Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Po kritice přejde Bubbleology na přírodní barviva

Nápoj, populární u mladých, mění po kritice Jana Tuny ze Streamu i z YouTube recepturu. „Nejde o přímou reakci, ale pouze o časovou shodu,“ tvrdí přitom.

Bubbleology. Ilustrační foto

Bubbleology. Ilustrační foto

Prodejce populárních nápojů s kuličkami Bubbleology oznámil, že přejde při výrobě svých nealko drinků výhradně na přírodní barviva. Krok přichází nedlouho poté, co nejdřív youtuber CaptainJTV a pak především Jan Tuna v pořadu A dost! internetové televize Stream.cz zaměřili na Bubbleology svou pozornost. Kritizovali, že nápoje obsahují cukr či umělá barviva, aniž se to spotřebitelé mohou snadno dozvědět, například na webu. Oba se zároveň pozastavovali nad tím, že nápoj nezletilým doporučují populární youtuberky Teri Blitzen či Fallenka

„Nově žádný z nápojů Bubbleology nebude obsahovat umělá barviva,“ slibuje firma. Ta prostřednictvím svého PR konzultanta Martina Ecksteina také prohlašuje, že na přírodní barviva přejde „od podzimu“ a že „rostoucí zájem zákazníků o složení surovin vedl také k předělání současné podoby webu“. Ten nyní má nabízet i všechny produktové listy, tedy informace o složení nápoje. Ty Tuna ve své reportáži od výrobce marně požadoval. „Webové stránky se připravovaly od jara tohoto roku,“ tvrdí Bubbleology.

Prý tak „reaguje na současnou poptávku“. Na dotaz Médiáře popírá, že by šlo o reakci na kritiku v internetových médiích. „Nejde o přímou reakci, ale pouze o časovou shodu. Přechod na přírodní barviva byl naplánován už začátkem letošního roku. Vývoj každé formule sirupu trvá zhruba dva až tři měsíce, další týdny trvá testování. Následně od objednávky a doručení do Česku uplyne vždy minimálně deset týdnů a až pak je možné dostat nové produkty na prodejny k zákazníkům. Po uveřejnění videí se snažíme vše maximálně urychlit,“ argumentuje country manažer českého zastoupení Bubbleology Jaroslav Švadlenka.

„To je sice hezké a mohl bych to brát za úspěch našeho pořadu. Po sérií lží už ale Bubbleology Česká a Slovenská republika nevěříme ani slovo,“ reaguje pro Médiář Jan Tuna. „Poté, co lhali dokonce i mamince, jejíž dcera měla vážné zdravotní problémy a snažila se získat složení jejich bubble tea. Právě chystáme třetí díl A dost! s dalšími výsledky velkým nezávislých testů, které jsme zadali do nejlepších laboratoří v zemi – na Vysokou školu chemicko-technologickou v Praze. I ty dokazují, jak firma nestoudně lhala. Nyní si počkáme až údajně chemicky neobarvené nápoje uvede Bubbleology na český trh a pak je samozřejmě opět otestujeme. Uvidíme, co zjistíme. A zároveň i nadále platí výzva internetové televize Stream, aby vše neprodleně začaly řešit dohledové a kontrolní orgány České republiky, Bubbleology se omluvilo a youtuberky, které napodobují hlavně malé děti, přestaly s propagací tohoto syntetického nápoje vydávaného za přírodní.“

Tunova urputnost v reportáži dala vzniknout řadě reakcí na síti. Repro: TMBK

Tunova urputnost v reportáži dala vzniknout řadě reakcí na síti. Repro: TMBK

Negativní publicitu z posledních týdnů hodlá značka zvrátit kampaní na novou kolekci čajů (už před třemi dny vyšel jako komerční prezentace na webu Blesk pro ženy článek, v němž se změna dává do souvislosti s tím, že „zdravý životní styl a návrat k přírodě je dnes opravdu v kurzu“). Ke spolupráci na zmíněné kolekci firma přizvala nutriční terapeutku, předsedkyni České naturopatické společnosti Kate Boesenberg. „Mým hlavním úkolem při sestavování edice bylo dohlédnout na to, aby byly vybrané nápoje bubble tea tou nejlepší možnou alternativou. Vybrala jsem proto chlorofyl, pro jeho regenerační a detoxikující účinky, a sugavidu, která je zase jediným alkalizujícím sladidlem s tak nízkým glycemickým indexem a obsahem fruktózy, který je v omezeném množství vhodný i pro diabetiky,“ popisuje Boesenberg.

„Chceme se zlepšovat, proto část surovin bude zcela bez barviv, u těch dobarvovaných pak použijeme pouze čistě přírodní barviva,“ doplňuje country manažer Švadlenka. Firma tvrdí, že „orientace na maximálně zdravé nápoje“ bude její hlavní téma. Její manažer nicméně argumentuje, že výsledné složení ovlivňuje kupující. „Když si namixuje čaj s příchuťovým sirupem a kuličkami, budou v něm obsaženy fruktóza (ovocný cukr), případně cukr a v některých i barviva,“ podotýká Švadlenka.