Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Obří Hamleys otvírá v Praze, Pedro expanduje

Anglická značka Hamleys otevřela v Praze větší hračkářství větší, než má v Londýně. Benzina inovuje svá bistra. Žvýkačky Pedro přidají prodejny. Coca-Cola vrací retro lahev.

Největší obchod s hračkami ve střední Evropě Hamleys otevřel v Praze

Největší obchod s hračkami ve střední Evropě Hamleys otevřel v Praze

Hodnocení jako v Reklamní katovně

Oslovujeme přední české odborníky na maloobchod, instore marketing a retail marketing s tím, aby hodnotili novinky v oboru. Kdo tentokrát přispěl?

  • Tomáš Krásný – 25 let ve výzkumu trhu a obchodu, zakladatel Incoma Research, poté v mezinárodním managementu sítě GfK. Dnes partner ve společnost Blue Strategy, poradce a content manager konferencí včetně Retail Summitu a Retail in Detail.
  • Monika Hrubalová – zkušenosti s řízením marketingových a obchodních pozic od roku 1997, více než 10 let pracuje pro obor instore marketingu aktivní účastí v radě POPAI CE, vyučuje obor marketingových komunikací.

Na začátek spotřební koš na tento týden.

Z aktuálního spotřebního koše

Tesco tento týden dává osm rolí toaletního papíru za 29,90 Kč.

Podívejte se další akční ceny a na kompletní spotřební koš z Albertu, Billy, Globusu, Kauflandu a Teska

A teď už podrobně. 

Nové Hamleys v Praze větší než v Londýně

Skluzavka v Hamleys

Skluzavka v Hamleys

 

Skluzavka v Hamleys

Skluzavka v Hamleys

Ve čtvrtek 5. května se na pražských Příkopech otevřelo největší hračkářství ve střední Evropě značky Hamleys. Původně anglický koncept, který sídlí v Londýně na Regent Street, má v Británii více než 250 let tradice. Dnes se Hamleys proměnil v globální značku, svých 75 poboček má ve 22 zemích světa. Pražský Hamleys se rozkládá na 6.130 metrech čtverečních, je dokonce přibližně o 1.600 metrů čtverečních větší než legendární londýnský Hamleys. Licenci na provozování dětského obchodního domu získala společnost Inexad, která u nás provozuje oděvní značku T. M. Lewin nebo obuv Barker.

Inexad ve spolupráci s agenturou Paragon Entertainment, která se specializuje na atrakce, přináší do centra Prahy koncept Hamleys World. Zahrnuje interaktivní zábavu pro děti, která se rozkládá na dvou patrech obchodního domu. Mezi nejzajímavější atrakce patří závodní dráha, ozvučený kolotoč, obří skluzavku, vodní hrací prvky, fotostěnu se živými postavami nebo velkou raketu. „Máme fantastický tým demonstrátorů hraček a bavičů a chystáme spoustu překvapení, která zákazníci nikdy předtím nezažili,“ prohlásil Pavel Čmelík, ředitel Inexadu.

Nové hračkářství se uvedlo kreativní konceptem Zábava začíná! od agentury Guideline. Koncept bude v obchodním domě probíhat nejmíň do konce letoška. Guideline pečuje také o ostatní složky marketingu Hamleys – mediální strategii, kompletní online komunikaci včetně správy sociálních sítí či PR aktivity.

 

Kolotoč v Hamleys

Kolotoč v Hamleys

 

Kolotoč v Hamleys

Kolotoč v Hamleys

 

Kolotoč v Hamleys

Kolotoč v Hamleys

 

Další z atrakcí, která si hlavně mezi chlapci získá popularitu - závodní autodráha

Další z atrakcí, která si hlavně mezi chlapci získá popularitu – závodní autodráha

 

Hřiště v Hamleys

Hřiště v Hamleys

 

Hřiště v Hamleys

Hřiště v Hamleys

Byl jsem se tam hned podívat, je to paráda. Doufám, že to zastaví – alespoň na čas – dva negativní trendy. Mohl by se zastavit obecný úpadek obchodu s hračkami a děti by si mohly zase začít hrát s reálnými hračkami (a ne jen zběsile osahávat touch-screeny chytrých telefonů s blbými digi-hrami). Druhý trend je podobně toxický – eroze nákupních tříd a jejich zaplavování kasiny a podobnými radovánkami. Hamleys je pořádná prodejna a pražské Příkopy nepochybně trochu přiblíží tomu, jaké byly před mnoha lety, za Rakouska a za první republiky.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Ikonická láhev Coca-Coly se vrací

Ikonická láhev Coca-Coly je zpátky na trhu. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Ikonická láhev Coca-Coly je zpátky na trhu. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Legendární skleněná láhev Coca-Coly se zrodila v roce 1915, do tehdejšího Československa dorazila v roce 1968 a těšila se úspěšnému prodeji dalších 46 let. V roce 2014 byla stažena z oběhu z technických i ekonomických důvodů. Loni oslavila ikonická láhev designera Raymonda Leowy, vystavená v Muzeu moderního umění v New Yorku 100 let. Oslavy ke stoletému výročí doprovázela kampaň „Kissed By“, kterou doplnily hvězdy jako Elvis Presley, Marilyn Monroe nebo Rita Ora. Na začátku letošního roku byla ohlášena první jednotná globální kampaň One brand, která pokrývá všechny výrobky značky Coca-Cola. I s ní je spojen návrat ikonické lahve o velikosti 200 ml zpátky na náš a slovenský trh. Od května se tak můžeme dočkat původních skleněných lahví nejen Coca-Coly, ale i Sprite a Fanty. „S novou lahví o velikosti 200 ml, které uvádíme na český i slovenský trh, chceme jednoduše nabízet správnou velikost balení pro správnou příležitost,“ říká Zbyněk Chládek, ředitel marketingu Coca–Cola HBC Čechy/Slovensko. 

Asi není profesionální to přiznat, ale já to risknu. I když trh nealko docela sleduji, dočasnou absenci ikonické lahve jsem nějak prošvihl. Možná to bude i tím, že mne fakt nebaví, jak i velké značky dělají divné tahy. Nejdříve něco stopnou, pak toho litují a oslavně ruší předchozí rušení.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Tescoma spouští modernější e-shop

Od února 2015 spolupracovaly agentury Better Marketing a Optimio na inovativní podobě eshopu společnosti Tescoma, který ve středu 4.5. 2016 po měsíci testování začíná oficiálně fungovat. Předchozí eshop fungoval od roku 2009, od té doby se ovšem škála výrobků značky rozrostla, proto bylo potřeba podle slov zástupců Tescomy produkty utřídit. Hlavní změnou je tedy nová kategorizace produktů a celková struktura eshopu. Pro Tescomu bylo také důležité vytvořit responzivní design eshopu, kterým, podle slov Radima Roženka, vedoucího oddělení online obchodu Tescomy, značka zareaguje na stále rostoucí návštěvnost z mobilů a tabletů. Ke změně se společnost uchýlila na základě analýzy agentury Better Marketing, která spolupracovala na původním eshopu. Analýza potvrdila, že předchozí web byl nedostatečný a uživatelsky nepříznivý. 

Starbucks poprvé na Slovensku

Uplynulo osm let od doby, kdy se na Malostranském náměstí otevřela první česká pobočka Starbucks. Letos se americký kavárenský gigant rozhodl otevřít první pobočku na sousedním Slovensku, stane se to 31. května v Bratislavě v nákupním centru Aupark. Provozovatelem Starbucks na Slovensku (i v dalších zemích střední Evropy, včetně Čech) je AmRest Holdings, pod níž spadá například KFC nebo Burger King. Expanze na Slovensko je logickým krokem, kromě Česka pobočky kavárenské sítě fungují v Polsku, Maďarsku, Bulharsku nebo Rumunsku. AmRest nebude zasahovat jen do těchto zemí regionu střední Evropy, nově ohlásil akvizici německých poboček Starbucks.

Costa Coffee na Národní blíž metru

Kiosek Costa Coffee, který nově funguje v pražském OC Quadrio

Kiosek Costa Coffee, který nově funguje v pražském OC Quadrio

Britský kavárenský řetězec Costa Coffee v Česku působí také od roku 2008, stejně jako Starbucks, a dosud otevřel 32 poboček – z toho 25 v Praze, ostatní v Ostravě, Liberci, Teplicích, Plzni a Pardubicích. Nejnovější z nich byla představena minulý týden v obchodním centru Quadrio na pražské Národní třídě. Nachází se v druhém podzemním patře u vestibulu metra. Jedná se spíše o kiosek se čtyřmi stoly k sezení a barovým pultem s dostupnými zásuvkami. „Může vás napadnout, proč jsme otevřeli pobočku tak blízko u naší další, hned vedle v obchodní domu My [dřív Tesco, dřív Máj – pozn. red.]. Kiosek je zkrátka strategicky poblíž metra. Díky modernímu stylu a uspořádání si zákazníci můžou snadno vybrat kávu s sebou nebo si u nás mohou na chvíli sednout. Kavárna je moderní a plně přizpůsobena městskému tempu,“ vysvětluje Eva Kulhánková, marketingová manažerka Costa Coffee. 

Hipsteři se mi asi budou smát, ale kromě pražské kavárny mám rád i Starbucks. Souvisí to s mým delším pobytem v USA, kde je Starbucks záchrana od místního ‚cowboy coffee, black and hot‘. Jen se divím, že do Bratislavy vstupuje Starbucks až teď. Je to jedno z míst s nejvyšší kupní silou (a ochotou ji utrácet za značkové potěšení) v celé Evropské unii. Pokud jde o další filiálku Costa Coffee (a dalších kavárenských řetězců) v Praze, mám trochu obavy, jestli to mají všichni fakt dobře spočítané. V USA to s expanzí kavárníci přepálili a při prvních projevech krize pozavírali tisíce provozoven. A naše momentální poptávková smršť taky nebude na věčné časy…
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Legendární Pedro expanduje po Čechách

„Koncept Pedro prodejen jsme uvedli do života v polovině loňského roku na základě nové marketingové strategie. V letošním roce jsme zatím otevřeli nové prodejny v Opavě a Olomouci, do léta plánujeme rebrandovat ještě obchod v Brně a také naši stávající firemní prodejnu v Petřvaldě,“ říká o expanzi Barbora Krátká, marketingová manažerka společnosti The Candy Plus Sweet Factory, která pobočky Pedro spravuje. Prodejny, které fungují od roku 2002, byly původně dvě, dnes už se rozšířily na osm prodejen. Firma byla oficiálně uvedena na trh až v roce 2011, zajímavé je, že bez jakékoliv marketingové komunikace.  Sortiment, který nabízí jsou hlavně cukrovinky – klasické retro Pedro žvýkačky, pendreky, lízátka, ale i další značky, které The Candy Plus Sweet Factory produkuje. Loňský rebranding v rámci nové strategie pomohl, zákazníci do nových prodejen chodí častěji, než do klasických „starých“ firemních prodejen. Podpořit prodej chce společnost spotřebitelskými soutěžemi, jednou z nich bude kolo štěstí. Princip spočívá v tom, že kdo nakoupí na 100 Kč, může si vytočit na kole štěstí odměnu v podobě cukrovinek. 

Benzina mění koncept Stop Cafe

Rychlé občerstvení Stop Cafe rozšíří nabídku jídel

Rychlé občerstvení Stop Cafe rozšíří nabídku jídel

Čerpací stanice Benzina, které patří do retailového segmentu Unipetrolu, se chce přizpůsobit poptávce spotřebitelů a inovují interiér i gastronomickou nabídku. „Zatím máme 112 provozoven (z celkových 399) s označením Stop Cafe a letos jich přibude dalších čtyřicet,“ říká Marek Zouvala, jednatel společnosti Unipetrol RPA zodpovědný za maloobchod. „Zákazníci poznají změnu na první pohled. Budou mít k dispozici větší prostor, kdesi mohou sednout, odpočinout si nebo využít nabídky bezplatného wifi připojení,“ dodává Marek Zouvala. Nový koncept obsáhne komfortní zónou, připojení k internetu a možnost nabíjení svých mobilních zařízení, do konce roku bude dostupný zákazníkům na 42 stanicích Benzina. Rozšířený sortiment občerstvení poskytne značka Stop Cafe Bistro, která nabídne větší množství čerstvých baget, salátů, teplých jídel a snacků. Koupit si je na Benzině možné i speciální dětské menu, podobnou nabídku zatím jiné čerpací stanice nemají. V uplynulých týdnech byly v rámci konceptu Stop Cafe Bistro zmodernizovány čerpací stanice v Rudné u Prahy, v Olomouci nebo v Praze v ulici Argentinská. 

Rozšířený sortiment Stop Cafe Bistra

Rozšířený sortiment Stop Cafe Bistra

V průběhu května dokončí Benzina „kávovou revoluci“ a na 271 pobočkách spustí novou nabídku kávy. „Již jsme začali s instalací nových samoobslužných dotykových kávovarů, které budou nápoje připravovat ze směsi kávových zrn s certifikací fair trade. Směs je vytvořena přímo na míru pro Stop Cafe,“ říká Marek Zouvala. Podobný kávový fairtrade koncept nedávno představily čerpací stanice OMV. Kávovary na Benzinách nabídnou menu s XXL nápoji, capuccinem, espressem nebo kakaem Milka. Káva se skládá z Arabicy ze Střední Ameriky a Afriky s malou příměsí Robusty.

Tak to je opravdu dobrá zpráva, protože Benzina už nějakou změnu potřebovala. Nejenom v designu, ale také v dalších položkách (doufám, že budou pokračovat).
Monika Hrubalová

Vítaný důvod, zastavit se u klasické čerpací stanice. Benzín kupuji, jako stále více spoluobčanů, od obchodních řetězců a nezávislých diskontních benzínek, tak alespoň někdy to kafe…
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Hamé se více zaměří na bezlepkové potraviny

Hamé rozšiřuje sortiment bezlepkových produktů

Hamé rozšiřuje sortiment bezlepkových produktů

Hamé modernizovala a upravila technologie v jednotlivých závodech tak, aby mohla ještě více rozšířit výrobu dosavadních 600 bezlepkových produktů. Společnost se výrobě produktů vhodných pro celiaky věnuje od nepaměti, některé produkty jako nakládaná zelenina či marmelády byly vždy bezlepkové, jiné (masové konzervy, paštiky) byly upraveny v posledních dvou letech tak, aby se bezlepkovými bez ztráty na kvalitě staly. Od roku 2014 používá k označení bezlepkových produktů modré logo s přeškrtnutým klasem s nápisem Gluten free/Bez lepku.

Rozšíření se plánuje hlavně v oblasti masových konzerv, paštik, pomazánek, hotových jídel nebo kečupů. „Všechny nové produkty se v současnosti již snažíme vyvíjet tak, aby byly bez lepku, a u některých stávajících výrobků jsme patřičně upravili recepturu tak, abychom se bez lepku obešli. Do budoucna chceme toto portfolio vhodné pro celiaky ještě dále rozšiřovat, bezlepkové potraviny považujeme za hodně perspektivní oblast. Máme výhodu, že naše výrobky jsou snadno dostupné v běžné obchodní síti, což jistě celiaci ocení,“ vysvětlila Marcela Mitáčková, ředitelka pro marketing a vývoj společnosti Hamé. Kompletní sortiment bez lepku si mohou spotřebitelé prohlédnout na stránkách společnosti nebo zakoupit na eshopu

Hamé během května a června podpoří rozšíření nabídky bezlepkových produktů své značky Otma marketingovou kampaní, která bude zahrnovat inzerci, outdoor reklamu, online projekty a instore aktivity. Kompletní portfolio a ochutnávku potravin pro celiaky představí ve svém stánku na 11. Fóru celiaků, které se koná 14. května v Praze na výstavišti v Letňanech. Hamé vystavuje v rámci Fóra po třetí v řadě, společně s ním třeba také Globus, Tesco nebo Nestlé. Není to jediný „bezlepkový“ event, kterého se společnost účastní. Kromě Fóra celiaků se pravidelně objevuje i listopadovém Bezlepkovém trhu v Hostivaři.

Je samozřejmě dobře, že nabídka pro celiaky se rozšiřuje. Navíc nás asi brzy zasáhne gluten-free-mania, která už třeba v USA řádí na plné pecky. Takže chytrý tah od Hamé.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Tesco láká na mistrovství Evropy ve fotbale

Blíží se mistrovství Evropy ve fotbale konané ve Francii, kterého se zúčastní i náš tým, a tak se Tesco na tuto událost rozhodlo zaměřit ve spotřebitelské věrnostní soutěži. Ve spolupráci s firmou Panini připravilo Tesco od 4. května do 26. července 2016 sbírání bodů za každých 100 Kč,  za každých 10 bodů si mohou zákazníci vybrat sportovní vybavení jako míče nebo batohy značky Panini se slevou 50 %. Pro držitele věrnostní Tesco Club Card jsou podmínky nepatrně výhodnější. „Kromě tradičních míčů, batohů a cestovních tašek, se můžete těšit také na freestylový míč propojený s hodinkami, které vám počítají počet nožiček. Teenageři si určitě oblíbí stahovací sportovní vak.“ dodává k nabídce produktů Lucie Kumstová, která má v Tesku na starost krátkodobé věrnostní programy.

Osobně jsem velice ráda, že se tady nabízí věrnostní atraktivnější věci. Jenom aby cena po odečtení 50% byla férová.
Monika Hrubalová

A je to zase tady. Kdo nemá nějakou marketingovou taškařici spojenou s fotbalem, není správný marketér. Tesco to chudák ode mne schytá za všechny, kteří se záhy vyrojí. Další kopací akce už nebudu komentovat, je to strašná nuda. Já už se ovšem těším na ty borce, kteří nepoplují s hlavním proudem a udělají nějakou anti-kopací akci (třeba speciální nabídku pro „fotbal-free barbecue“ nebo tak nějak).
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Pet Center proti množírnám psů

Občanské sdružení na ochranu opuštěných zvířat ve spolupráci se sítí Pet Center spouští kampaň, která má veřejnost seznámit s problematikou množíren a zároveň přesvědčit potenciální majitele domácích mazlíčků, aby nenakupovali od neověřených chovatelů. Pet Center podpoří kampaň finanční sbírkou. Množírny jsou často spojené pro zvířata se špinavými klecemi, nedostatkem jídla a veterinární péče a brzkým odloučením mláďat od matky. Feny zde rodí, jak nejrychleji to jde, když už jsou vyčerpané, majitel je nechá utratit. „Začátky jsou většinou velmi podobné. Lidé si chtějí pořídit nového čtyřnohého člena domácnosti, žádného vesnického voříška, ale ideálně nějaké menší plemeno, které se hodí do bytu. Potvrzení o původu nepotřebují. Co je nejdůležitější, chtějí pejska lacině. Proto se rozhodnou pro nákup zvířete u neověřeného prodejce, který tyto podmínky splňuje. Ve valné většině případů se u pejska dříve nebo později objeví méně či více závažné zdravotní problémy a majitelé musí ušetřené peníze investovat do veterinární péče, v horším případě zvíře během několika měsíců uhyne,“ vysvětluje Kateřina Holnová, marketingová ředitelka Pet Center.  Jen na našem území se množíren nacházejí tisíce. V rámci boje proti nim bude 30. červen vyhlášen jako oficiální den Stop množírnám a v ten samý den odstartuje finanční sbírka na podporu a pomoc psům odebraným z množíren a na osvětu veřejnosti ohledně tohoto tématu. Přispívat bude možné do kasiček v prodejnách Pet Center. 

Chvályhodné a jistě i efektivní. My, co máme rádi psy, této akci fandíme.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Lidl postavil první letošní hřiště pro děti

60. Rákosníčkovo hřiště postavil Lidl v Hostivici

60. Rákosníčkovo hřiště postavil Lidl v Hostivici

Lidl se od roku 2012 angažuje ve stavbě dětských hřišť v rámci svého projektu společenské odpovědnosti Rákosníčkova hřiště. Autor Rákosníčka Zdeněk Smetana s nápadem využití své postavičky souhlasil a plán podpořil. V prvním roce společnost sama vybrala a postavila 11 dětských hřišť. V druhém roce nechal Lidl rozhodování na veřejnosti, lidé mohli hlasovat na webových stránkách Rákosníčkových hřišť a na facebooku Lidlu v sekci „Vyhrajte Rákosníčkovo hřiště“, na konci roku 2013 bylo díky velkému zájmu realizováno 18 dalších míst na hraní. Od té doby o postavení vždy rozhodoval počet hlasů veřejnosti. K letošnímu prvnímu Máji se otevřelo již 60. plocha na hraní v pražské Hostivici, zároveň také letošní první realizovaný projekt z plánovaných jedenácti. Na tento rok se chystají stavby ve městech Nový Bydžov, Kralupy nad Vltavou, Slaný, Roudnice nad Labem, Mnichovo Hradiště, Prostějov, Vsetín, Brno, Praha 11 a Praha 13.  

Otevření Rákosníčkova hřiště doprovázel zábavný program pro děti s Michalem z Kouzelné školky

Otevření Rákosníčkova hřiště v Hostivici doprovázel zábavný program pro děti s Michalem z Kouzelné školky

Na slavnostním otevření hřiště v Hostivici vystoupil v rámci programu pro děti Michal z Kouzelné školky a děti si mohly vlastnoručně vyzdobit plot. Nové hřiště stálo Lidl 1,5 milionu Kč, pro jeho výstavbu hlasovalo během února 29 114 lidí. Hrací plocha je určena, stejně ostatní Rákosníčkova hřiště v Čechách, pro děti v předškolním věku a nabízí k aktivnímu hraní velkou prolézačku, pískoviště, šikmou horolezeckou stěnu, lanovou překážku, a nechybí ani kolotoč a houpačky. Na oplocené hřiště se vešel i domeček, své místo tu mají i lavičky a zpevněná plocha pro kočárky.  

Chytré a účinné, jako většina aktivit Lidlu.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Jim Beam do Čech přináší novou whiskey

Nový Jim Beam Double Oak dorazí do Čech v průběhu května Nový Jim Beam Double Oak dorazí do Čech v průběhu května

Nový Jim Beam Double Oak dorazí do Čech v průběhu května

Výrobce whiskey Jim Beam, Beam Suntory, přináší novinku do stávající kategorie Kentucky Straight Bourbon – Jim Beam Double Oak, který zraje ve dvou sudech z amerického dubu. V první fázi, stejně jako ostatní destiláty této kategorie, zraje v čerstvě vypálených sudech z bílého dubu, na druhou část zrání je přemístěn do stejně ošetřeného sudu. Tím získá intenzivnější kontakt s vypálenou vrstvou dřeva a potažmo také jemnou, ale výraznější chuť s náznakem vanilky a karamelu. Autorem je mistr palírny ze sedmé generace rodiny Beamů Fred Noe. Jim Beam Double Oak dorazí na náš trh v průběhu května. Ve světě whiskey není až takovou zásadní inovací, stejnou metodou se vyrábí například Woodford Reserve Double Oaked Whiskey.  

Moc mne to nebere. Whiskey (i whisky) mám rád, ale neprahnu po nových ‚SKUs‘. Obecně mne totiž moc nefascinuje marketing založený na ‚ředění‘ hlavního produktu a neustálém uvádění novinek na bázi variací a příchutí.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její nový projekt

Distribuce POS