V hale C na pražské Balabence se v úterý na konferenci Retail in Detail mluvilo o inovacích v maloobchodě, viz Twitter. Jak se ovlivňuje restaurační byznys a retail, přiblížil pro náš Retailek Martin Dlouhý z Uga. Jaké inovace chystá prodejní portál Aukro, nám řekl jeho šéf Václav Liška.

Po Kvapilové přišel do Newtonu Konvalina

Firma Newton Media nabízející mediální monitoring nabírá exmanažery veřejnoprávních médií. Pracuje přitom na novém rozhraní NewtonOne pro analýzu mediálních dat.

Miroslav Konvalina

Miroslav Konvalina

Někdejší ředitel Radiožurnálu, hlavní stanice veřejnoprávního Českého rozhlasu, a později též zpravodajského Rádia Česko Miroslav Konvalina nastoupil v říjnu do firmy Newton Media, hlavního dodavatele mediálního monitoringu a analýz na českém trhu. Stal se tak dalším bývalým manažerem veřejnoprávního média, který do Newton Media přišel. Firma už od léta spolupracuje s Pavlínou Kvapilovou, bývalou šéfkou sekce nových médií České televize.

Konvalina, kterého Newton Media prezentuje jako „výraznou PR osobnost“, po odchodu z rozhlasu řídil tiskové odbory ministerstev průmyslu, respektive spravedlnosti, později vedl Americké centrum při ambasádě USA v Praze. V novém působišti se má jako seniorní konzultant zabývat PR, marketingem a podporou obchodu. Kvapilová Newtonu pomáhá se sociálními sítěmi. „Začínáme mít v týmu úplně jiný druh lidí, kteří reagují na to, co se v mediální oblasti děje,“ komentovala to na nedávném pražském PR Summitu generální ředitelka Newton Media Petra Mašínová

Petra Mašínová na letošním PR Summitu. Foto: David Bruner

Petra Mašínová na letošním PR Summitu. Foto: David Bruner

Na zmíněné akci avizovala Mašínová nový přístup firmy ke zpracovávání obsahu médií. Předeslala, že před pěti lety Newton monitoroval převážně tiskové zdroje, dnes převažují zdroje internetové, včetně obsahu sociálních sítí. Podstatou služeb Newtonu tak mají být místo dodávání prostých přehledů jednotlivých příspěvků na vybraná témata jejich analýzy, tedy to, co z nich vyplývá a co vše – jaké trendy, nálady, jejich původ – se z nich dá vyčíst.

Nový nástroj NewtonOne

„Naši klienti po nás stále častěji požadují celková řešení, nestačí jim sledovat obraz, který o nich média vytvářejí, chtějí hned praktické návrhy,“ podotýká Mašínová.

Newton Media proto v roce 2016 přijde s nástrojem NewtonOne. Ten má umět schraňovat výstupy jak z tradičních médií (tisk, televize, rádio), tak z digitálních (sociální sítě, diskuse). Nepůjde přitom jen o textové přepisy, ale také úryvky ve formě zvuku a videa. Vše má být přístupné v mobilní aplikaci, ovladatelné dotykem. „Mediální archiv bude součástí platformy,“ řekla taky Mašínová.

Podle ní budou klienti mít v Newtonu k dispozici „osobního analytika“, outsourcovanou pozici, člověka, který bude po ruce k vysvětlování objednaných dat.

Kromě toho Newton Media oznámila brzké uvedení metriky NT Index, pro měření hodnoty youtuberů, jinými slovy kvality a přínosu videoprodukce mladých tvůrců v digitálním prostředí. Vyvíjí ji ve spolupráci s firmou Tubrr někdejšího spolumajitele portálu Atlas.cz Pavla Sodomky