Byla to geniální myšlenka. Napsat, jak na sociálních sítí uživatelé diskutují o čerstvě vyhlášených nominacích na Oskary. Zadali jsme do Ataxo Social Insider „oscar“, „nominace“, „moneyball“ (a spoustu dalších) a těšili se na silné věty: „Twitteristi fandí Týdnu s Marylin, v diskuzích a fórech se hlavně řešilo, kde filmy stáhnout.“
Vzhledem k tomu, že jsme sledovali nejen poslední dva týdny, ale i několik měsíců před tím, tetelili jsme se při představě, jak zjistíme, že uživatelé Facebooku byli ve svých odhadech na nominované nejpřesnější. No a samozřejmě jsme si naplánovali druhý díl poté, co budou Oskaři rozdáni.
Ouha. Jak říkají Angičané „a fool with a tool, is still a fool“. Ceny filmové akademie (skoro) nikoho nezajímají. Naopak se potvrdilo, že každé médium má svá specifická témata.
Uživatele Facebooku více než věčný souboj Brada Pitta a George Clooneyho zajímalo kadeřnictví Oskar (věděli jste, že iontové hřebeny hydratují vlasy?), uvedení nového parfému Oscara de la Renty, citáty Oscara Wildea, admin facebookových stránek ČT vystupující pod přezdívkou Oskar, slepý kocour Oscar, jestli (na Moravě) Oskar peče a nostalgie po předchůdci Vodafone Oskarovi a s ní spojené nadávání na služby současného operátora.
YouTube kromě pár přeložených trailerů zajímala více videa skotačících pejsků, rybiček, dětí se jménem Oskar.
Na fórech zase „těhulky“ a „snažilky“ řešily, jestli je Oskar hezké jméno pro dítě (prý není) a co dělat, když má Oskárek studené ručičky, když spinká.
Blogy zase potvrdily nadvládu holčiček, které jedním dechem vyslovují Justin Bieber a Dior: Oskaři byli velké téma, ale pouze to, jaké šaty si nominovaní obléknou. Kdo naopak kopal za oskarové nominace a blaženě přepisoval tiskové zprávy a publikoval prohlášení matadorů filmového průmyslu, byly samozřejmě zpravodajské servery.
Twitter stál někde uprostřed, našli jste tu vše zmíněné na ostatních sítích, kromě „těhulek“. Není se čemu divit – v počtu zmínek sledovaných slov Twitter předstihl Facebook 5x a celkově si ukradl 63 % všech zmínek na sledovaných médiích.
Je paradox, že zprávy pokrývají úplně jiná témata, než o kterých se baví uživatelé sociální sítí. Nebo není?