem (od 21.30), na Nově krimiseriál Specialisté (20.20) a reality show Robinsonův ostrov (21.15). ČT1 pokračuje se Světem pod hlavou (20.00) a Trpaslíkem (21.00).

O2 Sport začíná prodávat reklamu

Mezi prvními inzerenty na sportovní stanici O2 jsou ruský Gazprom a sázková Fortuna.

Jan Raděj

Marketing a obchod O2 Sport řídí Jan Raděj

Pár měsíců po svém startu začala placená sportovní televize O2 Sport operátora O2 prodávat reklamu. Stalo se tak v říjnu, O2 Sport odstartovala v srpnu. Prvními inzerenty jsou ruský energetický gigant Gazprom a česká sázková kancelář Fortuna. Gazprom spojí svou reklamu se zápasy Ligy mistrů, jejímž je oficiálním sponzorem. Fortuna má být kromě Ligy mistrů vidět i u zápasů Premier League a domácí Synot ligy.

Nabídka reklamních formátů O2 Sport zahrnuje klasické spoty i product placement či injektáž s reálným časem. Inzerenti mohou reklamu na sportovním kanále zkombinovat také s dalšími komunikačními kanály samotného operátora O2. Jsou to konkrétně cílené a lokalizační SMS a MMS, bannery na O2 TV nebo online reklamu.

O2 Sport přitom slibuje inzerentům oborovou exkluzivitu, prohlašuje, že hledá „omezený počet významných partnerů“. „O2 Sport nechceme zahltit reklamou. Na kanálu bude pouze v omezené míře,“ řekl Jan Raděj, marketingový a obchodní manažer O2 Sport.

O2 pod novým majitelem, skupinou PPF Petra Kellnera investuje do své televize a speciálně do sportovního kanálu a jeho marketingu značné peníze. Drahé jsou hlavně nákupy vysílacích práv na atraktivní soutěže. Příjmy naopak jdou především od abonentů 02 TV. Ta jde samostatně pořídit od 399 Kč měsíčně. Předplatitelů měla koncem září 193.000. Reklama je dalším způsobem, jak může O2 investici průběžně umořovat.

Konkrétně Ligu mistrů si O2 předplatila na tři roky a tvrdě si práva brání. Začátkem minulého měsíce října si u soudu vymohla, že kabelové a satelitní firmy nesmějí vysílat programy, které neoprávněně šíří zápasy fotbalové Ligy mistrů. Na ty má v Česku práva jen O2 a na vybrané zápasy veřejnoprávní Česká televize.

Největší kabelový operátor UPC nebo satelitní televize Skylink tak na základě předběžného opatření Městského soudu v Praze během nelegálního vysílání fotbalových zápasů musely začít začerňovat obrazovku, a to v případě slovenských kanálů Jednotka a Dvojka a německých stanic ORF a ZDF. Problém se dotkl i desítek menších kabelových televizí.