Seznam.cz dopoledne slibuje představit „novinku, která nabourá pár zaběhlých stereotypů“.

Podívejte se: Czech Republike, nové turistické logo České republiky

Česko mění své turistické logo i vizuální styl, kterým se bude propagovat jako turistická destinace především v zahraničí. Vychází z prostředí sociálních sítí, zejména Facebooku, pracuje se situací sdílení zážitků z dovolených, právě prostřednictvím komunitních médií.

Dnes je představila agentura CzechTourism. Ve výběrovém řízení jednoznačně uspělo mezi 12 přihlášenými, potažmo 6 ve zúženém výběru se svým návrhem grafické studio Marvil. Za ním zůstaly návrhy HMS, Konektor, DDMen, Dynamo Design a Aleše Mičky (Touch Branding).

Czech Republike. Turistické logo České republiky od studia Marvil

Czech Republike. Turistické logo České republiky od studia Marvil

Jazykové mutace značky

Jazykové mutace značky

Předchozí destinační logo České republiky

Předchozí destinační logo České republiky

„Životnost značky v turismu je pět šest let, naše byla jedenáct. Chceme působit emocionálněji,“ podotkl ke změně generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška. „Je to logo pro turisty, není to oficiální symbol země,“ uvedli zástupci Marvilu.

Návrhy hodnotila komise složená ze zástupců Unie grafického designu, partnerů a zadavatele. V komisi zasedli rovněž představitelé ministerstva pro místní rozvoj, ministerstva zahraničních věcí a Českých center. Za nový styl včetně loga zaplatí CzechTourism 2,5 milionu Kč.

„Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití zejména v online marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více,“ podotkl Vondruška.

„Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií,“ míní Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na VŠUP.

Trička. Kliknutím zvětšíte

Trička. Kliknutím zvětšíte

Brožury. Kliknutím zvětšíte

Brožury. Kliknutím zvětšíte

Venkovní použití. Kliknutím zvětšíte

Venkovní použití. Kliknutím zvětšíte

Venkovní použití. Kliknutím zvětšíte

Venkovní použití. Kliknutím zvětšíte

Dárkové předměty. Kliknutím zvětšíte

Dárkové předměty. Kliknutím zvětšíte

Příběhy. Kliknutím zvětšíte

Příběhy. Kliknutím zvětšíte

Příběhy. Kliknutím zvětšíte

Příběhy. Kliknutím zvětšíte

Příběhy. Kliknutím zvětšíte

Příběhy. Kliknutím zvětšíte

A už začínají vznikat lidové variace – tuto nám zaslal pan Petr Sedláček z Brna [viz originál]:

Inovace loga

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr