Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Pilulka.cz sama rozváží, Becherovka cílí na mladé

Lékárny Pilulka.cz přišly s unikátní službou – rozváží si samy po Praze, Becherovka propojuje mladé s idoly, čerpací stanice OMV mění slogan.

Hodnocení jako v Reklamní katovně

Oslovujeme přední české odborníky na maloobchod, instore marketing a retail marketing s tím, aby hodnotili novinky v oboru. Kdo tentokrát přispěl?

  • Barbora Krásná – v roce 1991 stála při vzniku výzkumné společnosti Incoma Research, specializované na retail a shopper marketing. Dnes je spolumajitelka společnosti Blue Events, řídí organizaci konferencí Retail Summit, Retal in Detail a Brand Management.
  • Monika Hrubalová – zkušenosti s řízením marketingových a obchodních pozic od roku 1997, více než 10 let pracuje pro obor instore marketingu aktivní účastí v radě POPAI CE, vyučuje obor marketingových komunikací.
  • Martin Boček - odborník na instore komunikaci, působil 13 let v Ipsosu jako ředitel obchodního rozvoje, nyní čerstvě v Global Marketingu.
  • Jana Kubištová – Působí od roku 1996 v Budějovickém Budvaru, začínala jako exportní manažerka. Od roku 2008 je vedoucí marketingového oddělení Budvaru, značku úspěšně etablovala na ruském trhu.
  • Václav Loubek - 15 let v reklamě, dříve šéfredaktor časopisu Sign mediální domu Economia a časopisu Signs & Promotion agentury Events & Promotion. Momentálně působí v marketingu a radí zadavatelům, jak správně pracovat s instore aplikacemi.

Pojďme se podívat, jak vypadá spotřební zboží tento týden.

Z aktuálního spotřebního koše

Čtvrtku másla koupíte v Tesku i Bille za 17,90 Kč.

Podívejte se další akční ceny a na kompletní spotřební koš z Albertu, Billy, Globusu, Kauflandu a Teska

Teď už k dění v retailu.

Lékárny Pilulka mají vlastní dopravu

Lékárenská skupina Pilulka má od 18. května vlastní rozvážkovou službu

Lékárenská skupina Pilulka má od 18. května vlastní rozvážkovou službu

Lékárenská skupina Pilulka, která sdružuje 210 samostatných lékáren CoPharm, spustila ve středu 18. května pro Česko i Slovensko službu dovozu objednaných léků. Cena přepravy má přitom být srovnatelná s rozvážkovými službami PPL nebo České pošty (budou i akce na dopravu zdarma), zákazníci si můžou vybrat si z více než 10.000 položek e-shopu. Rozvoz bude zatím dostupný jen pro Prahu, rozšíření dále záleží podle Michala Hanáčka, výkonného ředitele Pilulky, na finanční úspěšnosti celého projektu. Zázemí pro novinku bude poskytovat sklad v pražské Vinoři, který by se do budoucna mohl stát klíčovým, i pokud se firma rozhodne rozšířit službu do Středočeského kraje.

Spektrum zákazníků, kteří mají být touto nabídkou osloveni, jde od matek přes špatně se pohybující seniory po ty, kteří jsou v časové tísni. Výhody služby jsou podle společnosti hlavně v doručení (někdy i intimních produktů jako inkontinenční vložky, prezervativy) až do bytu bez zbytečné pozornosti okolí od 60 minut po objednání. Je možné si vybrat z tříhodinových intervalů doručení (9.00 až 12.00, 13.00 až 16.00, 17.00 – 20.00). Aby zákazníci nemuseli doma tři hodiny čekat, po potvrzení objednávky budou kontaktováni a bude jim upřesněno 30 minut, ve kterých jim zboží přijde. Možnost, že bude jednou rozvoz fungovat nonstop, nevyloučil spolumajitel Pilulka.cz Martin Kasa. Na tvorbě služby se pracovalo více než rok, investice byla řádově v milionech korun. Do roku 2017 plánuje firma i vzhledem k nové službě obrat ve výši 1 miliardy Kč. Vydání léků proti receptům není ve službě zahrnuto, v Čechách to není v souladu s legislativou. 

Jednička na českém trhu, lékárny Dr.Max, má na trhu 375 kamenných prodejen a také provozuje vlastní e-shop, rozváží jí však tradiční PPL nebo Česká pošta. „Pokud jde o rozvoj e-shopu, do konce letošního roku by měla každá lékárna jako výdejní místo. To je naše klíčová konkurenční výhoda – velmi dobré celorepublikové pokrytí pobočkami vlastní sítě. Nemusíme tak klienty e-shopu odkazovat na alternativní místa, která jsou vyhrazena i jinému sortimentu. Klienti v Čechách obecně velmi rádi využívají odběr na jakémkoliv výdejním místě. Je to do určité míry lokální specifikum. Obecně na internetu takto končí až 60% e-shopových objednávek, u nás ještě víc. Jestliže máme k dispozici tak dostupnou síť kamenných lékáren, je v zásadě předurčeno, že nejčastěji budou klienti vyzvedávat své objednávky v nich. V tuto chvíli nabízíme zhruba 150 lékáren, které fungují jako výdejní místa e-shopu, a našim cílem je zajistit ještě letos ‚full multichannel‘ (tedy asi 400 lékáren). Jestliže drtivá většina klientů e-shopu Dr.Max dává přednost vyzvednutí objednávky přímo v lékárně, ke zřizování vlastní rozvážkové služby není důvod. E-shop každopádně vnímáme jako platformu s určitým potenciálem. Nedávno jsme otevřeli nové distribuční centrum v Brně-Heršpicích, které nahradilo už kapacitně nevyhovující prostory v Brně-Lískovci. Odpovídá to našim záměrům zvýšit v letošním roce obrat e-shopu Dr. Max o 100%,“ reagoval pro Médiář na dotaz, zda chystají rozvážkovou službu, tiskový mluvčí Dr.Max Michal Petrov. Kromě e-shopů sází lékárny na atraktivitu 50% slevy z doplatku na recept. Dr. Max je poměrně aktivní v marketingu směrem k moderním technologiím, před nedávnem převedly svůj klientský i interní magazín a zasílání novinek do online podoby a veškeré papírové reklamy ve vitrínách nahradí do konce roku digitálními obrazovkami.

Druhá na našem trhu je síť lékáren Benu, která zahrnuje 180 kamenných prodejen a e-shop (rozvážka stejným způsobem jako Dr.Max). Lékárenské sítě Devětsil, Lékárníci 95, Medifin a Medicon mají výrazně nižší počet kamenných obchodů (převážně v poliklinikách a nemocnicích) a e-shopy neprovozují. Z marketingově propojených lékáren, které sdružují samostatné prodejny, je největší sítí Moje lékárna. Ta provozuje e-shop a rozvoz pomocí služby PPL. Ostatní (kromě CoPharm v čele s Pilulka.cz) internetové nákupy neposkytují. Výrazným hráčem na poli marketingově či virtuálně sdružených lékáren je síť Magistra lékárna, která navzdory ostatním přišla loni s relativně viditelným marketingem i na televizních obrazovkách. „Pracujeme na rozšíření sítě, zbylé záměry zatím prezentovat nechceme,“ uvedla Zuzana Mocová, marketingová manažerka Magistra lékárny na dotaz Médiáře, zda plánují reagovat na novinku Pilulka.cz nějakou inovací.

Do boje o trh se brzy připojí úplně nová síť lékáren s názvem Na zdraví!, kterou chce zprovoznit brněnská investiční skupina DRFG. Do provozu již investovala 300 milionů Kč a koupila 4 kamenné prodejny – dvě v Praze a okolí, v Brně a v Olomouci. Do konce roku chce zprovoznit dalších 12 prodejen. Podle slov Rudolfa Matějky, ředitele divize DRFG Medical, se chtějí lékárny Na Zdraví! ucházet o třetí místo na trhu a vytvořit do čtyř let obrat jednu miliardu Kč. O plánech na spuštění e-shopu, potažmo i vlastní rozvážkové služby zatím nebyla řeč. 

Jednoznačně zajímavá konkurenční výhoda od firmy Pilulka.cz, podnětné jednak pro část cílové skupiny (maminky s dětmi, starší, špatně pohybliví lidé…) a také díky termínům rozvozu (tedy aspoň pro nás Pražáky – zatím).
Monika Hrubalová

Nákup léků online s možností doručení domů považuji za velmi užitečnou a praktickou službu. Jen nevím, zda doručení od 60 minut po objednání, je od Pilulky realistickým příslibem, a hlavně, zda je v případě tohoto sortimentu vůbec nutné takový příslib formulovat. Výhodou služby je skutečně především to doručení zboží domů v nějakém přesně omezeném časovém úseku, a to jak pro maminky s malými dětmi, tak pro hůře pohyblivé důchodce. Opravdu nepodceňuji komfort doručení ‚anonymního‘ balíčku u citlivého sortimentu, o který se řada lidí stydí v lékárně požádat. A zdaleka k němu nepatří jen inkontinenční vložky a prezervativy.
Barbora Krásná (Blue Events)

První průkopníci v rozvozech vyšlapali cestu a nyní se zdá, že se postupně tento servis rozšiřuje do většiny dalších oblastí. Je dobré, že se tím vlastně řeší také servis pro handicapované spoluobčany, kteří by jinak museli za podobné služby platit neúměrně vysoké ceny.
Martin Boček

Tváří se to velmi chvályhodně a jistě to bude mít pozitivní odezvu u těch, pro koho je služba určena. Jde zřejmě o obchodně dobrý tah, ale jako bojovník proti farmakologické demenci a farmakofilii se všemi jejich projevy bych zatleskala spíš tomu, kdo výdej léku podmíní adekvátním předchozím úsilím: například léky na hubnutí by byly jen pro ty, kdo do lékárny přiběhli do Karlína z Vypichu, léky na rýmu by dostali jen držitelé certifikátu otužilce, potravinové doplňky jen ti, kdo účtenkami z farmářského trhu prokáží dostatečné zásobování své rodiny ovocem a zeleninou… Zkrátka takový malý likvidační lékárenský byznys model.
Jana Kubištová (Budvar)

Martin Kasa si zaslouží obdiv za nápady i jejich realizaci. S nadsázkou – úplně vidím, že častým dovozním artiklem budou modré pilulky od Pfizeru. To bude radosti, až se auto dostaví…
Václav Loubek

Becherovka propojuje mladé a jejich guru

Projekt "Mákni srdcem" má pomoct k propojení mladým lidem s jimi vybranými lídry

Projekt „Mákni srdcem“ má pomoct k propojení mladým lidem s jimi vybranými lídry

Tradiční český bylinný likér Becherovka chce trochu omladit své publikum, nově se zaměří na 20 – 30 leté lidi, své klasické konzumenty ale také nechce ztratit. Oslovit chce tak velmi podobnou skupinu, na kterou úspěšné skrze různé kanály cílí v podobném segmentu třeba Jägermeister. Kromě nové reklamní kampaně míří Becherovka k mladým i přes dobročinné vzdělávací aktivity. Značka v tomto směru vidí sebe samu jako platformu pro zprostředkování setkání idolů určitých oborů a mladých lidí, kteří mají dobré nápady, jen nemají odvahu nebo prostředky je realizovat. V rámci projektu „Mákni srdcem“, které je inspirováno nadšenou prací Jana Bechera u zrodu slavného likéru a doplněné hashtagem #4everJan, fungují tři části – můžeme říci tři kola – kde se limitovaný počet zájemců s lídry oborů od architektury po gastronomii setká. První část je nazvaná „Talk“, tam si účastníci přijdou své idoly z různých oborů hlavně poslechnout. Dvě taková setkání už proběhla, obě v Praze, jedno s kreativní skupinou Okolo a druhé se zakladatelem bistra Hot God Adamem Skálou a architektem Krištofem Hanzlíkem. Do druhého kola, tzv. „Workshopu I“ jsou zájemci pozváni a od svých guru dostanou zadání projektu, který mají do dvou týdnů na „Workshopu II“ představit. Všechna zadání jsou nějak spojena s redesignem značky, ať už se jedná o celkový obal nebo změnu vzhledu panáků. Nejlepší projekt z každé ze třech sérií dostane od Becherovky zelenou k realizaci. Poslední série proběhne na konci května v Brně s architektem Maximem Velčovským a barmanem Alexem Kratěnem v Kabinetu můz. Podle slov koordinátora marketingu Becherovky Jiřího Vladíka mají mladí lidé dnes nápady i peníze, chybí jim ale pomyslné „hození do vody“, kdy se mají naučit praktickou stránku věci, přitom je chce zároveň oslovit humornější cestou, než jak tomu bylo za posledních 10 let. Projekt by značka chtěla zopakovat možná už na podzim.

Dobrý nápad! Už aby na youtube při vyhledávání slova Becherovka vyjížděl zábavnější a dynamičtější obsah než návody na výrobu falešné Bechěróvky v ruštině. Získání mladší cílové skupiny Becherovka akutně potřebuje a hashtag ‚4everJan‘ se k rozvinutí diskuse k tomu skvěle hodí (rozhodně lépe než 4everMiloš).
Barbora Krásná (Blue events)

Možná jsem trochu pesimističtější než zadavatel Becherovka, jednak k obdobným typům aktivit, kterých je na trhu až příliš (růžné typy soutěží, pobídek, workshopů, tvůrčích dílen atd.), že tato specifická část zaměřená na několik (desítek?) studentů nezafunguje dostatečně pro zvolený cíl oslovení vytipované cílové skupiny, tedy jakési omlazení konzumentů značky.
Monika Hrubalová

Nedávno jsem se ocitl ve společnosti 25ti letých a byl jsem překvapený tím, že proběhlo několik ‚rund‘ Becherovky. Zřejmě se kampaň daří uvádět prakticky v život.
Martin Boček

Tuhle aktivitu budu se zájmem sledovat, protože pokud je úvaha o hodně lepší než klíčový vizuál, což, doufám, je, mohla by se Becherovka vrátit do hry. Na roveň Jägermeisteru asi stěží, protože když dva dělají totéž, … ale agilnější mladí s trochu jiným mentálním nastavením by se chytit mohli. Minimálně zase jedna značka přispěje svou trochou dobra, poznání a zábavy ‚do mlýna‘, pokud to nepokazí.
Jana Kubištová (Budvar)

Takže jestli to chápu správně, tak Becherovka cílí na ‚pražskou kavárnu‘. To bude mít dvorní odběratel se svým ovčáčkem radost.
Václav Loubek

Lidl přichystal fotbalovou kolekci

Lidl, stejně jako Tesco, chystá kampaň k Mistrovství světa ve fotbale

Lidl, stejně jako Tesco, chystá kampaň k Mistrovství světa ve fotbale

Od čtvrtka 26. května 2016 bude v prodejnách Lidl spuštěn prodej produktů spojených s blížícím se Mistrovství Evropy ve fotbale, konaném ve Francii. Kromě tematického sortimentu jako jsou vlajky, barvy na obličej, paruky v národních barvách, fotbalový míč či branka najdou zákazníci v limitované nabídce také fanouškovské oblečení s logem šampionátu. Designová kolekce bude zahrnovat trička, mikiny, šortky, tílka i čepice v různých barevných provedeních pro muže, ženy i děti. Tisková mluvčí Lidlu Zuzana Holá uvedla, že kromě oblečení bude řetězec nabízet i zlevněné potraviny spojené se sledováním fotbalu – pivo a pochutiny. Podobnou akci už před několika týdny ohlásilo Tesco, k fotbalovému šampionátu spustilo věrnostní kampaň. 

French Connection otevřela na Chodově

První obchod značky French Connection u nás v OC Chodov

První obchod značky French Connection u nás v OC Chodov

Britská modní značka French Connection otevřela vůbec první obchod na našem území a šestý během dvou posledních týdnů v Evropě. Za svou pomyslnou vlajkovou loď si v Čechách zvolil první patro obchodního centra Chodov, kde od třetího května představuje svou jarní a letní kolekci. Slavnostní otevření na Chodově se neobešlo bez přítomnosti celebrit jako herečka Andrea Kerestešová, Anna Fialová, Ivana Jirešová, návrhář Lukáš Macháček nebo operní zpěvačka Andrea Kalivodová. Kromě klasické elegantní módy pro pány i dámy nabízí také odvážnější kousky, které patří do kolekce s provokativním monogramem FCUK (přitom se jedná o zkratku French Connection United Kingdom) – tu značka využívá v kampaních už od roku 1997 a právě s ním v začátcích prorazila do světa módy. Od roku 2004 nicméně firmu provází finanční nestabilita, která před třemi lety vygradovala ve ztrátové období – to se ještě zpětinásobilo letos na jaře. Právě rozšíření poboček v Evropě by podle plánu značky mělo vést ke zlepšení finančních výsledků. 

Je fajn, že alespoň dočasně bude mít Chodov oproti jiným shopping centrům unikátní módní prodejnu. Značku French Connection u nás v povědomí spotřebitelů už velmi dobře prošlapal Zoot, tak nepochybuji o tom, že si její fanoušci najdou cestu i na prodejnu s mnohem širším výběrem, zejména pokud provozovatel udrží ceny srovnatelné s UK.
Barbora Krásná (Blue events)

Nevím, jestli Evropa pomůže vylepšit business výsledek už proto, že obchod prodává také odvážnější ‚kousky‘.
Martin Boček

Pokud se britská bývalá ikona domnívá, že cesta k opětovné slávě vede přes jmenované ‚celebrity‘, obávám se, že ji nic dobrého nečeká. Doufejme, že podstatně zvýší svou deklarovanou provokativnost a nenabídne zase jen donekonečna se opakující univerzální
módní šeď.

Jana Kubištová (Budvar)

iStores je největším prodejcem Apple 

Apple Watch Display Table v iStores v Atriu Flora je novinkou, kterou otevření tří nových prodejen přinese

Apple Watch Display Table v iStores v Atriu Flora je novinkou, kterou otevření tří nových prodejen přinese

Dnes, v pátek 20. května, se otevřou tři nové prodejny iStores v Čechách. Dvě z toho v Praze, v Galerii Harfa a Atrium Flora, další se otevírá v Ostravě ve Foru Nová Karolina. Tímto krokem se iStores, které provozuje společnost WESTech spadající pod nadnárodní IT skupinu Elko, stanou největším prémiovým prodejcem značky Apple na našem a slovenském trhu. V Čechách má prodejen pět, tři nově otevřené a další ve Zlíně a v Olomouci. Na Slovensku jsou iStores dvě v Bratislavě, a po jednom v Bánské Bystrici, v Trnavě, v Popradu a v Košicích. Společnost očekává během roku návštěvnost dvou milionů zákazníků v celé své síti. Otevření nových obchodů s sebou přináší i novinky, v Atriu Flora bude zákazníkům k dispozici Apple Watch Display Table, kde si mohou vyzkoušet různé varianty Apple Watch. „Už nyní projde dveřmi iStores více návštěvníků, než má naše hlavní město obyvatel. Současný růst a expanze v Čechách jsou pro iStores velkým závazkem. Zároveň je to jasná zpráva, která potvrzuje, že námi zvolený směr specializovaných prodejen s odborně vyškoleným týmem se těší velké popularitě,“ řekl Michal Adamčík, ředitel společnosti WESTech. Na našem trhu mají iStores konkurenci v prodejní síti iStyle, která má šest prodejen v pražských nákupních centrech, dvě v Brně a jednu v Ostravě. Menším autorizovaným prodejcem značky Apple je i Qstore s prodejnou v Galerii Harfa v Praze a ve Foru Nová Karolina v Ostravě. 

Češi nedají tolik na cenu, jako spíše na kvalitu

Z průzkumu, který počtvrté v řadě vypracovala KPMG, vyšlo najevo, že už jen třetina Čechů dá v dnešní době na cenu při nákupu potravin. Stále rostoucí počet lidí se řídí spíše složením potravin. Online nákup pravidelně dělají 2 % lidí, 19 % všech Čechů má zkušenost s nákupem přes internet. Důvodem, proč lidé tolik nenakupují v online e-shopech je cena za dopravu, naopak výhodu vidí v pohodlí nákupu z domova.  V poslední době mezi mladými lidmi roste obliba potravin vyrobených či vypěstovaných v EU viditelně výrazněji (pětina z nich), než u starší generace mezi 55 až 64 lety (jen 2 %). Průzkum také ukázal, že 71 % lidí si píše nákupní seznam, 66 % z nich ale nakupuje nad jeho rámec. Češi také často nakupují prošlé potraviny, 6 z 10 z nich s tím má zkušenost a polovina z nich je nikdy nešla reklamovat. Výzkum probíhal mezi 1000 respondentů online formou mezi 10 – 15. únorem 2016. 

Je to už několikátý výzkum v pořadí, jehož prostřednictvím se z různých zdrojů dozvídáme totéž. A sice, že se Češi jako zákazníci vyzrávají a uvědomují si, že levná cena není ‚zadarmo‘ – přináší s sebou často menší jistoty ohledně původu a složení potravin. A mladší spotřebitelé si to naštěstí uvědomují a chovají se už méně ‚diskontně‘. Zprávě, že Češi nakupují prošlé
potraviny, příliš nerozumím – nevyplývá z toho, zda záměrně (zlevněné potraviny na hranici lhůty spotřeby) nebo omylem. Nevěřím však, že by se v obchodních sítích vyskytovaly prošlé potraviny v nějakém vyšším měřítku – toto si myslím řetězce hlídají důsledně.

Barbora Krásná (Blue events)

Nedokáži oponovat, nemám data ani bližší informace (nevíme, jak byla vybrána skupina, její složení a počet respondentů), ale v tomto článku se v úvodu uvádí, že Češi už nesází jenom na cenu a pak jsou vypíchnuté data, které mě k tomu navádí, že to tak není. Řada dalších výzkumů například unikátní výzkum veřejného mínění, který v září loňského roku provedla společnost Ipsos a který tvrdí že: ‚Hlavním kritériem při nákupu je cena potravin. 74% dotázaných si myslí, že cena potravin je v Česku vysoká či příliš vysoká. I tak ale dvě třetiny oslovených uvedly, že by byly ochotny připlatit si více, pokud by se zvedla kvalita nabízeného jídla‘.
Monika Hrubalová

Cokoli tvrdí výzkumy, nic nemění na realitě, že spotřebitel nakupuje převážně zboží ve slevách. Pokud by existoval tlak na kvalitu, který spotřebitelé sami s oblibou deklarují, musely by ceny odpovídat minimálně úhrnným nákladům a marži řetězce, což jsou jednoduché počty. Obávám se, že jediným, kdo z podobných výzkumů má užitek, je samotná výzkumná agentura. Ostatně první část článku popírá poslední – pokud by Čechům tolik záleželo na kvalitě, musela by čísla spolu ladit. Skutečnost je, bohužel, taková, že kvalita (s výjimkou kategorie luxusní spotřeby) se prosadí jedině se slevou.
Jana Kubištová (Budvar)

Evidentně je tlak na kvalitní potraviny stále silnější, a proto je o dvě zprávy níže info o tom, že zas něco bylo tak levné, že do toho radši dali o pořádný flák masa míň. Jasně, že řetězce řeknou něco ve smyslu, že se jedná o jednorázové selhání dodavatele, které s ním intenzivně řeší. Ale sorry pánové, my nenakupujeme od polských řezníků, my nakupujeme od vás, milý Lidle a Tesco. Tak to neházejte na dodavatele, ale lépe si je vybírejte.
Václav Loubek

OMV mění starý slogan za We Care More

Čerpací stanice OMV změnily slogan na We Care More

Čerpací stanice OMV změnily slogan na We Care More

Síť čerpacích stanic OMV ohlásila přechod z česky psaného sloganu „Svět v pohybu“ na anglický „We Care More“. Důvodem, který síť čerpacích stanic pro změnu sloganu uvádí, je mimo jiné silná orientace na zákazníka, která má být nově posílená ve filozofii společnosti. „ ‚We care more‘ definuje naši servisní kulturu,“ vysvětluje Michal Janda, marketingový ředitel OMV pro Čechy a dodává: „ Naším cílem je nabídnout zákazníkům více, než nabízí konkurence. Čím lépe, flexibilněji a kreativněji se budeme přizpůsobovat ekonomickým změnám a přáním zákazníků, tím úspěšnější do budoucna budeme.“ Není to jediná novinka, se kterou OMV v poslední době přišla, nedávno také ohlásila přechod své kávy Viva plně na fairtrade. OMV je u nás druhá největší síť benzínek, prvenství drží síť Benzina, jejíž slogan zůstává české „Rozjeďte to naplno“, a která do konce roku také plánuje kompletní nabídku fairtrade kávy. 

Což o to, slogan je to pěkný, teď jde o to, co navíc vůbec může síť čerpacích stanic OMV nabídnout oproti konkurenci. Fairtradová káva k tomu evidentně nestačí, ale třeba překvapí i nějakým zajímavým nápadem na jiné než bagetové rychlé občerstvení. Hlavně, aby k tomu měli i kvalitní personál – lidí ochotných a schopných opravdu ‚sloužit‘ je ve službách stále pomálu.
Barbora Krásná (Blue events)

Ptal jsem se několika mých známých, zda vědí, jaký má slogan OMV a nikdo nevěděl. Nemyslím si ale, že angličtina pomůže. Dle mého soudu je především zapotřebí ‚slogan‘ nějak provázat do celkové komunikační koncepce společnosti a dát tomu ‚smysl‘.
Martin Boček

Je zajímavé sledovat, jak místa původně určená k čerpání paliva postupně opouští komunikaci svého byznysu a vydávají se dávno ‚obsazeným‘ směrem. ‚Orientace na zákazníka‘ je natolik generická mantra, že její deklarace už jen unavuje a budí úsměv.
Naštěstí OMV dělá to, co deklaruje, takže její důvěryhodnost netrpí ani tím, že v záchvatu zákaznické péče o nás Čechy ve svém sloganu zapomněla, že se u nás stále ještě mluví česky.

Jana Kubištová (Budvar)

Musí být každá změny sloganu firmy doprovázena vyjádřením o uvědomění si firemní kultury a filozofie, místo normální lidské řeči? Navíc, když projíždím kolem OMV na déjedničce, napadá mě spíš slogan ‚We Cost More‘.
Václav Loubek

Pivovar Zubr stáčí do nových lahví

Nový design lahví a odlehčené přepravky na pivo Zubr

Nový design lahví a odlehčené přepravky na pivo Zubr

Za poslední tři měsíce minimálně dva pivovary oznámily redesign svých lahví nebo přepravek, mimo jiné pivovar Holba nebo Krušovice, jejichž design navrhl Maxim Velčovský. V průběhu května bude plnit do nových lahví i přerovský pivovar Zubr a ve stejné době už je objevíme i v obchodech. Nový ergonomický tvar je dílem pražského designového studia Fiala & Šebek, obměnou prošla i etiketa, pivní korunky nebo přepravky. „Nejde jen o samotný vzhled, který napomáhá jasné identifikaci značky. Ti, kteří upřednostňují pití přímo z lahve jistě přivítají, že se díky novému ergonomickému tvaru lahev lépe drží, potěší je i fakt, že lahve jsou lehčí. Věřím, že nové lahve příznivci našeho piva ocení,“ říká Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr. O kilogram jsou lehčí i přepravky. Výměna v pivovaru proběhla jednorázově, do konce roku bude podle zákona vykupovat staré obaly. 

Český pivní trh bude zřejmě vždy o ‚skle‘. I přes snahu dostat do této kategorie plastové lahve, je sklo nejprodávanějším pivním obalem. Vždy je potřeba si předem otestovat, jestli změna obalu není příliš ‚veliká‘ a nemůže dojít k situaci, že spotřebitel svoje oblíbené pivo ‚nepozná‘. V marketingových studiích se často stává to, že při změně obalu spotřebitel automaticky očekává změnu receptury a při ochutnávkách má „pocit“, že produkt chutná trochu jinak, i když receptura zůstává nezměněna.
Martin Boček

Tesco a Lidl prodávaly šizené masné výrobky

Státní zemědělská a potravinářská inspekce odhalila ve dvou případech masných výrobků z Německa a Polska nižší podíl masa, než jaký uváděl obal. V případě Lidlu se jedná o Coquette půlkilový hovězí guláš z Německa, který uváděl 80 % obsahu masa. Inspekce prokázala, že masa je v něm reálně 52,3 %. Tesco zase prodávalo polské minipárky Classic Henryk Kania ve 170 gramovém balení. Ty měly obsahovat 93 % masa, test prokázal 78 %. Jelikož došlo ke klamání spotřebitele, inspekce nařídila okamžité stažení výrobků z prodeje a na řetězce uvalí pokuty. 

V tomto odvádí inspekce určitě záslužnou práci, padni komu padni.
Barbora Krásná (Blue events)

Český kolorit – šizené potraviny…..a jiné chutě našich spotřebitelů, které jsou hlavními argumenty při legálním šizení výrobků třeba i o složení masa.
Monika Hrubalová

Je dobře, že se kontroly uskutečňují. Je smutné, že se podobné podvody provádějí. Na druhou stranu již to, že se do ‚párků‘ musí dávat něco jiného než maso je dle mého názoru ‚nemoc‘ posledních několika desetiletí. Jde o výsledek tlaku na snižování ceny a výrobních nákladů. Spotřebitelé se honbou za slevami dostali do situace, kdy místo masa musí jíst nasekané kůže a nevím co ještě a podle mě je vlastně jedno, jestli je těchto přísad 20 nebo 40 procent. Jde ‚pouze‘ o to, kolik sním párků.
Martin Boček

Jakpak asi vysoké ty pokuty budou? Stěží dost na to, aby řetězce pocítily potřebu cokoli ve své politice tlaku na ceny měnit. Centrálním nákupem a ruku v ruce s nedostatečně emancipovaným českým spotřebitelem podpořeným impotencí kontrolních mechanizmů
státu vzhůru k trvalé likvidaci českých výrobců!

Jana Kubištová (Budvar)

Tak to je maso. Vlastně, není. Vrátí se ještě někdy doba, kdy slovo obchod znamenalo uspokojení potřeb zákazníka a ne snaha mu dodat co největší shit, za který je ještě ochotný zaplatit?
Václav Loubek

Personálie

Foxconn zažil dva interní přesuny

Martin Rezler odchází do Prusa Re

Martin Rezler odchází do Prusa Re

Po devítiletém působení ve firmě Foxconn na pozici Senior Warehouse Specialist (zefektivnění a automatizace procesů) odchází Martin Rezler do společnosti Prusa Research. Na pozici Operations Director bude mít v jedné z největších firem na výrobu 3D tiskáren na starosti kromě samotné produkce i skladové hospodaření. 

Dagmar Krausová

Dagmar Krausová

Naopak do Foxconnu přichází z Aholdu Dagmar Krausová. Její nová pozice bude manažerka marketingu, PR a tisková mluvčí. Zodpovídat bude Krausová za interní i externí komunikaci, za strategické řízení reputace a positioning značky ve vztahu k soukromé i státní sféře, k médiím a k zaměstnancům. Na starost bude mít také aktivity společenské odpovědnosti Foxconnu.

Pozvánky

OC Quadrio představí olympijskou kolekci

Obchodní centrum Quadrio v Praze v ulici Národní představí 27. května oficiálně olympijskou kolekci před zraky široké veřejnosti. V současné době je možné si prohlédnout  staré kolekce ve vitrínách v podlažích centra, 27. května se otevře Fan shop Czech Team a fanouškovská zóna Fan zone Czech Team. Představení veřejnosti předchází 26. května večer slavnostní event s módní přehlídkou olympijské kolekce, kde budou přítomni olympijští sportovci, návrhářka kolekce a další hosté. Celá kampaň je podpořena ve spolupráci s Českým olympijským týmem instalacemi přímo v Quadriu, microsite www.fandimevquadrio.cz nebo se reklamou na sociálních sítích (hashtag #QuadRIO). Dále je možné vidět reklamu na CityLightech v Praze, ale můžeme jí i slyšet v rádiu. 

Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její nový projekt

Distribuce POS