Kdo jste přihlášeni k našemu newsletteru a zadali jste úplné údaje, můžete se už tento týden těšit na čtvrté číslo tištěného čtvrtletníku Médiáře. Přináší to nejlepší z našeho webu za uplynulý čtvrtrok, ale třeba také původní report z akce Snapujem! Podívejte se na obsah a na titulní stranu.

Praha hodlá osadit středy kruhových objezdů reklamními nosiči

„Tento nápad vzešel pravděpodobně z hlavy ‚chytrých‘ podnikatelů,“ kritizuje správu komunikací šéf pražské ODS.

  • ČTK
  • 10. 03. 2014 18:11
Jeden z největších kruhových objezdů v Praze, dejvické Vítězné náměstí. Foto: Jiří Koťátko / Mafra / Profimedia.cz

Jeden z největších kruhových objezdů v Praze, dejvické Vítězné náměstí. Ilustrační foto: Jiří Koťátko / Mafra / Profimedia.cz

Na kruhových objezdech v Praze by se mohly objevit nové reklamy. Technická správa komunikací (TSK) vypsala záměr na pronájem 15 míst uprostřed okružních křižovatek. Zájem projevily 4 firmy, řekla dnes ČTK mluvčí TSK Barbora Lišková. Pro postavení reklamy budou muset ale získat řadu povolení včetně souhlasu rady hlavního města.

Podle Liškové středové ostrůvky větších okružních křižovatek zaplňují plastikami, kašnami, zelení nebo vlastní prezentací i další města v Česku a v Evropě. „Tuto funkci by mohla splňovat i 3D reklama,“ řekla Lišková.

Reklamu uprostřed silnice kritizuje předseda pražské ODS Filip Humplík. „Jedná se o další pochybný druh reklamy a zároveň jde o velmi nebezpečný způsob propagace,“ řekl ČTK. Reklama by podle něj mohla odvézt pozornost řidiče od dění na silnici. „Tento nápad vzešel pravděpodobně z hlavy ‚chytrých‘ podnikatelů a TSK ochotně tento nápad hodlá realizovat,“ dodal.

TSK však tento záměr hájí. Málo viditelný střed kruhového objezdu je podle Liškové rizikovým místem, protože řidič může jet mechanicky a změny na silnici si všimne pozdě. Díky reklamě tak na objezd včas zareaguje a sníží rychlost, dodala.

Podle Liškové TSK vypsáním záměru chtěla zjistit zájem firem o takové nevyužité prostory. Zdůraznila, že jde pouze o první krok v řadě dalších. Vybraná firma by musela získat povolení od dalších úřadů včetně radních hlavního města. „Rada bude rozhodovat nejen o případném pronájmu, ale ještě předtím rozhodne o vypsání výběrového řízení a stanovení jeho přesných podmínek, pokud by námět umístění reklamy ve středové části okružních křižovatek byl shledán jako vhodný,“ uvedla Lišková.