Klíčovými řečníky konferenční části 22. ročníku mezinárodního festivalu reklamy Golden Drum ve slovinské Portoroži budou Tomáš Sedláček a Ajaz Ahmed. Festival se uskuteční ve dnech 13. až 16. října, letos s podtitulem Transformace, osvobození a tvůrčí kultura. Český ekonom Sedláček byl do Portorože pozván s ohledem na svou knihu Ekonomie dobra a zla, Ahmed je spoluautor bestselleru Velocity a současně zakladatel a výkonný ředitel globální digitální agentury AKQA.
Dvaadvacetičlenné porotě předsedá Chavo D’Emilio, kreativní ředitel McCann Worldgroup pro Latinskou Ameriku a Karibik a prezident a šéfdesinger argentinské McCann Buenos Aires. Češi mají v porotě zastoupení v podobě Radouane Hadj Moussi, kreativního ředitele DDB Praha a předsedy Art Directors Clubu ČR. Porota bude vybírat celkem v 17 kategoriích strukturovaných na 99 podskupin.
Podle výkonné ředitelky festivalu Barbary Krajnc podalo celkem 20 agentur z Česka přesně 80 přihlášek. Celkově Golden Drum eviduje 1.208 přihlášek z 25 zemí.