Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Pražský reklamní festival PIAF zveřejnil kompletní složení poroty, za Čechy je v ní Daniel Růžička

Daniel Růžička

Daniel Růžička

Pořadatelé festivalu PIAF zveřejnili složení poroty letošního třetího ročníku, který proběhne opět v Praze, ve dnech 25. a 26. dubna.

Poprvé bude mít v porotě zástupce také Česko, bude to zkušený reklamní pracovník Daniel Růžička, majitel agentury Adwood, mimo jiné spolupracovník Médiáře.

Porotu povede Izraelec Gideon Amichay.

Gideon Amichay
V letech 1994-2011 byl hlavním kreativním ředitelem a partnerem v izraelské agentuře Shalmor Avnon Amichay/ Y&R Interative. Pod jeho vedením se agentura stala jednou z největších v Izraeli a získala mnoho mezinárodních cen. Za poslední čtyři roky získal 17 lvů na největší světové soutěži reklamy Cannes Lions. Posledních deset let byl Gideon také členem světové kreativní rady Young & Rubicam. Pravidelně zasedá v porotách prestižních kreativních festivalů. Gideon začínal jako karikaturista a nyní se prosadil i jako autor. V roce 2011 mu v Izraeli vyšla kniha s názvem „No, No, No, No, No, No, No, Yes“, ve které shrnuje své zkušenosti a představy o rozvoji neutuchající zvídavosti a kreativitě.Na umělecké škole Bezalel vystudoval obor grafický design a vizuální komunikaci. V roce 2008 absolvoval proslulý MBA program Michaela Conrada “Berlin School of Creative Leadership”.

Luiz Sanches
V agentuře Almap BBDO pracuje v již 16 let, posledních devět let jako kreativní ředitel. Letos obhájil na největším světovém reklamním klání Cannes Lions loňský titul Agentura roku. Má přátele v Česku ze studií na Berlin School of Creative Leadership. V letech 2009 a 2010 byl nejvíce oceňovaných kreativním ředitelem podle žebříčku Gunn Report. Luiz Sanches získal 63 ocenění v Cannes včetně Grand Prix. a další ceny na festivalech D&AD, Clio Awards, the One Show, NY Art Director’s Club, El Sol and FIAP.

Adam Kakembo
Působí jako marketingový ředitel značky Wrangler pro Evropu, Střední východ a Afriku. Stojí za oceňovanou kampaní We are animals. Ve společnosti VF Corporation, která zastupuje kromě Wrangleru také značky Lee či The North Face, působí již čtvrtým rokem. Před nástupem do VF byl šéfem trade marketingu ve společnosti Levi Strauss & Co. pro region EMEA. V minulosti pracoval také na straně reklamní agentury – v accountském oddělení agentury Cake (Havas Group) a na seniorních pozicích v marketingu luxusních značek Loewe and Timberland. V roce 2010 vedl porotu cen Euro Effie.

Alex Schill
Narodil se s kanadským pasem a studoval na vysoké škole v Berlíně. V roce 1994 začal svou kariéru v jedné z nejlepších agentur té doby v Německu Springer & Jacoby, kde působil jako junior copywriter. V roce 2003 vedl agenturu jako kreativní ředitel. Springer & Jacoby opustil v roce 2006 a stal se členem představenstva a Associate Partnerem ve společnosti Serviceplan Group (Serviceplan, Mediaplus, Plan.Net). Serviceplan Group je největší nezávislá agentura v Evropě se zhruba 1 400 zaměstnanci. Agentura má devět kanceláří po celém světě a pracuje pro klienty jako BMW, Lufthansa nebo O2. Během 5 let se Alexovi podařilo dostat Serviceplan na 2. místo v německém žebříčku kreativity a na 9. celosvětově (Big Won 2011). Alex získal více než 80 Lvů z Cannes a drží třetí místo v celosvětovém žebříčku kreativních ředitelů (Big Won 2011).

Janna Norberg
Janna vystudovala v roce 2009 Berghs School of Communication ve Stockholmu jako Art Director. Poté pracovala ve společnostech Gothenboug a Forsman & Bodenfors, kde byla zodpovědná za přípravu kreativních konceptů pro klienty jako Volvo, IKEA a švédské noviny GP. Její práce byla oceněna v předních mezinárodních soutěžích, jako je One Show, Epica Award, FWA nebo Golden Award. Její kampaň pro IKEA byla oceněna jako Pick of the Month v listopadu 2010 podle Creativity Online. Nedávno Janna vyhrála cenu Campaign Emerging Talent Award v kategorii „The Explorel – talent, který posouvá hranice“. V říjnu 2011 se Janna vrátila do Stockholmu, aby se připojila k týmu agentury Family Business.

Hans Christian Schwingen
Narodil se v roce 1966 v Kempenu v Dolním Porýní v Německu. Působí ve společnosti Deutsche Telekom jako Senior Vice President pro Brand Strategy a Marketingovou komunikaci. Schwingen má na starosti značku Deutsche Telekom od roku 2007. Tato role obnáší udržování mezinárodní image pro všechny značky a produkty spadající pod Deutsche Telekom, stejně jako integrovaného a jednotného přímého kontaktu se zákazníky. V roce 2010 umístil prestižní časopis CAMPAIGN Schwingena na seznam Global Power za jeho snahu profilovat společnost jako citově nabitou značku („Life is for sharing“). V roce 2011 získal Deutsche Telekom cenu Best Brand Relaunch. Mezi léty 1990 a 2007 působil Hans-Christian Schwingen jako Head of Marketing Communication v Audi AG. Byl zodpovědný za celosvětové aktivity v oblasti komunikace, reklamy, customer a retail marketingu, veletrhy a eventy, sponzorství a pruduct placement. Předtím působil v agentuře Springer & Jacoby od roku 1990 a 1999, mimo jiné také jako unit managing director a člen nejvyššího vedení.

Rory Sutherland
Narozen v Usku, Monmouthshire v roce 1965. Po studiu literatury na Cambridge nastoupil v roce 1998 do Ogilvy jako Graduate Trainee. V červnu 1990 se stal copywriterem. Pracoval pro klienty jako Amex, BT, Compaq, Microsoft, IBM, BUPA, easyJet a Unilever, za svou práci získal řadu ocenění. V roce 1997 by jmenován kreativním ředitelem OgilvyOne, v roce 1998 pak ECD. V roce 2005 se stal Vice chairmanem Ogilvy Group v Anglii. Rory byl v roce 2007 prezidentem poroty v Cannes. V roce byl 2009 na dva roky zvolen presidentem Institute of Practitioners in Advertising. Je rovněž korespondentem v oblasti technologií magazínu Spectator, světově nejstaršího anglického magazínu.

Jonny Bauer
Agenturu Droga5 vyhlásil letos server Creativity nejkreativnější agenturou světa a časopis AdAge ji zařadil na druhé místo svého seznamu top agentur. Jonny Bauer zde odpovídá poslední čtyři roky za strategické plánování. Má klíčový podíl na kreativních a obchodních úspěších agentury, hlavně u klientů Puma, Moet Hennessy Louis Vuitton, Prudential, Microsoft, Axe a Johnnie Walker. Systematicky vede klienty k novým formám komunikace mimo tradiční marketing ať už jde o vytváření obsahu, vývoj nových produktů či veřejně prospěšné projekty. Marketing má podle něj schopnost vytvářet příležitosti pro nové a netradiční talenty z oborů mimo reklamu – umělce, spisovatele, filmaře, experty na technologie. Takové talenty se snaží zapojit do práce agentury v rámci programu Vision Lab. Vloni získala Droga5 tři Grand Prix na festivalu Cannes Lions.

Joao Rozario
Původem Brazilec začínal kariéru v Unileveru, kde pracoval celkem osm let, naposledy jako marketingový ředitel pro značky Rexona, Axe, Dove, či Lux. V roce 2008 jej v Brazílii najala společnost Pernod Ricard, pro kterou vedl prémiové značky alkoholu jako Absolut, Wyborowa, Ballantine’s, Jim Beam, Jameson, BeeFeater, Havana Club, Malibu, Olmeca a další. Vloni povýšil a přestěhoval se do Londýna, kde nyní vede globální komunikaci vodky Absolut. Tato ikonická značka dále rozvíjí své spojení s výtvarným uměním.

Daniel Růžička
V reklamě působí od roku 1991. Začínal v agentuře Young & Rubicam, kde byl od roku 1996 kreativním ředitelem. V roce 2001 si založil vlastní produkční společnost AdWood a natočil přes sto reklam. V roce 2006 se na přání managementu vrátil do Young & Rubicam, aby agentuře pomohl znovu získat místo na kreativním výsluní. V roce 2010 odchází opět na volnou nohu a dnes vlastní agenturu Adwood. Má na kontě řadu cen z evropských festivalů reklamy, kde také několikrát zasedal jako porotce.

Paul Silburn
Jeden z nejznámějších a nejvíce oceňovaných lidí v reklamě, často se účastní porot na kreativních soutěžích. Partnerem londýnské agentury se stal v roce 2008. V Leo Burnett vytvořil spot “Bear” pro značku John West Salmon, který se stal prvním skutečně virálně šířeným videem na internetu. V součtu má přes 30 milionů zhlédnutí a patří tak mezi vůbec nejsledovanější videa. Pracoval také v americké agentuře Fallon a také jako kreatvní ředitel TBWALondon, kde vytvořil kampaň roku 2002 “No Nonsense” pro pivo John Smiths. Paul stál u zrodu strategie “Lynx Effect”, která dnes stále slaví globální úspěch.

Karpat Polat
Dovedl tureckou reklamu k historickému úspěchu, když se jeho agentura v roce 2009 stala třetí nejkreativnější na světě na globálním festivalu Cannes Lions. Vyhrál zde 19 lvů, vyhrál také několik Grand Prix na největších evropských festivalech. Dva roky působil také v Brazílii v agentuře DM9 DDB. V žebříčcích Lürzer’s Archive a BigWon se pravidelně umisťuje na předních příčkách.

Yaroslav Orlov
V jedné z nejkreativnějších agentur Ruska pracuje pro klienty jako IKEA, P&G, Nike, Wrigley či Pepsico. V reklamě působí od roku 1997, od roku 2003 je kreativním ředitelem. Je držitelem mnoha mezinárodních cen a jedním z nejvýraznějších talentů ruské reklamy.

Alistair Thompson
Creative Director, Demner, Merlicek & Bergmann, Rakousko