Americká mezinárodní komunikační skupina Omnicom Group spouští v rámci své mediální divize Omnicom Media Group třetí mediální agenturu, síť Hearts & Science. „Bude silně zaměřena na marketing na bázi dat,“ uvedl Daryl Simm, generální ředitel skupiny Omnicom Media Group. Skupina už provozuje mediální agentury OMD a PHD. „Všechny tři agenturní sítě využívají v plném rozsahu aktivační a nákupní zdroje skupiny Omnicom Media Group a naši datovou a analytickou platformu Annalect,“ doplnil Simm.
Agentura Hearts & Science zahájí svou činnost v Severní Americe ještě v průběhu dubna, a to se svým prvním klientem, výrobcem rychloobrátkového zboží Procter & Gamble. Agentura bude mít svou provozovnu v New Yorku v budově 7 World Trade Center. Má mít 175 zaměstnanců, do třetího čtvrtletí až 300. Další pobočky otevře Hearts & Science v Kanadě a Portoriku, ve druhém pololetí 2016 má následovat „řada významných trhů“ mimo území Severní Ameriky. Česko, kde má Omnicom zastoupení agentur OMD i PHD, v časovém plánu výslovně zmíněno nebylo.
Novou agenturu jako generální ředitel povede Scott Hagedorn. Ten zakládal a dosud pět let vedl zmíněnou analytickou firmu Annalect. V ní ho ve funkci globálního generálního ředitele nahradí dosavadní hlavní analytik Slavi Samardzija, generální ředitelkou pro Severní Ameriku bude Erin Matts, dosud marketingová ředitelka. Provozní ředitelkou Hearts & Science se stane Kathleen Brookbanks, jež přichází ze sesterské sítě OMD.
Nová Hearts & Science stojí na personalizovaném digitálním marketingu, v němž se sbíhají zákaznické vztahy (CRM, Customer Relationship Management) a adresovatelné kanály. „Marketing na bázi dat je oblast, která při vytváření spojení mezi značkami a spotřebiteli nemůže zapomínat na roli obsahu,“ doplnil Hagedorn.
Skupina Omnicom v současnosti své služby poskytuje více než 5.000 klientů ve více než 100 zemích světa.