Z Economie odchází další novinář, editor domácí rubriky Aktuálně.cz Michal Štůsek. Proč, popsal v otevřeném dopisu řediteli redakcí Vladimíru Piskáčkovi a kolegům. „Hospodářské noviny se až na výjimky změnily ve snadno přehlédnutelný soubor článků bez větší kreativity ve zpracování a Aktuálně.cz skončilo jako sběrač drobků, které spadly ze stolu novinovým editorům,“ míní.

Penny má rádio, Albert kavárny, Favorit nové kolo

Co je nového v českém retailu? Penny Market spouští vlastní rádio s moderátory, Favorit uvedl model Cronos, Albert otevřel kavárny se snídaněmi, Globus zavádí MasterPass.

Z aktuálního spotřebního koše

Deset vajec koupíte v Albertu jen za 19,90 Kč.

Podívejte se další akční ceny a na kompletní spotřební koš z Albertu, Billy, Globusu, Kauflandu a Teska

Logo nového rádia Penny live

Logo nového rádia Penny live

Obchodní řetězec Penny Market spustil ve čtvrtek 18. února své původní rádio s názvem Penny live. To má doprovázet nakupování ve všech 357 prodejnách po celé republice. Podle informací Médiáře se vysílání odbavuje z Vídně, z centrály nákupních rádií, a v tamějších rozhlasových studiích také program vzniká. Program rádia tvoří desetičlenný tým. Šéfredaktorkou je Jana Bujňačková, jejím zástupcem Tomáš Vyšohlíd, který v minulosti řídil výrobu v televizi Barrandov a moderoval tam a předtím mimo jiné šéfoval časopisu Profit, dalšími moderátory jsou Tomáš Gajdošík, Kristýna Dvořáček Spálovská, Eva Swonar, Matěj Motyčka, Matěj Misař, Jakub Hajník, Josef Kolář. Rádio vysílá mluvené slovo od pondělí do soboty, ve večerních hodinách a o nedělích pouští jen hudbu. V denním programu se objevují kulinářské soutěže, aktuální zprávy, dění v regionech, soutěže. Pro zaměstnance Penny se vysílá ranní show, kde si mohou nechat zahrát na přání.

Favorit má nový model a showroom

Showroom otevřeli zleva Martin Laho, Richard Galovič a Petr Novague

Showroom otevřeli zleva Martin Laho, Richard Galovič a Petr Novague

Obnovená značka kol Favorit v úterý 16. února slavnostně otevřela showroom v pražském vinohradském Pavilonu, podle návrhu architekta Martina Laha. Představil se přitom nový model jízdního kola Cronos. Ten je určený do města a do lehkých terénů.

Favorit Cronos

Favorit Cronos váží deset kilo, má řemen místo řetězu, osmistupňovou přehazovačku v mechanické verzi, jedenáctistupňovou v elektronické. Lze přidat blatníky a nosič zavazadel

Designérem nového Cronosu je Petr Novaguekterý se podílel i na tvorbě předchozích modelů a předělal taky slavné škodovácké Erko. V prodejně jsou k vyzkoušení i ostatní typy kol, které Favorit vyrábí – tedy Aviator, BigBoss a Diamante. Prodejci také slibují vyměřit klientům kolo na míru.

Albert otevřel kavárny Coffee & Snack

coffeesnack

Nově vzniklý kavárenský řetězec Aholdu Coffee & Snack

Hypermarkety Albert společnosti Ahold otevřely pod svou střechou řetězec kaváren Coffee & Snack, který vznikl přeměnou patnácti provozoven značek Tutto Bene a Cafe Cappuccino To Go. Coffee & Snack lze navštívit v Albertu v Bílině, Brně, České Lípě, Litoměřicích, Mladé Boleslavi, Mostě, Novém Jičíně, Plzni, Praze, Prostějově, Starém Městě, Táboře a Znojmě. Kavárny budou nabízet klasický sortiment od chlebíčků, zákusků a různých typů kávy po pizzu. Každý den do 10 hodin je v nich k dispozici snídaňová nabídka, po celý den pak teplý pult s pečenými a smaženými masy a rybami. Prodavači Coffee & Snack budou nosit jednotná šedá trička.

Číňané podporují prodej luxusu v Česku

Nakupování luxusního zboží v Česku narůstá, stojí za tím především Číňané, kteří v tomto segmentu provedou 30 % všech nákupů. Uvádí to zpráva Luxury Retail společnosti CBRE. Podle ní přitom Číňané realizují tři čtvrtiny nákupů v zahraničí, díky čemuž v celé Evropě narostly prodeje luxusních produktů o 13 %. Nárůst pociťuje i Amerika. Bohatí klienti z Asie či Afriky stojí o nákup spojený s autentickou přidanou hodnotou, kterou nabízí luxusem proslavená místa jako Milán, Paříž, New York, ale i Praha. Mohovití zákazníci očekávají odpovídající luxus i samotného místa, kde nakupují. „Najít optimální lokalitu v oblastech, kde je extrémně vysoká poptávka, je velký problém. Stejnou situaci řešíme i v Pařížské ulici v Praze,“ podotkl Tomáš Beránek z CBRE. V Pařížské v Praze naopak pociťují úbytek ruské klientely, jak o tom na letošním Retail Summitu mluvila Zuzana Řezníčková z Luxury Brand Management. Orientovat se na čínské zákazníky se rozhodují i obchodníci s méně luxusním zbožím, konkrétně pražský obchodní dům Kotva jim přizpůsobil i marketing či orientační systém v budově.

Britský COS nově na českém trhu

Britská značka obsadila v Pařížské číslo 23

Britská značka obsadila v Pařížské číslo 23

A ještě Pařížská. Na pražském nákupním bulváru je od začátku února možné zajít do nově otevřené prodejny britské módní značky COS. Ta začínala v roce 2007 v Anglii a expanzí do Prahy pokračuje ve svém rozšiřování napříč Evropou. Ve třiceti zemích světa má COS celkem 155 prodejen, od roku 2011 prodává i přes e-shop. Party k otevření české pobočky proběhla v DCS Gallery v nedaleké Dlouhé, přítomen byl hlavní designér značky Martin Andersson, přišli Aňa Geislerová, Tomáš Berdych, Maxim Velčovský nebo Pavlína Němcová.

Lidl zase láká bloggery

Obchodní řetězec Lidl potřetí nabádá bloggery, aby jeho sortiment propagovali na svých stránkách. Opět to balí do soutěže Lidl Food Challenge. Letošním tématem je velikonoční vajíčko – bloggeři musejí něco v rámci tohoto tématu vytvořit, a to výhradně ze surovin Lidlu, vyfotit, popsat a publikovat. Blog přitom musejí provozovat už nejmíň půl roku. Porotci soutěže budou tváře současných kampaní Lidlu Roman Paulus, Marcel Ihnačák a Markéta Krajčovičová. Hlavní výhrou je kurz vaření u michelinského šéfkuchaře Romana Pauluse. Na loňskou letní kuchařskou výzvu se Lidlu sešlo na padesát receptů.

Globus urychluje platby s MasterPassem

MasterCard ve spolupráci s hypermarketem Globus v pražských Čakovicích spustil novou službu pro rychlejší placení. Zákazníci mohou nově platit pomocí chytrého telefonu a platební služby MasterPass. U příslušného přístroje, umístěného v oblasti pokladen, stačí načíst čárové kódy a přejít k platbě. Pokladní přístroj vygeneruje QR kód, který si zákazník načte do telefonu pomocí aplikace InCard MasterPass a nákup zaplatí. Hypermarket má šest vestavěných platebních terminálů, kde skenuje kódy a přejde k placení u pokladny, a čtyři samoobslužné terminály. „V průběhu roku 2016 metodu plánujeme zavést ve všech našich 15 tuzemských pobočkách,“ plánuje Thorsten Deutsch, vedoucí IT v české pobočce Globusu.

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

 

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

 

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

 

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

 

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

 

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

Nákupní terminály se samoobslužnou metodou MasterPass v čakovickém Globusu

Globus v Čakovicích také letos získal certifikát Prodejna vstřícná generacím, který uděluje Handelsverband Deutschland, organizace zastřešující maloobchodníky v Německu, její českou partnerskou společností je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Auditoři HDE hodnotili šedesát kritérií, mezi které patří chování obsluhy, nabídka služeb a usnadnění pohybu pro handicapované. Obdobný koncept zvýšení kvality a uhlečení nákupů handicapovaným zavedl i konkurenční Kaufland.

Personálie

Nestlé mění ředitele HR a technické divize

Nový ředitel technické divize Nestlé Stéphane Bosshart

Nový ředitel technické divize Nestlé Stéphane Bosshart

Stéphane Bosshart, který v Nestlé dělá od roku 1987, naposledy jako hlavní korporátní inženýr, se nyní stal ředitelem technické divize této potravinářské firmy. V nové pozici bude zodpovědný za výrobní závody Česka, Slovenska, Maďarska a Rakouska. Dosud byl tři roky ředitelem závodu Nestlé v Trinidadu a Tobagu. Teď ve funkci střídá Natašu Matyášovou, která míří do švýcarské centrály a jejíž nová zodpovědnost bude za celou oblast výroby potravin.

Ředitel HR společnosti Nestlé Jiří Vacek

Ředitel HR společnosti Nestlé Jiří Vacek

Není to jediná změna v české pobočce Nestlé. Její dosavadní ředitelka HR Zuhal Civi odešla na mateřskou dovolenou. Její místo ředitele lidských zdrojů převzal Jiří Vacek. Předchozí zkušenosti s obdobnou pozicí získal ve švýcarské centrále Nestlé Nutrition a italské centrále Nestlé San Pellegrino. 

Ekospol má nového vedoucího online marketingu

Adam Pýcha vystudoval mezinárodní vztahy a evropská studia na Univerzitě Palackého v Olomouci. Spoluzakládal firmy iParťák a Redakce a stál u zrodu portálů Copywriteři.cz a WordPress.cz. Do Ekospolu přišel v říjnu 2015.

Adam Pýcha vystudoval mezinárodní vztahy a evropská studia na Univerzitě Palackého v Olomouci. Spoluzakládal firmy iParťák a Redakce a stál u zrodu portálů Copywriteři.cz a WordPress.cz. Do Ekospolu přišel v říjnu 2015

Na vedoucího oddělení online marketingu povýšil v developerské firmě Ekospol Adam Pýcha. Do podniku nastoupil loni v říjnu, na nové pozici je od února. Stal se i zástupcem ředitele sektoru pro online.

Pozvánky

Veletrh Salima v Brně

Od 17. do 20. února 2016 probíhá na výstavišti v Brně veletrh Salima. Koná se každý sudý rok a ukazuje držitele ocenění Klasa, Regionální potravina a ostatní jedničky v oboru výroby a dodávaní potravin, technologií pro potravinářské obory, zařízení pro hotely, obchod, vinařství, cukrářství z celého světa.  

Večerníček na Černém Mostě

K vidění budou všechny postavičky z večerníčků

K vidění budou všechny postavičky z večerníčků

Pražské Centrum Černý Most bude od pátku 4. do neděle 20. března hostit výstavu České televize nazvanou Večerníček slaví 50. Je určená dospělým i dětem a ukazuje známé animované televizní postavičky jako Mach a Šebestová, Maxipes Fík, Bob a Bobek či Rákosníček. Vstup na výstavu je zdarma. Navíc 19. března oslaví 40. jubileum postavička Rákosníčka. Pro děti jsou zde připraveny tematické workshopy, kde si mohou vyzkoušet jednoduché animace, kreslení na speciální fólie nebo skládání papírových čepic.

Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její nový projekt

Distribuce POS

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr