U nás lidi rostou. Zavolej nám hned teď!

Proběhl náš pátý PR Brunch uspořádaný s agenturou Pram Consulting. Přehrajte si videozáznam.

PIAF 2017

Osmý ročník pražského reklamního festivalu zaměří svou konferenci na sport a na vliv.

PIAF 2016

PIAF 2016

Letos proběhne 8. ročník pražského mezinárodního reklamního festivalu PIAF. Do Veletržního paláce přivede třicítku řečníků z Německa, Velké Británie, Chile, Itálie či Nizozemska. Mezinárodní konference se bude v úterý 23. května pod názvem PIAF Sport 2017 věnovat sponzoringu ve sportu, ve středu 24. května se zaměří na takzvané influencery v prostředí sociálních sítí. Konferenci tradičně završí přehlídka vítězných prací mezinárodní kreativní soutěže, a to ve středu 24. května večer.

Konference PIAF Sport 2017

Do Prahy se opět sjedou odborníci na sportovní marketing z několika evropských zemí. Návštěvníci mezinárodní konference PIAF Sport 2017 se tak budou moci seznámit se sponzorskými strategiemi značek jako Puma, Adidas nebo Plzeňský Prazdroj. Na druhou stranu se sportovní marketéři z domova i ciziny podělí o úspěšné projekty práce s fanoušky a partnery.

Po loňské premiéře se bude o sportovním marketingu mluvit zejména z hlediska vytváření značky sportu, sportovního klubu, události nebo zařízení a její následné monetizace ve spolupráci se sponzory. Inspirativní případové studie tak zaujmou obě strany – sportovní manažery i sponzory. „Chceme narušit vžitou představu, že jen velké sporty mohou mít velkou podporu. Že jen kluby a sportovci bojující o medaile mají dost fanoušků a sponzorů. Že sportovní úspěchy generují zájem a peníze, zatímco ve slabších obdobích mizí automaticky oboje,“ přibližuje ředitel PIAF Marek Hlavica.

  • Mezi špičkové odborníky, kteří už pomáhali mnoha věhlasným i méně známým sportovcům a sportovním organizacím patří Karl Lusbec (Francie), Joachim Lange (Německo) nebo Kristian Gotsch (Švýcarsko).
  • Jak pracují s fanoušky přijdou osvětlit zástupci znovuzrozeného budějovického hokeje stejně jako holandského prvoligového fotbalového týmu Groningen.
  • Evropsky úspěšnou náborovou kampaň pro malé stolní tenisty představí agentura Leemon.
  • O autenticitě sportovce její hodnotě pohovoří olympijský medailista Vavřinec Hradilek.
  • Prezentace Philipa Mitchelsona, autora globální online hry Copa90, dá nahlédnout do možností, které pro partnery a sportovní kluby nabízí oblast sportu v digitálním prostředí.

Hrdinové, ikony, influenceři, opinion leaders

Vliv, jak se tvoří, kdo dokáže být vlivný a jaké prostředky používá – o tom se bude mluvit druhý den letošní konference PIAF. „Vliv na naše rozhodování mají bezesporu lidé kolem nás. Jak velký a jak s tímto vlivem profesionálně pracovat, je otázka, kterou intenzívně řeší marketéři po celém světě,“ podotýká Marek Hlavica. 

  • Slavný cestovatel a influencer Brian Cox z USA navázal spolupráci s CzechTourismem. V Praze ukáže, jak propagovat regiony i země jako turistické destinace na sociálních sítích.
  • Jai Kotecha z londýnského Ogilvy zase provede posluchače proměnami, kterými vliv na sociálních sítích prochází.
  • K tuzemským hvězdám nepochybně patří bratři Jirka a Petr Králové – nejvýznamnější český youtuber a strůjce jeho marketingového úspěchu.
  • O marketingovém využití dalšího fenoménu současného internetu – fotbalisty Laviho ze seriálu Vyšehrad, pohovoří producent Daniel Strejc.

A soutěž reklamy

Program konference doplňuje bezplatný večer pro veřejnost a zájemce o obor, kde se se svými chybami a omyly publiku svěří přední tuzemští profesionálové nebo kde bude možné shlédnout koncepty kampaní, kterým vystavila stopku tuzemská samoregulační Rada pro reklamu. Galavečer s vyhlášením cen proběhne 24. května.

Porotu reklamní soutěže PIAF letos vede Fadi Yaish, regionální výkonný kreativní ředitel agentury Impact BBDO z Dubaje. Mezi dvanácti porotci z deseti zemí najdeme kreativní ředitele německého Heimatu, italského Publicisu, peruánské agentury Imbrax nebo ruského BBDO. Tuzemskou kreativu zastupuje Lester Tullet z agentury Kaspen/Jung von Matt, kterého nominoval klub kreativců ADC Czech.

PIAF se od soutěží kreativity liší nejen počtem a typem kategorií, ale také způsobem rozhodování. Porota rozhoduje o pracích ve všech kategoriích, a má tedy možnost udržet vysokou a vyrovnanou úroveň soutěže. „Soutěž oceňuje kreativitu v marketingu, klasické reklamě, PR, mediální strategii, digitálu, eventech. Trend integrace nám dává za pravdu: dělení kategorií podle mediatypů se přežilo,“ přibližuje ředitel Hlavica.

Porota bude posuzovat práce ve dvou kolech. Shortlisty budou zveřejněny v polovině května, výsledky finále pak PIAF oznámí na galavečeru 24. května. Do soutěže se mohou až do konce března hlásit kampaně, které proběhly (nebo proběhnou) od 1. dubna 2016 do 1. května letošního roku 2017.

Doplňkové soutěže

Vedle standardních kategorií posoudí porota PIAF také práce influencerů, kteří po celém světě podporují image Česka v rámci spolupráce s CzechTourismem.

Zvláštní soutěž připravil PIAF se spolupráci s portálem Markething pro studenty, jejichž práce bude ovšem posuzovat veřejnost. Lehce recesní soutěž nese název Vidíme reklamu za vším.