Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

„O2 to se Spotify a Lunetikem hezky odlehčilo“

Spolupráce O2 se Spotify přesně komunikuje, co nabízí, oceňují reklamní kati. Banka Unicredit zkouší zase další koncept a kati mu drží palce. Big Shock! šokuje míň, než by chtěl.

Z kampaně O2

Z kampaně O2

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 24. týden 2016

  1. Oliver: Chytrá síť O2 (36 %)
    značka: O2 a Spotify, klient: O2 Czech Republic, Spotify
  2. VCCP: Nepřestávej chtít víc (32 %)
    značka: Unicredit Bank, klient: Unicredit Bank
  3. McCann, Triad Advertising: Řvi jako lev (25 %)
    značka: Gambrinus, klient: Plzeňský Prazdroj
  4. Outbreak: Měníme letiště pro vás (19 %)
    značka: Letiště Praha, klient: Letiště Praha
  5. Street Line Production: Šokuj sám sebe (16 %)
    značka: Big Shock!, klient: Al Namura

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. O2 neúčtuje data za Spotify (36 %)

O2 a Spotify zahájily spolupráci

O2 a Spotify zahájily spolupráci

Operátor O2 začal spolupracovat se švédskýou službou Spotify, u svých tarifů nabízí zdarma i za poplatek streaming celkem třiceti milionů skladeb. V nabídce O2 bude možné poslouchat Spotify bez spotřeby dat z tarifu. Kromě toho bude O2 v létě nabízet chytré telefony s podporou 4G LTE včetně audio příslušenství. Kampaň se objeví v onlinu, outdooru, na prodejnách, v rádiu a také v televizi. Za jejím konceptem stojí kreativní tým O2, na online části se podílela agentura Soft Pillow Production. O2 tým do nedávna spolupracoval s agenturou Nydrle, od července začíná fungovat s mezinárodní agenturou Oliver. Spoty režíroval Hans Emanuel, za kamerou stál Tomáš Sysel, produkci zajistila Filmservice.

Tohle mě baví. Produkt i reklama – jasná zpráva!
Jana Kubištová (Budvar)

Tohle už dělal Oliver? Je to oproti předcházejícím kouskům od O2 hezky odlehčené. Posun spatřuji též u printů, které jsou fajn a přitom nezaměnitelně O2. Můj vítěz týdne číslo 2.
Ondřej Souček (Luftballon)

Skoro by se chtělo říct ‚čistá práce‘. Ale nějak mi to kazí ten voiceover a packshot, to je to jediné, co mi tu opravdu nehraje.
Klára Palmer

Slušné řemeslo. Škoda jen, že jsme úplně stejný nápad (dokonce se stejnou písničkou!) viděli před třemi lety na hudební službu od Seznamu. Ale to si tady můžeme říct takhle mezi sebou, lidi si to pamatovat nebudou.
Tomáš Mrkvička

Tady něco nehraje! Zdarma není nikdy zadarmo, ale vzhledem k tomu, jak mají Češi rádi matematiku a jaká 360° masáž to bude, O2 nepochybně pár nových zákazníků polapí. Ale proboha, proč právě tyhle spoty s tak krkolomně rozehraným insightem?
Jakub Plášek (Cocoon)

2. Unicredit naváže na Real Life Banking (32 %)

Unicredit Bank spustil 6. června novou kampaň se sloganem Nepřestávejte chtít víc. Kampaň připravuje agentura VCCP, která pro tohoto klienta pracuje od letošního května. Banka chce touto aktivitou oslovit aktivní typ lidí a navázat na zavedený mezinárodní koncept Real Life Banking, který má přizpůsobit bankovnictví skutečným životním potřebám. Vizí konceptu je podle banky co nejvíc zjednodušit komunikaci s klienty a hledat společně vždy řešení. Kampaň se skládá z imageové části a několika produktových spotů. Televizní spoty poběží v Česku na Nově a na Primě. Na Slovensku bude reklama primárně vysílána v TV Markíza. Na imageovou část kampaně navazují dva produktové spoty, které se zaměřují na účet U konto a na Presto Půjčku. V online prostředí se banka zaměří na display banner reklamu na českých serverech iDnes.cz, Seznam.cz, Blesk.cz a Denik.cz a slovenských Sme.sk, Cas.sk a Aktuality.sk či Topky.sk. Součástí kampaně bude i komunikace na sociálních sítích. Nákup médií  zajistil MediaCom, spoty režíroval Ken Karpel v produkci Target Pictures.

Reklama, která drží pohromadě, protože má myšlenku, vtip i spád. Potřebuje ale víc prostoru pro nabídku – zvýraznit, co banka nabízí. Produktová svatá trojice v záplavě počátečních emocí zaniká.
Jana Kubištová (Budvar)

Bankovní koncept a k tomu bankovní exekuce. Každý z insightů, který se objevují v této kampani, je poctivě vymyšlen. Od stolu. Nejenom v této bankovní reklamě postrádám upřímnost a opravdovost. Tváří se to sice, že mi to rozumí, jenže to šustí papírem.
Ondřej Souček (Luftballon)

Je to už asi stý koncept, který Unicredit zkouší. Každopádně mě to baví a doufám, že jim to konečně vyjde.
Klára Palmer

Jednoduchá message, hezky natočeno. Situace vypadají přirozeně a spontánně.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

Spoty, které jsme viděli už tisíckrát, s vágním příslibem čehosi víc jen těžko přesvědčí, že banka nabízí víc a jinak než ty ostatní. Nevím, jestli Unicredit nezaspala deset let, kdy lidé chtěli víc všeho, jestli náhodou dneska konzumních otesánků není spíš míň než víc a jestli ‚real life‘ není někde úplně jinde, ale tohle snad mají u nich v marketingu dobře spočítané.
Jakub Plášek (Cocoon)

3. Poborský řve pro Gambrinus (25 %)

Plzeňský Prazdroj spustil rozsáhlou kampaň značky Gambrinus k fotbalovému šampionátu Euro 2016 a ke svému partnerství s Fotbalovou asociací ČR a českou fotbalovou reprezentací. Kampaň Překřič pochybnosti. Řvi jako lev! reaguje na to, že českému týmu se ve Francii nedávají moc velké šance. Nová kampaň zahrnuje online spot s bývalým profesionálním fotbalovým záložníkem a reprezentantem Karlem Poborským a řadu dalších aktivací pro fanoušky. Další akcí je projekt Chci řvát, při němž mohou fanoušci nahrát na web Gambrinusu sebe sama se zmíněnou hřívou, jak vydávají lví řev a podporují tak český tým. Připravuje se i překvapení s hráči ve fanzonách. Kreativní koncept pochází od agentury McCann Prague, digitální komunikaci měla na starost agentura Triad Advertising. Spot režíroval Adam Vopička v produkci Silencio FX. Kampaň běží od 7. června a potrvá tak dlouho, dokud se český tým udrží na Euru. Fotbalové mistrovství Evropy probíhá ve Francii od 10. června do 10. července.

Skvělý slogan, skvělý insight!
Jana Kubištová (Budvar)

Co vlastně ve mně má tenhle spot vyvolat? Pocit, že jsme tu všichni depresivní, nudní, zahořklí? Že sami nejsme schopni se radovat a fandit? Proč si třeba Gambrinus nevybere pozitivní příklady opravdových fanoušků, někoho jako je pověstný hokejový fanda Fantomas. Takové příběhy posunují náš fanouškovský národ dál. Není to prostě o tom, řvát jako blbec, pardon, lev, ale o nápadech a hravosti, které v sobě všichni máme.
Ondřej Souček (Luftballon)

Lví hříva jako dárek a profilovka je fajn, ale to je tak asi jediné. Kampani Věříme se dalo věřit. Tohle je strašně reklamní. Kdo kdy viděl takovou znuděnou hospodu, když reprezentace hraje fotbal? Ale uznávám, že zadání není snadné. Kdybychom vyhrávali, bylo by to výrazně snazší.
Tomáš Mrkvička

Pořád neumíme ty sportovní reklamy s pompou, s tenzí, s atmosférou, která vás semele. A to je škoda. Na druhou stranu, jak říkají fotbaloví fajnšmekři, je tahle reklama asi jediná příležitost, kdy můžeme vidět Plašila dávat gól z přímáku.
Jan Javornický

Jo aha, to není Ornest, ale Poborský. Nevím, jestli je relativně skromný spot znouzectnost, anebo záměr, a i když jsem u toho málem usnul, je mi mnohem sympatičtější než nějaký nabubřelý biják nebo nablblé čechohopsání. Zajímavou linkou v pozadí je možnost, že se značka snaží překřičet pochybnosti o sobě samé.
Jakub Plášek (Cocoon)

4. Letiště Praha obsadilo zaměstnance  (19 %)

Letiště Praha v produktové části komunikuje nové výhody

Letiště Praha v produktové části komunikuje nové výhody

Letiště Praha zahájilo letošní kampaň s podtitulem Měníme letiště pro vás. Ta má zachycovat změny letiště, jejichž tváří se stali sami jeho zaměstnanci, kteří se na nich podílejí. Cílem nové B2C komunikace je podpořit vnímání letiště jako „moderního a vstřícného zákaznického prostoru a zvýšit spokojenost s jeho službami zejména mezi českými cestujícími“. Kampaň připravila agentura Outbreak, která začala pro Letiště Praha pracovat koncem letošního dubna. „Letošní kampaň navazuje na tu předešlou z roku 2015 a dále rozvíjí komunikační koncept Měníme letiště pro vás. Jejím cílem je i nadále prezentovat veřejnosti změny na letišti. Tentokrát se však tváří kampaně stali opravdoví zaměstnanci letiště, kteří jsou sami nositeli změn. Zároveň tím podporujeme dlouhodobý záměr dát letišti konkrétní podobu prostřednictvím profesionálů, teří na něm pracují,“ tvrdí Jakub Puchalský, ředitel korporátní a marketingové komunikace Českého aeroholdingu, jehož součástí je Letiště Praha. Dlouhodobá komunikace podle něj kombinuje charakter produktové a imageové kampaně. Zároveň chce Letiště Praha kampaní podpořit další změny v letošní sezoně, jako je rozšíření wifi zdarma i na zastávky MHD před terminály, modernizace interiérů, nové sedačky, dostupnost prodávané vody nebo pítek zdarma, zlepšení vybavení pro rodiče s dětmi a vylepšení aplikace pro chytrá zařízení. V duchu záměru dát letišti konkrétní tváře vznikl takzvaný Red Team, což jsou asistenti na strategických místech po letišti, kteří mají cestujícím pomáhat v orientaci, radit jim a pomáhat jejich plynulejšímu průchodu letištěm. Těžištěm letní kampaně, probíhající od června do září, jsou outdoorová a online média, podpořená inzercí v tištěných denících a týdenících. Kampaň navíc podpoří články o parkování, a stravování a o novinky a rady pro cestující.

Do kampaně na letošní rok obsadilo Letiště Praha své zaměstnance

Do kampaně na letošní rok obsadilo Letiště Praha své zaměstnance

 

Ano, krást se nemá, ale ani lhát ne. Je dobré dělat to, co tvrdíte, jinak riskujete, že upozorníte na problém i ty, kdo si jej dosud nevšimli. Uvidíme, jak to dopadne v tomto případě, dávám 5 bodů za snahu a 10 za nápad. Protože nápad zapojit zaměstnance je dobrý, ale bohužel ne původní. Moc pěkně s ním pracují například v Jihočeském divadle.
Jana Kubištová (Budvar)

Tohle sice není kreativní pecka, ale musím uznat, že je to poctivá práce. Jenom už neznám nikoho, kdo si maže svačiny. Ale to jen na okraj. Můj vítěz týdne číslo 1.
Ondřej Souček (Luftballon)

Kolikrát ještě letos v reklamě uvidíme něčí zaměstnance? A proč ty vizuály vypadají jako z 90. let? A proč vůbec někdo za takovouhle reklamu utrácí peníze?
Klára Palmer

Hlavní problém téhle kampaně je ale v tom, že už je asi třetí v pořadí na téma ‚teď už nekrademe, sodovka na letišti fakt nestojí kilo‘. A přitom tam sodovka furt kilo stojí. Tady to ale ještě posunuli. U věty ‚abyste si nemuseli mazat svačiny‘ mám pocit, že mi někdo plivnul do obličeje, šlápnul na nohu a ještě se mi směje.
Tomáš Mrkvička

Nevím, jestli se tohle dá považovat za reklamu. Sděluje to potřebnou informaci, ale bez jakékoli přidané hodnoty.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

A máme tu v pořadí další kampaň, která slibuje, že už to nebude takové peklo jako dosud. Stejně jako loni. Takže stejně jako napřesrok?
Jan Javornický

Čistá produktová informace – je fajn vědět, že letiště nabízí dostupné služby. A pokusy o vtipnost, jako to se zaléváním kytek, se dají přežít… mohlo být mnohem hůř.
Jakub Plášek (Cocoon)

5. Big Shock mění komunikační strategii (16 %)

Značka Big Shock! z portfolia společnosti Al Namura přichází s novou komunikační strategií v kampani Shock Yourself. V rámci nové kampaně vznikly tři reklamní spoty, první půlminutový běží od 6. června na kanálech TV Prima Group a TV Barrandov. Koncept vytvořila reklamní agentura Street Light Production. Režisérem spotů je Lukáš Hrdý. Videa zachycují odlišné hlavní hrdiny v různých vyhrocených situacích, které mají překvapivé konce. Cílovou skupinou nové strategie jsou lidé od 18 do 35 let. Mediální plán a nákup médií zajišťuje agentura OMD. 

Myšlenka dobrá, ale proč tak nudné zpracování? Chybí tomu akce a spád, na správný šok to nestačí.
Jana Kubištová (Budvar)

Was ist das? Tento kousek mi připomněl slavná Strašidla ze Spessartu. V dnešním světě absolutní dada, stejně jako tato reklama. Koukněte se prosím na spot s parkující ženou a vychutnejte si každý dada moment, který najdete. Já si to jdu pustit znovu.
Ondřej Souček (Luftballon)

To je tak špatně natočený, že se člověk ani nestihne všimnout, že to nedává moc smysl. Jak v tom ‚překvap sám sebe‘ figuruje produkt? Co vlastně slibuje? A to ‚virální‘ video se skateboardistou? Viděl někdy někdo z tvůrců nějaká opravdová skate videa?
Tomáš Mrkvička

Jestli vám ten drink dodá stejné množství energie jako tyhle reklamy, rozhodně bych za něj peníze neutrácel.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

Celkově to zapadá do probíhajícího procesu, který vnímám jako jistou demokratizaci reklamy. Zadavateli stačí poměrně malá investice na to, aby se dostal do velkých médií. A dodavatel nemusí disponovat žádnými unikátními kompetencemi. Teď záleží na tom, co se bude dít dál. Umožní to květinářce z naší ulice oslovit národ? Přivede to do oboru nespočet nových talentů, kteří takto dostávají příležitost se projevit? Zatím to tak nevypadá, ale buďme optimističtí…
Jan Javornický

V Kralupech se konečně probudili a začali pořádně (?) pracovat se svojí silnou ekvitou. Naštěstí se neberou tak vážně jako konkurenční Semtex, navíc civilní styl videí z YouTube sedí cílové skupině a rozhodně má potenciál inspirovat k vlastní tvorbě (jen pozor, aby to nebylo spíš na Darwinovy ceny). Palec nahoru! Nicméně televizi snese tak maximálně řidička…
Jakub Plášek (Cocoon)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.