Druhou řadu komediálního seriálu Autobazar Monte Karlo s Petrem Čtvrtníčkem, Jaroslavem Pleslem a Lucií Polišenskou nasadí letos v říjnu internetová televize Stream.cz. Druhá řada bude mít 11 dílů. Vznikla opět v produkci Negativ kolem Milana Kuchynky. Nově režíruje Andy Fehu. Scenář zase napsali Robert Geisler a Tomáš Hodan. Hrají též Eva Nosálková-Leinweberová, Lubor Šplíchal, Leoš Noha, Martin Myšička, Pavel Šimčík nebo Ondřej Bauer.

Péefko Bistra „lepší než pohled se sněhulákem“

Naše reklamní katy i v lednu vzaly za srdce netradiční novoročenky agentury Bistro, ve formě trofejí pro klienty. Naopak propadl výkon Evy Samkové pro značku Honor.

Sošky jsou ze sádry, pozlacené barvou ze spreje

Sošky jsou ze sádry, pozlacené barvou ze spreje

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 3. týden 2016

  1. Bistro: PF 2016: Bistronian Awards (41 %)
    vlastní tvorba
  2. Symbio Digital: PF 2016: Pohřběte debilní nápady (39 %)
    vlastní tvorba
  3. Kaspen/Jung von Matt: Vítejte doma. Ve vaší oáze klidu (33 %)
    klient: Ikea
  4. Comtech: Jemně hustý, hustě jemný (25 %)
    klient: Polabské mlékárny
  5. Inspiro Solutions/Pilotmedia: Zapomeň na pochyby / Eva Samková (23 %)
    klient: Honor

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1.  Bistro ocenilo klienty – hrdiny (41 %)

Agentura Bistro navázala při tvorbě novoročenek na svůj komunikační koncept The Amazing Bistronians inspirovaný komiksem. Pro své klienty připravilo Bistro obdobu sošek Oscarů, ovšem pod názvem Bistronian Awards. Samotné udílení se skládalo ze dvou fází – předání plakátu všem klientům a výběr největších klientských „hrdinů“ . Plakát je vytvořený na míru přebírajícím a s vyobrazením hrdinských momentů spolupráce. Další pak bylo zasedání poroty složené z šéfů kreativního oddělení a klientského servisu, kteří hodnotili „hrdinské“ atributy klientů. Pro šedesát vítězných klientů vznikly sádrové sošky, dotvořit je pomáhal sochař Tomáš Hencl, skicy pocházejí od Jiřího Jaroše.

Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že jsem to už někde viděl. Několikrát. Ale proč ne, lepší než pohlednice se sněhulákem.
Tomáš Mrkvička

Péefka jsou nevděčná disciplína. Své o tom věděl už Jaroslav Hašek, který psal o něčem podobném v povídce Vyhubení praktikantů speditérské firmy Kobkán. Body za to, že v Bistru to nevzdali.
Martin Charvát (Konektor)

Takže předpokládám, že tuto cenu dostane každý klient, kterého Bistro má. Protože ten, co by to nedostal, by se strašlivě naštval. Jinak pěkná art direction a hezky natočené video. Můj vítěz.
Ondřej Souček (Luftballon)

Ano, málo říkáme našim klientům, jak moc je máme rádi! A tohle je rozhodně dobrá cesta, jak to udělat. Palec nahoru za nápad i poctivost při zpracování.
Martin Svetlík (Symbio Digital)

Soška je to hezká. Předpokládám, že prvních cen agentura vyhlásí minimálně tolik, kolik má klientů.
Jarek Komárek

Na case study jsem v kuse nekoukal, ale to nevadí, protože smekám před výborným nápadem (odvážné klienty si musíme všichni hýčkat, je to vzácný druh) a množstvím práce, která za tím nepochybně je, obzvlášť jestli v Bistru udělali taky desítky personalizovaných komiksů.
Jakub Plášek (Cocoon)

2.  Symbio pohřbilo debilní nápady (39 %)

Agentura Symbio Digital natočila do nového roku PF s předsevzetím „pohřbít všechny své debilní nápady z roku 2015″. Pod heslem Špatný nápady musej udělat místo těm lepším tak uvedla „napínavý příběh ze života dvou kreativců, kteří se zdánlivě skvělým nápadem tvrdě narazili u klienta“. „Každý kreativec má svůj oblíbený nápad, kterého se nedokáže vzdát ani po třetí neúspěšné prezentaci. Třeba nápad z videa vznikl v jednom tendru na Metaxu a od té doby se pravidelně objevoval na každém brainstormingu, tak se ho teď snad konečně zbavíme,“ říká Martin Svetlík, kreativní ředitel Symbia. 

Řekl bych, že Symbio má na víc.
Tomáš Mrkvička

Totéž jako u předešlé práce. Body za snahu.
Martin Charvát (Konektor)

Tohle PF by mělo dostat Symbio od svých klientů, protože špatné nápady by se měly zahazovat hlavně tam. Jednou jsem viděl ročníkovou práci z filmové školy v Písku a vypadalo to podobně. Symbio je lepší než Písek a má na víc.
Ondřej Souček (Luftbaloon)

Myslím, že to byl fakt debilní nápad.
Martin Svetlík (Symbio Digital)

Tak tohle by každopádně bylo nejlepší péefko v mé předvánoční poště.
Jarek Komárek

Ježiši, to mi připomíná mě! To bych takhle udělal já! Moc hezké.
Marek Prchal

Nějaký mouchy by se našly, ale nejsem Mirka Spáčilová, tak to nechám být. Chlapci a děvčata ze Symbia umí pobavit sebe i ostatní.
Jakub Plášek (Cocoon)

3.  Oáza klidu s Ikeou (33 %)

První letošní česká kampaň nábytkářského řetězce Ikea se zaměřuje na ložnice a koupelny, které jsou nejprivátnějšími částmi domovů. „Jsou to místa, kde si můžeme konečně vydechnout a kde nás nikdo neruší. Jsou vlastně takovým útočištěm, kam se vracíme načerpat svou vnitřní energii,“ uvádí firma. Silně zastoupený bude spot i online. Kromě toho je připravená i speciální microsite, která přinese zábavné tipy, jak doma relaxovat. Za kreativním konceptem kampaně Create Your Better Days stojí agentura Kaspen/Jung von Matt, kampaň běží od 7. ledna v Česku, v Maďarsku a na Slovensku.

Hypnotický voiceover přinášející relaxaci je fajn. Ale ten byt! Co to je? Copak Ikea dělá vybavení hotelů? Vždyť je to úplně mimo značku!
Tomáš Mrkvička

Domov jako oáza klidu je dobrá myšlenka. Ale exekuce zůstala na půli cesty. Spojitost slov komentáře s děním v obraze je tak subtilní, že ji pravděpodobně téměř nikdo nepostřehne. A zenový nádech je příliš lehoučký, aby dodal reklamě šmrnc. Jak říkali už staří mistři: když zen, tak pořádně.
Martin Charvát (Konektor)

Tantrická reklama ustřižená před tím, než to začne být zajímavé. Chybí gong, buddha, vonné masti a vana s horkou vodou. À propos, nemáte někdo číslo na tu herečku? Chci říct, že jediné, co se podařilo, je casting.
Ondřej Souček (Luftballon)

Velké body za odvahu udělat klidnou, odpočinkovou reklamu, protože to jde proti většině principů reklamy jako takové. Ale já chci o to víc ten klid vidět v exekuci. Nálože klidu. Exploze odpočinku. Armageddon relaxace!
Martin Svetlík (Symbio Digital)

Všude po světě má Ikea spoustu super reklam, jen u nás nikdy nic. Třeba Playing with my friends jsem si pustil desetkrát.
Jarek Komárek

Moc hezký. V bytě chybí náznak čehokoliv specifického, stejně jako v životech hrdinů. Mladá žena měla být sama a hledat toho pravého – a nechat muže snít. Ale to jsem trapný, připadá mi to samozřejmě skvělé. Geniální by mi připadalo, pokud bych si teď mohl vlézt na eshop, kde si přesně tyhle věci z pokojíčku, ložničky, koupelničky budu moci koupit.
Marek Prchal

Věrohodný insight trapně rozehraný v kulisách katalogu. Na můj vkus trochu kašírované, ale proč ne.
Jakub Plášek (Cocoon)

4.  Milko je fakt „hustý“ (25 %)

Polabské mlékárny přišly s obdobným konceptem reklamy jako v roce 2014. Spot je založen na třech aspektech řeckého jogurtu Milko: je lehký, hustý a plný bílkovin. V celém videu se prolíná rozhovor matky s dcerou při jídle a otce se synem v posilovně, přičemž se všichni baví o tom, jak je jogurt Milko fakt „hustý“ a o jeho dalších vlastnostech. Tvůrcem reklamy je agentura Comtech, která se podílela i na předchozí kampani pro Polabské mlékárny. 

Počítám, že tahle kampaň dostane od katů za uši, ale mě baví. Benefit tam máme, produktovou demonstraci taky, míra nadsázky je tak akorát, zahrané a obsazené je to slušně a od malých spotřebitelů dostane Milko body navíc za obsazení dětské celebritky. Není to žádné veledílo, ale není to blbé a fungovat to bude.
Tomáš Mrkvička

Oblíbený formát demo neboli demonstrace produktu. Tady vyšperkovaný tatínkem kulturistou a maminkou… no prostě maminkou. Na mě je to nějaký řídký (míněna reklama, pochopitelně).
Martin Charvát (Konektor)

Tomuhle se říká reklamní porno. Hraje v něm instruktor kulturistiky z poděbradského fitka lačně sledující vazkou hmotu, která je vyklopená na talířek druhou vicemiss Východočeského kraje. Chybí ovšem instalatér. To je jediná chyba, kterou bych tomuto dílu vytkl.
Ondřej Souček (Luftballon)

Oceňuju konzistenci. Reklamy, u jogurtu nevím. I když to není bůhvíjak chytré, je to výrazné. A trik s vyklopením bych si fakt chtěl zkusit. Kamenujte mě, ale jo.
Martin Svetlík (Symbio Digital)

Že to není vtipné, mi nevadí. Ale proč jsou všichni tak prkenní?
Jarek Komárek

Viděl jsem to třikrát, je to boží. Pokud přehráváme, přehráváme všichni. Snahy o devadesátkový spot si cením. Škoda, že to chtělo skutečné herce.
Marek Prchal

Po vánočním televizním výplachu mozků může hustě dramatizovaný produktový atribut na někoho působit i vtipně. Pro mě je to sice otravně doslovné a iritující, ale to je taky emoce, takže mise splněna – Milko řecký jogurt je hustý a těch, kdo si ho koupí, se určitě taky pár najde.
Jakub Plášek (Cocoon)

5.  Samková se překonává (23 %)

Značka mobilních telefonů Honor spouští svou první televizní kampaň v Česku. Její protagonistkou je olympijská vítězka ve snowboardcrossuEva Samková, která je od září 2015 ambasadorkou a hlavní marketingovou tváří značky. Kampaň vytvořila agentura Inspiro Solutions ze skupiny Kindred Group ve spolupráci s produkční společností Pilotmedia. Cílem nové kampaně je posílit povědomí o značce Honor a vyprofilovat ji jako značku pro mladou generaci takzvaných digital natives. Spot se natáčel v nadmořské výšce 3.500 metrů ve švýcarském Saas-Fee. Vychází z hlavního claimu značky Honor For the Brave

Taky jsem měl pochyby, jestli Eva zvládne ten voiceover namluvit celý, ale nakonec to dala. Gratulujeme. Zajímalo by mě, jestli ty generické sportovní překonávačky sebe sama Huawei fungují, nebo je to jen důsledek toho, že agenturu ani klienta nic méně klišovitého nenapadá.
Tomáš Mrkvička

Další nápad zamaskovaný tak dobře, že ho musíme hledat. Eva Samková vítězí sama nad sebou, ale kdyby nám to neřekla, ze spotu to prakticky nepoznáme. A úplně tu chybí drama a napětí snowboardcrossu, které je kořením téhle disciplíny. Snowboardcross je maso, kontakt, souboj tělo na tělo! Tady máme unylé pohledy na Alpy a na to, jak si Eva zapíná bundu.
Martin Charvát (Konektor)

Nejstrašnější mi připadá vizuál. Toho se bojím, kdykoliv ho spatřím. A takovému voiceoveru snad nemůže uvěřit ani prodavač banánů.
Ondřej Souček (Luftballon)

Můžeme se toho ve světě tolik naučit! Třeba jak se správně dělá koncept ‚překonej sám sebe‘ – viz Asics. A ještě si ušetříte starosti s (ne)hereckým projevem celebrity.
Martin Svetlík (Symbio Digital)

Moc odvážné to tedy není. Čekal bych větší drama, protože předjet sám sebe, to je zajímavý nápad – no jen to zkuste!
Jarek Komárek

Prosím vás pěkně, nečtěte ty texty z papíru. Nikdo neříká ‚jsem‘, říkáme ‚sem‘. Je to divné? Ano, strašně. Ale jinak je jasné, že to čte z papíru, což zrovna u Evy zamrzí.
Marek Prchal

Hodně vachrlaté spojení produktu s positioningem, totálně mi uniká, proč by měl být zrovna tenhle mobil pro odvážné a troufalé. Navíc mě vždycky rozesměje ten vizuál, když ho čtu jako šampon pro šampiony; to jen taková perlička na okraj. Každopádně Samková to svojí popularitou mezi cílovou skupinou nějak utáhne a rozhodně vyvolává zájem dozvědět se víc.
Jakub Plášek (Cocoon)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr