Regulátor opět trestá příliš okatou reklamu přímo v pořadech televize Nova. Za product placement, umístění produktu do děje, energetické společnosti Innogy v seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 má Nova zaplatit pokutu 500.000 Kč, za nábytek Kika ve Snídani s Novou pak dalších 300.000 Kč. Na své červencové schůzi o tom rozhodla regulační rada pro vysílání. Maximální možná pokuta za tyto prohřešky je dle zákona o vysílání 2,5 milionu Kč.
Za co dostala Nova pokuty
Innogy v Ordinaci v růžové zahradě 2
Díl 689. z vysílaný 15. listopadu 2016 „nepatřičně zdůrazňoval umístěný produkt Innogy (scéna v čase 00:46:58-00:47:46 od začátku pořadu), který byl neopodstatněně zmiňován nad rámec dějového kontextu s cílem na produkt upozornit a vzbudit divákův zájem o produkt a rovněž byl zdůrazňován i obrazovými prostředky (detail vyúčtování bez zjevného dramaturgicko-režijního opodstatnění). Umístěný produkt Innogy nebyl součástí či kulisou děje, ale naopak ústředním a jediným motivem scénky. Účelem rozhovoru probíhajícího mezi hlavními aktéry scény bylo zmínění společnosti Innogy a jejich služeb.“
Nábytek Kika ve Snídani s Novou
Pořad Snídaně s Novou ze 21. října 2016 „nepatřičně zdůrazňoval umístěný produkt, respektive produkty obchodního domu Kika nábytek (například postele, skříně, matrace, jídelní stoly, sedací soupravy, kuchyně, ložní prádlo, vánoční dekorace), které byly prezentovány prostřednictvím rozhovorů se zástupci a zaměstnanci tohoto obchodního domu v těchto vysílacích časech: 6:14:39–6:20:28, 6:24:56–6:29:39, 6:51:51–7:00:08, 7:15:21–7:20:43, 7:23:51–7:29:51, 7:43:12–7:50:20, 8:14:11–8:19:58, 8:22:32–8:25:52. Třebaže v rozhovorech bylo hovořeno i o aktuálních trendech týkajících se oblasti nábytku a dekorací, tedy o informacích zdánlivě nekomerčních, tyto trendy byly prezentovány na jednotlivých produktech obchodního domu Kika nábytek, čímž docházelo k nepatřičnému zdůrazňování konkrétních produktů ve vysílání. Verbální prezentace produktů byly nadto silně podporovány vizuální složkou, která propagované produkty zachycovala. Současně s verbální a vizuální prezentací produktů docházelo opakovaně i k přímému vyzdvihování kvalit prezentovaných produktů, a to jak ze strany jednotlivých hostů (zástupců obchodního domu Kika), tak ze strany redakce pořadu.“
Zdroj: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání