Česko mění své turistické logo i vizuální styl, kterým se bude propagovat jako turistická destinace především v zahraničí. Vychází z prostředí sociálních sítí, zejména Facebooku, pracuje se situací sdílení zážitků z dovolených, právě prostřednictvím komunitních médií.
Dnes je představila agentura CzechTourism. Ve výběrovém řízení jednoznačně uspělo mezi 12 přihlášenými, potažmo 6 ve zúženém výběru se svým návrhem grafické studio Marvil. Za ním zůstaly návrhy HMS, Konektor, DDMen, Dynamo Design a Aleše Mičky (Touch Branding).
„Životnost značky v turismu je pět šest let, naše byla jedenáct. Chceme působit emocionálněji,“ podotkl ke změně generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška. „Je to logo pro turisty, není to oficiální symbol země,“ uvedli zástupci Marvilu.
Návrhy hodnotila komise složená ze zástupců Unie grafického designu, partnerů a zadavatele. V komisi zasedli rovněž představitelé ministerstva pro místní rozvoj, ministerstva zahraničních věcí a Českých center. Za nový styl včetně loga zaplatí CzechTourism 2,5 milionu Kč.
„Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití zejména v online marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více,“ podotkl Vondruška.
„Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií,“ míní Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na VŠUP.
A už začínají vznikat lidové variace - tuto nám zaslal pan Petr Sedláček z Brna [viz originál]: