Český startup BrandCloud, do kterého v únoru letošního roku vstoupila společnost Altron, rozšířil své působení. Vedle původního zaměření na designéry a marketingová studia tak teď umožňuje spravovat digitální obsah všem typům firemních zákazníků. Cílí přitom na obory marketingu (pro distribuci dat o produktech či službách), franšízingu (při otevírání nových poboček), designu (pro zavádění nových značek), na právní kanceláře, projekční kanceláře i vzdělávací instituce (třeba pro portály pro publikování vzdělávacích materiálů). Obecně jde o sdílení log i dalších grafických prvků, a také smluv, projektových výkresů a jiných multimediálních souborů uvnitř i mimo firemního prostředí.
Nástroj je k mání buď za 1.500 Kč měsíčně, to pro 10 uživatelů a s kapacitou 10 GB, nebo za 3.000 Kč, pro 50 uživatelů a s kapacitou 100 GB. První řešení je vhodné pro samotné firmy, druhé spíš pro agentury, které přes nástroj obsluhují víc klientů. Svůj redesign přes BrandCloud manažovala Česká televize, mezi aktivní uživatele patří třeba agentura Moris Design.
„Řada z firem má velké oči, že budou potřebovat obrovskou datovou kapacitu, ale když optimalizují, co opravdu používají, nejsou to nijak velké objemy dat,“ zaznělo od tvůrců na úterním oficiálním představení služby. „Je to management konečných zdrojů než procesů vytváření,“ podotkli též.
Narozdíl od sdílených úložišť, jako je třeba Dropbox, má BrandCloud vizuální vrstvu, do níž kromě uživatelů zapojuje systémy třetích stran, včetně těch publikačních. Dalším krokem je příprava distribuce přímo pro weby, sociální sítě a také e-shopy.
Kromě funkce verzování, jednoduchého rozesílání souborů a správy uživatelských práv a skupin přibyla interaktivní vrstva metadat, která rozšiřuje informace o souborech. Ty jsou uloženy v datovém skladu, sahá se tak odevšud na jedno místo. BrandCloud umí nově také integrovat sociální sítě, distribuovat obsah pro e-shopy či se připojit k redakčním systémům webových portálů.