Satelitní platforma Skylink nasazuje časově posunuté verze dvou televizních programů. Jde o nově existující kanály Prima +1 a Joj +1. Obě startují dnes, ve středu 7. prosince v 14.30. Nabídnou program jako hlavní kanály Prima a Joj, jen o hodinu zpožděný. Nebude k tomu nutné připojení k internetu, bude to další pozice na satelitu, hned po zmíněných kanálech Prima a Joj. „Je to produkt, který tu zatím nikdo nezkoušel, ale v zahraničí to funguje mnoho let,“ předeslal na dnešní tiskové konferenci šéf satelitního Skylinku Jaromír Glisník.
„Není to kosmetická záležitost, je to pro nás strategické a zajímavé. Opožděné sledování je na vzestupu, trend bude pokračovat. U některých amerických televizí dělá víc než normální lineární vysílání,“ prohlásil generální ředitel Primy Marek Singer. „Finanční význam“ podle něj dá novince – stejně jako na standardních kanálech – prodej reklamy, pro nějž se v rámci peoplemetrového měření chystají podklady, tedy data o sledovanosti. Podle Singera tak budou údaje o sledovanosti nově zahrnovat údaje o sledování lineárním i opožděném, a to o hodinu až o týden. Inzerentům pak chce Prima novinku prodávat přes argument, že se publikum zvětší právě o ty, kdo budou sledovat později.
Prima +1 je už sedmý kanál pod značkou Primy (šest má svých, Primu Central Comedy zaštiťuje). K tomu si nedávno si vyzvedla licenci pro Primu Plus, stanici, která bude její verzí určenou pro Slovensko. „Mně na Primě říkají, že když každý rok nepřijdu s konceptem nového kanálu, jsem nemocný,“ podotkl dnes ředitel Primy Singer.
Satelitní Skylink má aktuálně okolo 1,75 milionu registrovaných karet. Z toho jsou přes 600.000 zákazníků placených balíčků, z toho dvě třetiny v Česku, zbytek na Slovensku. V posledních dvou letech se drží na ročním nárůstu kolem 50.000 předplacených karet. V Česku mu za poslední roky přibylo 32.000 zákazníků placené nabídky, na Slovensku to bylo 58.000. Další bude chtít získat nově zaváděnou ochutnávkou placených programů, každý měsíc nabídne jeden, dnes začíná kanálem AMC.
Platforma se snaží stavět na široké nabídce pro celou rodinu, nabídce významných kanálů ve vysokém rozlišení obrazu (v Česku aktuálně vysílá 61 programů v HD, na Slovensku 56) a na flexibilitě, tedy prodeji služeb bez smlouvy a také přidávání novinek v duchu trendů ve sledování televize (od října provozuje službu Skylink Live TV, kterou si během tří měsíců vyzkoušelo přes 60.000 zákazníků).