Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Olympionici v Londýně si musejí dát na blozích, Facebooku či Twitteru pozor na reklamu

Olympijský výbor kvůli masivní oblibě sociálních sítí aktualizoval kodex jejich užívání během her.

  • ČTK
  • 28. 06. 2011 06:00

Sportovci mohou během olympijských her v Londýně blogovat, chatovat a zveřejňovat prožitky na sociálních sítích Twitter a Facebook. Musí si ale dát pozor, aby neporušili pravidla, což by mohlo vést k jejich vyloučení z her. Během olympiády je zakázáno prezentovat partnery nebo cokoli inzerovat za komerčním účelem.

Mezinárodní olympijský výbor (MOV) vzhledem k masivní oblibě sociálních sítí aktualizoval kodex týkající se jejich užívání během her. „MOV vysoce podporuje sportovce, aby se podělili o své osobní zážitky z her,“ stojí v pravidlech.

Na druhou stranu MOV upozorňuje na nebezpečí, které sportovcům hrozí. Při porušení pravidel, využití sociálních sítí ke komerčním účelům. „Je zakázáno propagovat jakýkoli výrobek nebo servis,“ varuje olympioniky kodex.

Na zimní olympiádě ve Vancouveru se dostala do konfliktu americká sjezdařka Julia Mancusová, jež musela po zisku dvou stříbrných medailí zastavit na své internetové stránce prodej, který se díky úspěchům výrazně zvedl.

Sportovci mají během londýnské olympiády zakázáno pracovat pro média. „Mohou psát blogy a zprávy v první osobě, stylem osobního deníku, ale nesmí se dostat do role novinářů. Je zakázáno uveřejňování nahrávek ze závodů,“ uvedl MOV.

Další varování se týká vulgarismů v zápiscích sportovců. Těm by se měli na úkor svých soupeřů a her vyhnout. „Psát by se mělo v pozitivním duchu,“ nabádá olympijský výbor.