Médiář.cz - Média, reklama, marketing, mobilní aplikace a slevové servery

 
 

Objem filmové produkce v ČR loni druhý rok po sobě vzrostl, na 3,8 miliardy Kč

 
 

Z 3,58 na 3,82 miliardy Kč, tedy o 239 milionů Kč vzrostl mezi roky 2010 a 2011 objem filmové produkce v České republice. Rostly přitom všechny sledované veličiny – české filmy (0,621 miliardy), zahraniční filmy (1,036 miliardy) i reklama (2,162 miliardy), ta v podstatě díky zahraničním tvůrcům působícím právě v Česku.

Čísla dnes jako každoročně zveřejnila na tiskové konferenci v Karlových Varech oborová Asociace producentů v audiovizi. Z údajů je jasné, že česká kinematografie žije především z výroby reklam, a to už od roku 2004.

Filmová produkce v ČR 2011

Návštěvnost českých kin meziročně klesla o pětinu, ze 13,54 milionu diváků v roce 2010 na 10,79 milionu v roce 2011. Kinům tak klesly i tržby, z rekordních 1,49 miliardy Kč na 1,21 miliardy.

Nejnavštěvovanějším filmem jsou Vejdělkovi Muži v naději, s 852 tisíci diváků. V první desítce ročního žebříčku návštěvnosti jsou jen tři filmy (na prvním místě Muži v naději, na čtvrtém Lidice, na desátém Perfect Days – I ženy mají své dny).

„Je zřejmé, že kvalita českých filmů upadá,“ prohlásil zástupce asociace režisér Jan Svěrák, „líheň potřebuje péči. Kdysi, ač je to absurdní, dával stát, studio Barrandov. Po revoluci se tato máma, studio rozpadlo, dramaturgové odešli. Česká televize se o to kdysi snažila a snažit se asi bude i teď, ale není tu úrodné prostředí, kde by se talenty mohly líhnout.“

„Většinu času, který bychom mohli věnovat tvorbě, věnujeme shánění peněz,“ podotkl též. Tvůrci zde opět horovali za naplnění státního fondu kienamtografie, který by podle nich měl ideálně disponovat nejméně 400 miliony Kč ročně.

 
 
 
reklama

Nejčtenější za týden

reklama

Denní zpravodaj e-mailem

Čtěte nás na sociálních sítích

Na Twitteru sledujte telegrafické zprávy
a odkazy na všechny naše články.



Na Facebooku sledujte delší komentáře,
fotografie a odkazy na vybrané články.

 
 

Národní galerie reklamy

 
další kampaně