Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

„Pěkně natočené, ale chaotické.“ BeefBrothers zaujali spotem pro sportovní web

Tuzemské reklamní katy nejvíc zaujala kampaň tuzemských Beefbrothers pro zahraniční web Flashscore.com firmy LiveSport Media s českými kořeny.

Kampaň LiveSport.cz

Kampaň LiveSport.cz

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 9. týden 2015

  1. BeefBrothersŽivot je otázkou priorit (48 %)
    klient: LiveSport.cz
  2. Nadační fond Avast: Zbytečně to nenafukuj!  (39 %)
    klient: Nadační fond Avast, vlastní tvorba
  3. Saatchi & Saatchi: Když rekonstruovat, tak pořádně! (28 %)
    klient: Raiffeisen stavební spořitelna
  4. Cream Prague: Provident půjčka (22 %)
    klient: Provident Financial
  5. Mark BBDO: Dík za lásku tvoji, zlato! (11 %)
    klient: Cofidis

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 10 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. BeefBrothers ukazují priority skalního fanouška (48 %)

Ryze chlapská reklama propagující sportovní výsledkové zpravodajství LiveSport.cz.

Klasické sportovní fanatiky zaujme, pobaví a získá si jejich srdce.
Daniel Farkaš (Outbreak)

(Relevance k cílové skupině 80 %) + (použití otřepaného klišé s nešťastným mužem trávícím čas jinak, než si představoval – 65 %) + (nápad 0 %). Podtrženo, sečteno = trapas doháněný režisérem a produkcí.
Iva Bízová (Loosers)

Na to, jak cool to je natočené, to je možná až příliš doslovně odvyprávěné.
David Suda (WMC Grey)

Nejlepší co tu zatím bylo. Jsem dojatý. Někdo to dal. No jasně, Hortík. Tak s tím mám úplně nejlepší příhody z branže, které si dokážete představit. Někdy na Katovně live.
Marek Prchal

Úmysl dobrý, výsledek hodně rozpačitý. Asi se to nějak nepotkalo.
Tereza Eschlerová

Hurá! Reklama, která má napětí, šmrnc, spád a dějový zvrat! Slušná je i filmařská práce.
Martin Charvát (Konektor)

Docela dobré, proč bych měl být pořád sarkastický?
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Pěkně natočené, ale dost chaotické – mix Magnumu, VH1 a voiceoveru z asi tisícovky chlapáckých reklam.
Pavel Fuksa

Dráma, pointa, drsňácka atmoška. Len výber hlavného hrdinu som asi nepochopila.
Petra Jankovičová

Ještě by se to dalo krapet cizelovat, ale v podstatě ano. Jen ten voiceover. Když už si takhle pěkně hraju s obrazem, proč by měl být voiceover tak hrozně prvoplánový?
Jan Javornický

2. Bubliny Avastu hrají pro Jeden svět (39 %)

Nadační fond Avast představil kampaň související s jeho generálním partnerstvím letošního ročníku festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět. Letošní Jeden svět přichází s obdobnou výzvou Praskněte své bubliny. Nadační fond Avast se obecně zabývá tématy jako péče o umírající či sport vozíčkářů, ve spotu se proto prezentuje jako „partner nelehkých témat“.

Vizuálně zajímavý, komunikující správný insight. Asi tu svoji bublinu nakonec půjdu prasknout.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Jeden svět má dlouhodobě zajímavé kampaně. Jsou příjemně jiné a jaksi intelektuálnější. I když, nutno říci, že ta loňská kampaň byla výrazně lepší.
Iva Bízová (Loosers)

Bubliny jako symbol kampaně fungují dobře. I tím, jak jsou výrazné i tím, jak sedí na lhostejnost vůči tématům, kterým se Jeden svět věnuje. Ale daly se lépe použít, natočit i tonalita mi na konci přijde příliš hravá.
David Suda (WMC Grey)

Popisné, není na co koukat. O doslovnosti v české reklamě by se měly psát disertace.
Marek Prchal

Tak tohle je docela vtipné. Jen by to nakonec nemuselo být tak doslovně přeložené v titulku, mno.
Tereza Eschlerová

Výborná myšlenka – vyjděte ven ze svých bublin – nepříliš dobře převedená do reklamy. Člověku to spíše připomene reklamní kampaně mobilního operátora na to, že už má „pokryto“.
Martin Charvát (Konektor)

Odstraňme všechny ochranné fólie světa najednou – humanitárním bombardováním!
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Nuda.
Pavel Fuksa

Exekúcia asi v medziach rozpočtu neziskovky, ale tvorcom sa podarilo vyvolať presne ten pocit, čo vyvolať mali. Tak ja teda idem do kina.
Petra Jankovičová

Jeden svět je úžasný projekt a zaslouží si víc. O tom žádná.
Jan Javornický

3. Saatchi & Saatchi parodují kutilství (28 %)

Televizní spoty pro Raiffeisen stavební spořitelnu vznikly na podporu úvěru na rekonstrukce Rekopůjčka. Parodují zahraniční i domácí kutilské pořady. Kampaň kromě televize podpoří outdoor včetně atypických formátů bigboardu a tramvajové zastávky, online a videoreklama a komunikace ve vlastní obchodní síti. Později se připojí i regionální periodika a rozhlasové stanice.

Když se chci trefovat do českého národního sportu domácího kutilství, tak to musím udělat vtipně, a ne upachtěně bez jediného humorného momentu.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Aha, takže další hloupý kutil, který čistě pro své pobavení dělá věci zbytečně složitě. Samozřejmě to jde i jednodušeji, a to s vybraným produktem. Jak ‚objevné, zábavné a inovativní‘. Shrnula bych následovně – kdybychom z lidí reklamami nedělali blbce, nemuseli bychom se následně divit, co nám sedí na Hradě.
Iva Bízová (Loosers)

Osvědčený negativní koncept. Jak se ale říká… všechno už bylo, že áno.
David Suda (WMC Grey)

Na Reiffku totální odvaz. Ten byt se dal zprznit i víc. A kdybychom odhlédli od toho, že to je Reiffka, a hodnotili spot, abych tak řekl ‚an sich‘, tak bych navrhnul zadavateli odchod z českého trhu, který bohužel nikdy nepochopil.
Marek Prchal

Taková zvláštní kompilace různých deja vu prvků. Koncept: nejmenovaný hobbymarket, speaker: nejmenovaný supermarket, claim: nejmenovaný prodejce koupelen. Našlo by se toho asi i víc.
Tereza Eschlerová

Další kutil, který to dělá levně a špatně a ukazuje tak, kudy ne. Ford byl o hodně zajímavější a lépe propojený s online aktivitami. Hornbach (pochopitelně vzhledem k produktu) naopak ukazuje už léta kutily, kteří to dělají zatraceně dobře. A ono je to ještě lepší.
Martin Charvát (Konektor)

Docela pěkný nápad pro národ milující Podlahy, Babici a Hrušky, ale tvůrci si nedokázali odpustit rozjuchaný reklamní přednes a všudypřítomné dvojsmysly a narážky. Mrk mrk, kulihrášek a hráškově zelená, je vymalováno.
Pavel Fuksa

Pán herec ma baví. Aj keď mám pocit, že som také čosi už niekde videla…
Petra Jankovičová

Fascinující jsou ty názvy finančních produktů, obzvlášť ve spojení s třeskutou kampaní. ‚Tohle bude řachanda a bude se to jmenovat Rekopůjčka!‘
Jan Javornický

4. „Žijte hned“ s půjčkou od Providentu (22 %)

Provident představuje kampaň na podporu své nové půjčky. Stěžejním pilířem kampaně je dvacetivteřinový spot (jeho filmovou inspirací byly prý Warholovy screentesty), dále se kampaň objeví v onlinu, v tisku či na letácích. Koncept kampaně vypracovala agentura Cream Prague.

Umělohmotná snaha o lidskou tvář Providentu asi těžko přesvědčí soudně uvažujícího člověka jít do nesmyslných úrokových podmínek. A tak to má zůstat.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Je to dvojsmyslné, nebo to vidím jen já? Mladá dívka ‚to‘ dělá za 260 týdně. Nadržený mladý chlápek ‚ho‘ chce. Pár v nejlepších létech si slibuje dlouho, že na ‚to‘ vlítne?
David Suda (WMC Grey)

Miluju vydírání a miluju vydíračky. Trochu mi chybí opravdové slzy štěstí.
Marek Prchal

Když jsem poprvé viděla (neslyšela) tuhle reklamu, myslela jsem, že je na šampon, takže asi nic moc, že?
Tereza Eschlerová

Mluvící hlavy, které mlčí.
Martin Charvát (Konektor)

Nic nevysvětlovat! Hlavně exekutorům.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Inspirací nebyly zmiňované Warholovy screen testy, ale platíčko Rohypnolu a sklenice teplého mléka.
Pavel Fuksa

Čistá depka. Nemám chuť nič kupovať, už vôbec si nič požičiavať. Chcem sa zabiť. Napríklad nožom.
Petra Jankovičová

K tomu bych se raději nevyjadřoval. (Ale je to tedy strašná nuda, co?)
Jan Javornický

5. Pár si zpívá o půjčce Cofidisu (11 %)

Kampaň finančního podniku má prezentovat výhody nové kategorie partnerských půjček, s nimiž Cofidis přichází na český trh. Byla připravována ve spolupráci s agenturou Mark BBDO, která se podílela i na loňské kampani.

Komunikace, která jen potvrzuje moje vnímání značky Cofidis – bez úrovně, bez respektu ke svým potenciálním zákazníkům.
Daniel Farkaš (Outbreak)

SuperStar namixovaná se StarDance, v hudební režii Michala Davida? Ne, děkuji!
Iva Bízová (Loosers)

Ó, to krásně bolí.
David Suda (WMC Grey)

Prosím vás, nedělejte žánrové spoty, když ani nevíte, jaký žánr to má být.
Marek Prchal

Hrozný a další deja vu. Taky bych chtěla vidět tenhle páreček po ročním splácení ‚výhodnějších‘ úroků, cha, chá.
Tereza Eschlerová

Zpívaná a zatancovaná reklama o půjčce, kde hlavní aktéři neumí moc zpívat, už vůbec ne tancovat a hudební podklad zřejmě kdosi nahrál doma na ‚samohrajku‘. Autorskému a produkčnímu týmu bych z výchovných důvodů pouštěl několikrát denně dnes již legendární (vlastními zaměstnanci!) zpívanou a tančenou kampaň o finančních produktech od Royal Bank of Scotland, která se stala ve Velké Británii kampaní desetiletí.
Martin Charvát (Konektor)

Jedna nula za špatné vykradení legendární kampaně na Ikeu, druhá nula za příšerný zpěv. Podtrženo, sečteno – nula plus nula rovná se nula.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Pozor! Při sledování tohoto muzikálového čísla dochází ke zvracení z uší a očí.
Pavel Fuksa

Poznáte ten pocit zdieľaný pocit trápnosti s niekým, kto vás nemôže vidieť? Nie? Nevadí! Stačí si pozrieť toto video.
Petra Jankovičová

Zdá se, že stále žije mýtus ‚XXlutz tatata je prostě skvěle funkční kampaň‘. Doufám, že tohle už nikdy neuvidím ani neuslyším.
Jan Javornický

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.