Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Penny nabízí i křivou zeleninu, Tesco supermaliny

Čeští pěstitelé to mají u obchodních řetězců trochu lepší: Penny Market od nich bere už také nevzhlednou zeleninu a ovoce, Tesco zase nově nabízí některé ze superpotravin.

Penny pustí divně narostlé ovoce a zeleninu

Od pondělí 15. srpna pouští řetězec Penny Market do prodeje po celém Česku i ovoce a zeleninu, které neodpovídají standardním velikostí a tvarům. Výhradně od českých farmářů tak Penny bude odebírat i výpěstky, které dřív na pulty nepouštělo, poněvadž nesplňovaly „estetická kritéria“. Za hlavní cíl přitom označuje snížit plýtvání potravinami. „Rozhodnutí jsme přivítali. Už dlouho se po tom volá, ale dosud žádný řetězec nenašel odvahu toto zákazníkům nabídnout,“ prohlásil Tomáš Jarolím, obchodní zástupce společnosti Blanická bramborářská.

Divně narostlé plody budou ke koupi za nižší cenu než standardní kousky, mají být nejmíň o 10 % levnější. „Esteticky odpovídající produkty“ vedle toho v sortimentu Penny zůstanou.

Novinku doprovází kampaň, v níž Penny Market zdůrazňuje nijak překvapivý fakt, totiž že i nestandardně narostlé plody mohou dobře chutnat a vonět. To si obchodník nechal potvrdit i průzkumem od agentury Médea Research. Že tvar ovoce a zeleniny nemá žádný vliv na jejich chuť, si podle sondy myslí devět z deseti Čechů.

Kampaň Penny Marketu dělá z netradičně narostlých plodů výjimečné

Kampaň Penny Marketu dělá z netradičně narostlých plodů výjimečné


Kampaň Penny Marketu dělá z netradičně narostlých plodů výjimečné

Kampaň Penny Marketu dělá z netradičně narostlých plodů výjimečné


Kampaň Penny Marketu dělá z netradičně narostlých plodů výjimečné

Kampaň Penny Marketu dělá z netradičně narostlých plodů výjimečné

Tesco rozšíří sortiment ovoce o žluté maliny

Nově prodávaným artiklem v segmentu superpotravin budou žluté maliny

Nově prodávaným artiklem v segmentu superpotravin budou žluté maliny

Řetezec Tesco zvýšil počet druhů takzvaných superpotravin, které ve svých obchodech nabízí. „Budeme mít v nabídce netradiční žluté maliny z produkce společnosti Berry Servis z Břežan u Českého Brodu, která celou svou letošní produkci dodá v následujících týdnech na naše pulty,“ říká Ladislav Jaššo, nákupčí ovoce Teska. Košík žlutých malin o váze 125 g nabízí Tesco za za 37,90 Kč. Také Tesco si nechalo novinku podpořit průzkumem. Agentura Dunnhumby mu zjistila, že třetina Čechů ví, co za plodiny jsou superpotraviny a kterými tuzemskými plodinami je možno je nahradit. Přitom až polovina konzumentů exotické druhy takových plodin nekupuje a nahrazuje je dostupným ovocem s porovnatelnou výživovou hodnotou, jako jsou například maliny, angrešt, rybíz nebo ostružiny.

Snad to není jen náhodná letní bouřka, ale vypadá to, že se systematicky blýská na lepší časy. Superpotraviny nahrazují superslevy, a to za aktivní spoluúčasti českých farmářů. Jen tak dál!
Barbora Krásná (Blue Events)

Dobrá iniciativa, hlavně v tom, že dodavatelem – a doufám, že i pěstitelem – je česká firma. V posledních letech Tesco výrazně snižovalo sortiment a nabídku produktů. Na nepřehlédnutelné kroky konkurence musí nějak reagovat a doufám, že změn se uskuteční ještě víc.
Monika Hrubalová

Dík, ale já si je radši natrhám u maminky na zahrádce. Nějak mě trend superpotravin míjí, obzvlášť v supermarketech… Ale já jsem ještě z té generace, která ví, že maliny nerostou v chlaďáku supermarketu, ale jako malí jsme je likvidovali čerstvé přímo z keříků. Jo, a ty bílé byly fuč jako první.
Václav Loubek

Cherokee je od středy k dostání v Albertu

Už na konci dubna letošního roku bylo jasné, že oblečení lifestylové značky Cherokee se objeví v prodejnách Albert, kam přesedlá po delší pauze, kdy se prodávalo v Tesku. Od středy 10. srpna se značka oficiálně vrátila na prodejní regály do zhruba 80 hypermarketů Albert po celé ploše Čech. Na podporu prodeje vytvořil Ahold pro Cherokee microsite www.cherokee.albert.cz, kde je dostupné k prohlédnutí oblečení z kolekce, momentálně zaměřené na návrat dětí do školních lavic.

L’oréal uvádí na trh kosmetiku Decléor

Kosmetika Decléor bude nyní k dostání například v síti Marionnaud

Kosmetika Decléor bude nyní k dostání například v síti Marionnaud

Luxusní francouzská ručně vyráběná kosmetika Decléor nově vstupuje na český trh v rámci portfolia kosmetického giganta L’oréal. Koupit si produkty Decléor, zaměřené především na péči o obličej a tělo, bude možné v síti parfumerií Marionnaud nebo ve vybraných salónech. Francouzská značka byla založená v roce 1974, od té doby až dosud si zakládá na používání esenciálních olejů ve svých produktech. Takových olejů je dnes v režii Decléoru na 50 druhů a používají se ve 120 odlišných složeních. 

 

Hollandia završila redesign, má i Zmrzku

Hollandia přichází s letní Zmrzkou ve dvou příchutích

Hollandia přichází s letní Zmrzkou ve dvou příchutích

Značka Hollandia během letošního roku redesignovala celé své portfolio a finálem této změny byl vznik a zahájení prodeje nové řady Zmrzek ve dvou příchutích belgické čokolády – mléčná a bílá. Jinak jsou zmrzliny vyrobeny ze selského jogurtu. Tato novinka je pro Hollandii vyvrcholením oslavy 25. výročí značky. Nyní jsou Zmrzky dostupné ve vybraných prodejnách, oficiální vstup na trh se chystá v příští sezóně 2017. 

O redesign se postarala agentura Cocoon

O redesign se postarala agentura Cocoon

Nový design, jehož autorem je agentura Cocoon, se jako první projevil v prvních měsících 2016 na obalech Selské řady jogurtů, další v pořadí byly Bio Selské řady, krémové jogurty a Bio BiFi drinky. Reklamní kampaň, která fungovala během června a projevila se nejvíce sloganem Moje máma byla kráva, připravovaly agentury PR.Konektor, Konektor a Konektor Social.

Povedlo se, velmi zajímává extenze značky do nové kategorie. A také snad vítané obohacení trhu impulsních mražených výrobků – ‚cuc na kládě v čokoládě‘ se nám za poslední roky dost zdiskontoval, snad to Hollandia postrčí správným směrem. Zmrzka je v každém případě skvělý domácký název.
Barbora Krásná (Blue Events)

Škoda obal trhat. Společnosti velmi fandím, protože se jedná o úspěšnou a málokdo ví, že českou firmu.
Martin Boček

Mám rád jejich jogurt, mám rád zmrzlinu, mám rád belgickou čokošku. Asi si se Zmrzkou budu rozumět, obzvlášť když mi sedí i design obalů.
Václav Loubek 

Ikea vydala katalog pro rok 2017

Z nové kolekce Sällskap

Z nové kolekce Sällskap

Prodejce nábytku Ikea vydal v Česku nový katalog, na rok 2017. Kromě tradiční tištěné formy jej nachystal také v podobě aplikace pro mobilní telefony a tablety Katalog Ikea. Aplikace funguje rovněž na Apple TV. Pracuje i s rozšířenou realitou. Ke stažení bude od čtvrtka 18. srpna.

„Poprvé jsme katalog okořenili třinácti příběhy,“ uvádí také firma. Katalog prý dělala „pro skutečné lidi, ne spotřebitele“: „Snažili jsme se vytvořit nápady a řešení, které lidem pomohou žít bez negativních očekávání. Chtěli bychom, aby se lidé méně starali o názory ostatních – a víc jim záleželo na tom, co sami chtějí.“

Novinkou v sortimentu Ikey pro rok 2017 je limitovaná kolekce Sällskap. Ta se inspirovala skandinávským hnutím uměleckých řemesel z přelomu 19. a 20. století. Zaměřuje se na vzory a nábytek do jídelny, pracuje s masivními materiály. Ikea uvádí i kolekci PS 2017, do ní zahrnula praktické a flexibilní výrobky.

Mezi novinkami příštího roku je kolekce flexibilního nábytku Ikea PS 2017

Mezi novinkami příštího roku je kolekce flexibilního nábytku Ikea PS 2017

Fashion Arena bude vozit klienty z centra

Tak vypadá autobus, který denně jezdí z centra Prahy do štěrboholské Fashion Areny

Tak vypadá autobus, který denně jezdí z centra Prahy do štěrboholské Fashion Areny

Nákupní outlet Fashion Arena v pražských Štěrboholech zřídil pro své zákazníky speciální autobusovou linku. Bus jezdí denně mezi Štěrboholy a Náměstím Republiky v centru Prahy. Vyjíždí každý den ve 13.00, vrací se v 17.00 (Fashion Arena má otevřeno denně od 10.00 do 20.00). Jezdí přímo, bez přestupů a dalších zastávek. „Řidiči autobusu jsou jazykově vybaveni a rádi přivítají na palubě i skupiny turistů, které míří na nákupy ve Fashion Areně organizovaně,“ prohlašuje vedení centra.

Cesta ovšem není zadarmo. Zpáteční jízdenka stojí 100 Kč, ke koupi je u stánku cestovní agentury Best Tour před Českou národní bankou, kde je i nástupní stanice. Na informacích v nákupním centru lze nicméně po předložení jízdenky získat denní pas, na nějž je možné čerpat dodatečnou slevu 10 % z cen ve vybraných obchodech. Fashion Arena Prague Outlet přitom denně slibuje slevy 30 až 70 %, nabízí víc než 200 značek, včetně Gant, Guess, Levi‘s, Tommy Hilfiger či Lacoste.

Proč ne? Fashion Arena vydělá víc peněz a centrum Prahy se zbaví taky-turistů, které mnohem více než gotika a baroko zajímá zlevněná móda. Jen doufám, že se nejedná o reinkarnaci starého plánu pražské radnice, která chtěla stejným směrem vozit bezdomovce.
Barbora Krásná (Blue Events)

Původní záměr bylo udělat z Fashion Areny ‚outletový‘ typ prodejen. V zahraničí je obvyklé, že když nemá nějaká prodejna všechny velikosti pro určitý výrobek, posílá zbylé velikosti právě do ‚outletu‘. U nás je tedy vlastně z tohoto pohledu skoro každý obchod ‚outlet‘.
Martin Boček

Chápu, že vše má svoji hodnotu, ale 100 Kč za jízdenku (zpáteční) je moc a podle mého názoru tuto službu Pražané nebudou využívat. Ceny v tomto outletu nejsou nikterak odlišné od dalších ‚dostupnějších‘ obchodů. Rozumím, že se management centra snaží smazat handicap nedostupnosti pro ‚nemobilní‘ cílovou skupinu, ale myslím, že to nezafunguje. Dle mého názoru už vůbec ve skupině turistů.
Monika Hrubalová

No to se v Zootu už určitě třesou strachy…
Václav Loubek

Tesco dováží potraviny do plzeňské nemocnice

Klikni a vyzvedni od Teska funguje nově v plzeňské nemocnici

Klikni & vyzvedni od Teska funguje nově v plzeňské nemocnici

Tesco bylo jedním z prvních řetězců, které před čtyřmi lety zavedly online rozvoz potravin v rámci služby Klikni & vyzvedni. Tento týden rozšířilo své působení do plzeňské fakultní nemocnice na Borech a v Lochotíně. Zákazníci z řad pacientů nebo zaměstnanců nemocnice si mohou nákup vyzvednout v areálu nemocnice každý den v časech 13.30 až 14.30 pro obě nemocnice nebo 17.00 až 18.30 v případě nemocnice Lochotín. Na výběr je z 20.000 položek. V případě Plzně jde v pořadí čtvrtou lokalitu, kde po Praze-Letňanech, Mladé Boleslavi a Brnu Tesco variantu Klikni & vyzvedni nabídne. „Spolupráce s Teskem formou služby Klikni & vyzvedni nabízí našim zaměstnancům určitý bonus, komfort klidného nákupu s pohodlným převzetím přímo v areálu nemocnice,” dodává k nové službě ředitel plzeňské nemocnice Václav Šimánek.

Chytré řešení, zajímavé pro všechny zúčastněné. O takovouto službu pro pracující se ostatně kdysi pokoušeli i socialističtí plánovači a jejich státní obchod, jen jim k tomu chyběly některé detaily jako zboží, technologie, systémy a angažovaní zaměstnanci obchodní firmy.
Barbora Krásná (Blue Events)

Rozvoz do nemocnice je záslužný počin.
Martin Boček

Vzhledem k tomu, co symbolizuje nemocniční strava v Česku, je to fakt dobrý nápad. Snad jim to bude fungovat.
Václav Loubek

Tchibo pokračuje v pop-up stores

Tchibo pokračuje se sítí pop-up stores napříč republikou

Tchibo pokračuje se sítí pop-up stores napříč republikou

Značka Tchibo minulý týden otevřela v konceptu pop-up store nový obchod v nákupním centru Frýda ve Frýdku-Místku. Pilotním projektem pop-up store byly pro společnost Teplice. Nyní opět volí lokalitu, ve které dosud neměla stálé zastoupení v podobě kamenného obchodu. Pop-up store využívá Tchibo na krátkodobý prodej zboží (je otevřen jen v období několika týdnů) ze starších kolekcí za outletové ceny. „Pilotní prodej v Teplicích byl úspěšný, a proto jsme se rozhodli v konceptu pokračovat. Naše očekávání splnil především ve smyslu vyvolání zájmu o značku, podpory spontánního nákupu a v neposlední řadě získání okamžité zpětné vazby zákazníků. Ta je pro nás v lokalitách, kde působíme převážně přes online velmi důležitá. Ovlivnila i plánování stávajícího, v pořadí druhého, pop-up obchodu například instalací kávovaru pro přípravu kávy s sebou, po které byla v Teplicích velká poptávka,“ objasňuje přínos nového konceptu Tomáš Zahradník, ředitel obchodů společnosti Tchibo Praha.

První pop-up store Tchiba vznikl v Teplicích, plánuje se pokračování po Čechách

První pop-up store Tchiba vznikl v Teplicích, plánuje se pokračování po Čechách

Na otázku Médiáře o budoucích lokalitách dalších pop-up store odpověděla manažerka korporátní komunikace Tchibo Eva Kotýnková, že jsou v plánu, nicméně ještě nejsou finálně potvrzené. „Vhodné obchodní jednotky hledáme průběžně po celých Čechách,“ dodala.

Pop-up store je jedním z fenoménů, udržujících kamenný obchod při životě. Tchibo s tím velmi chytře pracuje a zvyšuje tak nejen penetraci na českém trhu, ale vylepšuje určitě i svoji výsledovku. Mimochodem – Tchibo patří k výrobcům a dodavatelům, kteří mají nejlépe propracovanou strategii pro ‚omnichannel times‘.
Barbora Krásná (Blue Events)

Penny Market zvyšuje mzdy

Od 1. srpna zvýšil řetězec Penny Market svým zaměstnancům mzdy. Jedná se o další plošné zvyšování v tomto roce a týká se všech prodejen Penny v Čechách. Podle Penny Marketu je to způsob, jak vyjádřit díky svým stávajícím zaměstnancům. Základní mzdová pásma u pokladních budou navýšena o 2.300 Kč. Všechna mzdová pásma u vedoucích prodejen a jejich zástupců budou navýšena o 1.000 Kč. Zvýšení mezd se týká všech pracovníků bez ohledu na dobu jejich působení ve společnosti.„Z naší strany to znamená poskytnout zaměstnancům takové podmínky, které jsou férové, motivující a mzdově velmi konkurenceschopné s jinými nabídkami,“ vysvětluje Espen Berge Larsen, generální ředitel společnosti Penny Market v Česku.

I ostatní řetězce budou zvyšovat, rozdíly mezi nimi jsou však značné. Ke změnám v mzdových podmínkách se letos na konci května rozhodl Lidl a zvýšil nástupní mzdy u většiny pozic v prodejnách a logistických centrech o 25 %. Lidl k tomu kroku přistupuje pravidelně, za posledních pět let navýšil nástupní mzdu o 47 %. Jak vysoký plat ale konkrétně bude Lidl nezveřejnil. Podle ČTK citované Aktuálně.cz letos vzrostou mzdy všem pracovníkům obchodních řetězců zhruba o 4 %. Nejnižšího přídavku se dočkají v Albertu (3 %), Billa přidá 4 % a Tesco 6 %. 

Správný tah ve správný čas. O celkové situaci v retailu přitom vypovídá, že k podstatnému zvýšení mezd přistupují zejména řetězce, kterým jsme v minulosti říkali diskontní. Investice ‚diskontérů‘ do designu prodejen a zejména do lidí potvrzují, že se rodí nová retailová scéna, kde staré nálepky přestávají platit.
Barbora Krásná (Blue Events)

Když nevíme, co je základ, ke kterému se přidává, těžko budeme jásat nad zvýšením. Tato iniciativa byla vyvolána situací na pracovním trhu, a ne laskavostí řetězců.
Monika Hrubalová

Jasně, jako poděkování… Pracovní síla je v Česku pomalu nedostatkovým zbožím, takže logicky dle zákona nabídky a poptávky roste její cena, protože počet slovenských brigádnic je také konečný, ale pro média zní ‚poděkování zaměstnancům‘ fakt sexy…
Václav Loubek

Tržby v retailu meziročně rostly o 6,2 %

Podle zprávy Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR tržby v maloobchodě dosáhly meziročního nárůstu o Meziroční 6,2 %, oproti předchozímu měsíci květnu je to nárůst o 1,5 %. „Ekonomika stále absorbuje nové pracovní síly, což se projevuje v růstu zaměstnanosti a velmi nízké míře nezaměstnanosti, která je nejnižší v EU. Nominální mzdy rostou a vzhledem k velmi nízké spotřebitelské inflaci roste i mzda reálná. Důvěra lidí v budoucnost se projevuje i v ochotě přijímat nové půjčky. Zvyšuje se nejen zadluženost v úvěrech na bydlení, ale po relativně dlouhé době stagnace se zvyšují i objemy spotřebitelských úvěrů. Vše v úhrnu zapadá do nynější fáze vývoje ekonomiky, kdy reálný růst maloobchodních tržeb potvrzuje relativně silnou spotřebu českých domácností,“ doplnila prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Marta Nováková.

Na retailovém trhu je konjunktura a nezbývá než doufat, že to obchodním firmám i jejich dodavatelům konečně dodá odvahu uskutečnit řadu potřebných změn, zásadně inovovat a přestat diskontovat. Kamenný retail v posledních letech ztratil dech, přestal být místem s unikátním zákaznickým zážitkem a postupně přestal bavit ty nejzajímavější spotřebitele. Hrozí, že se postupně připojí i ‚běžní‘ zákazníci. Ještě je ale čas to zvrátit, teď je ta chvíle. Žluté maliny (viz komentář k nabídce Tesco) jsou fajn, ale chce to víc…
Barbora Krásná (Blue Events)

Aspoň bude na nejrůznější mediální poděkování…
Václav Loubek

Pozvánky

Forum Nová Karolina zažije Folklor bez hranic

Z loňského ročníku Folklor bez hranic, který se i letos v Ostravě uskuteční

Z loňského ročníku Folklor bez hranic, který se i letos v Ostravě uskuteční

Stejně jako loni se i letos do ostravského obchodní centra Forum Nová Karolina vrací kulturní festival Folklor bez hranic Ostrava. Již 19. ročník této akce bude v Ostravě zahájen v pondělí 15. srpna a jeho první zastávkou se stane městský obvod Moravská Ostrava a Přívoz. Od 15:30 se mohou návštěvníci ve Foru Nová Karolina těšit na vystoupení tuzemského i zahraničních souborů s podtitulem „Ať žije festival“. Vstup na akci je zdarma. V průběhu letošního ročníku se představí folklorní soubory nejen z Čech a Slovenska, ale například také z Polska, Sicílie nebo daleké Indonésie. Plejáda čtyř zahraničních folklorních souborů se představí také v centru Forum Nová Karolina. Tuzemský folklor bude prezentovat soubor Žerotín ze Strážnice.

Hodnocení jako v Reklamní katovně

Oslovujeme přední české odborníky na maloobchod, instore marketing a retail marketing s tím, aby hodnotili novinky v oboru. Kdo tentokrát přispěl?

  • Barbora Krásná – v roce 1991 stála při vzniku výzkumné společnosti Incoma Research, specializované na retail a shopper marketing. Dnes je spolumajitelka společnosti Blue Events, řídí organizaci konferencí Retail Summit, Retal in Detail a Brand Management.
  • Monika Hrubalová – zkušenosti s řízením marketingových a obchodních pozic od roku 1997, více než 10 let pracuje pro obor instore marketingu aktivní účastí v radě POPAI CE, vyučuje obor marketingových komunikací.
  • Martin Boček - 23 let praxe v marketingu a  v marketingovém výzkumu trhu, pracoval ve společnostech ACNielsen, Unilever, Citibank, IPSOS. Věnuje se velmi intenzivně instore problematice a v současné době vede projekt CRS za Global Marketing.
  • Václav Loubek - 15 let v reklamě, dříve šéfredaktor časopisu Sign mediální domu Economia a časopisu Signs & Promotion agentury Events & Promotion. Momentálně působí v marketingu a radí zadavatelům, jak správně pracovat s instore aplikacemi. 

Z aktuálního spotřebního koše

Kilo mleté kávy je tento týden k dostání v Tesku za 99,90 Kč.

Podívejte se další akční ceny a na kompletní spotřební koš z Albertu, Billy, Globusu, Kauflandu a Teska

Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její projekt

Distribuce POS