Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Placený kanál O2 Sport startuje 15. srpna

Nová sportovní stanice má vysílat od osmé ranní lehce přes půlnoc.

V polovině letošního srpna odstartuje sportovní kanál placené televize přes internet O2 Sport. Jeho šéf Marek Kindernay, který přišel novou programovou službu stavět z dlouholeté pozice ředitele konkurenční Nova Sport, to dnes řekl na setkání s novináři. Kanál bude dostupný v rámci televize O2 TV telekomunikačního operátora O2.

Nová sportovní stanice má vysílat od osmé ranní lehce přes půlnoc, řekl Kindernay Médiáři. Program bude zároveň dostupný i nelineárně, standardně ve službě O2 TV s možností si jeho vysílání pustit až o 30 hodin později. Jako hlavní tahák slibuje fotbalovou Ligu mistrů, dále anglickou Premier League, tenisové turnaje ATP a WTA, motoristickou soutěž WRC a také podzimní mistrovství Evropy ve volejbale mužů i žen.

Nákup takto lukrativních sportovních práv, nejžádanějších produktů na televizním trhu, znamená vysoké investice. O2 momentálně nemluví o tom, do kdy by se ji měly peníze vložené do práv vrátit. „Rozhodli jsme se, že sešlápneme plyn k podlaze a pokusíme se získat to nejlepší,“ řekl Médiáři ředitel divize rezidentních zákazníků O2 Jindřich Fremuth.

Kromě obsahu má potenciální zákazníky přesvědčit vyspělejší technologie služby, která u fotbalu, tenisu či závodů formulí umožňuje výběr zápasů nebo kamery, které jednotlivé momenty zabírají: „Největším motorem je edukace trhu, drtivá většina těch, kteří si nelineární televizi vyzkouší, se už ke klasické nevrátí.“

Operátor kvůli novému kanálu založí dceřinou firmu O2 TV s.r.o., která bude pro matku O2 Česká republika servisní organizací.

O2 TV má podle dnešního vyjádření zástupců firmy 190.000 platících zákazníků a 280.000 stažení aplikací, které umožňují sledovat televizi O2 v mobilech či tabletech. Operátor staví předpoklad dalšího růstu na poznatcích, že v dosahu jeho sítí je 73 % domácností v Česku, přičemž dvě třetiny z nich si mohou přehrávat na svých televizorech obsah ve vysokém rozlišení obrazu (HD), a také že penetrace placené televize je v Česku kolem 30 až 35 %, což O2 považuje za nízké číslo, tedy s potenciálem rychle růst.

Prezentace z dnešní tiskové konference