Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Pošta začala upomínat neplatiče poplatků ČT

Televize si od upomínek přes poštu slibuje, že ubude soudů s dlužníky.

  • ČTK
  • 10. 02. 2015 00:10

Státní podnik Česká pošta začal upomínat dlužníky, kteří neuhradili koncesionářský poplatek veřejnoprávní České televizi. V první fázi jich v rámci dluhového inkasa obyvatelstva DINO obeslala 10.000. Zakázku na dodávku inkasních služeb Česká televize vypsala už v předloňském roce 2013, projekt firmy spustily až letos. Pošta už v minulých letech podobně vymáhala poplatky pro Český rozhlas. Z 12.000 oslovených dlužníků dluh zaplatila polovina.

„ČT a pošta si od zapojení služby DINO do této agendy slibují individuální způsob řešení a především omezení počtu možných soudních sporů i exekucí, jejichž náklady významně navyšují dlužnou částku. Těm se nyní mohou vyhnout zejména ti, kteří se ocitli v dočasné platební neschopnosti nebo na povinné platby jednoduše zapomněli,“ uvedl mluvčí pošty Matyáš Vitík. Výše koncesionářského poplatku je 135 Kč měsíčně.

Pokud dostane dlužník od České pošty dopis DINO, ve kterém je o závazku detailně informován, může na nejbližší poštovní pobočce svůj závazek uhradit, případně tak učinit bezhotovostně. Současně služba DINO zajistí opakované upomínání dlužníka poštovním doručovatelem nebo i bezplatné zaslání dopisu DINO na aktuální doručovací adresu poplatníka v případě, že se na původní adrese nezdržuje a Česká pošta zná jeho aktuální kontaktní adresu.

Pošta provozuje službu DINO od roku 2012 a od té doby DINO řešilo stovky tisíc pohledávek pro desítky podniků. V minulosti například vymáhala pokuty za 700 milionů Kč od více než 100.000 černých pasažérů pražského dopravního podniku.