Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Óčko prodává televizní reklamu programaticky

Po samotném převedení bannerů na televizory přichází jejich automatizovaný prodej.

Hudební televize Óčko zahájila prodej automatizované reklamy. Děje se tak prostřednictvím programatických systémů v rámci jejího hybdridního vysílání na platformě HbbTV, kombinující televizi s internetem. Nákup programatické reklamy jako první využila sázková kancelář Sazka, dále mobilní operátor Vodafone či web s pracovní inzercí Jobs.cz.

Programaticky prodávané bannery se na óčku ukazují ve vrstvě nad obrazem

Programaticky prodávané bannery se na óčku ukazují ve vrstvě nad obrazem

Nová forma reklamy má podobu banneru ve vrstvě nad obrazem, ve spodní části obrazovky. Banner má rozměry 750 x 100 pixelů, v online prostředí se pro něj používá označení leaderboard. Óčko momentálně nabízí v průměru 100.000 jeho zobrazení denně. Vyvolávací cena je 450 Kč za 1.000 zobrazení. Platformu poskytuje Adform, řešení dál zajišťují firmy Hybrid a R2B2.

„Bannery jsou ve vysílání takřka nepřehlédnutelné, protože diváci sledují televizní obraz jako celek. Uživatel nesleduje pouze části obrazovky, takže tu neexistuje negativní fenomén takzvané bannerové slepoty,“ věří obchodní ředitelka Óčka Petra Kratochvílová.