Internetové Britské listy Jana Čulíka a spol. si dnes připomínají 20 let existence. Poprvé vyšly 29. července 1996 jako součást Neffova Neviditelného psa. Proč Čulík Britské listy rediguje? Má pocit, že to má nějaký smysl? To říká ve videorozhovoru s Bohumilem Kartousem.

Přečetl jsem knihu o networkingu a děsím se nejíst sám

Když mě na konferenci PIAF uvidíte, jak se s někým bavím, může za to Keith Ferrazzi a prostě se koukněte, jak to dělají profíci.

Před pár dny jsem dočetl knihu Nikdy nejez sám a změnilo to můj život i všechny moje schůzky, návštěvy akcí, kde se setkávám s lidmi.

Nikdy nejez sám. Repro: Jan Melvil publishing

Nikdy nejez sám. Repro: Jan Melvil Publishing

Autor knihy je pravděpodobně nejlepší networker na světě a knihu vydalo nakladatelství Jan Melvil Publishing, což znamená, že je momentálně důležitá a je nutné mít ji načtenou, aby člověk měl relevantní názor při rozhovorech v komunitě.

Popisuje, co to je networking, jak udržovat vztahy s lidmi, navazovat vztahy s důležitými lidmi. Působí to jako totální manipulace, ale když si uvědomíte, jak jste všechny tyhle procesy a akce řešili, vychází vám jen totální chaos, náhoda a instinkt. To je málo, pokud se chcete někam posunout.

Znát důležité lidi znamená být důležitý, pokud jste schopni je zároveň propojit. Z knihy využívám pár postupů:

Klonování schůzek
Potřebujete schůzku s více lidmi na podobné téma? Naklonujte ji.  Pozvěte všechny na jednu schůzku v místě, které si vytipujete. Seznamte se s majitelem a budete mít pocit, že vám podnik patří.

Plán seznamování s důležitými lidmi
Zjistěte si, kde bude člověk, se kterým se chcete seznámit, co nejvíc o něm, z toho vám vypadnou možná témata, která budou zajímat obě strany. Zkuste ho oslovit. Máte patnáct vteřin, takže si to předem připravte.

A to, proč to dneska píšu:

Konference
Konference nejsou k poslouchání přednášek a dělání si poznámek, ale k seznámení s co největším počtem lidí a dojednání co nejvíce věcí. Prý. No nic.

Koukal jsem na program konference PIAFu, což slibuje dva dny nevázaného konferenčního veselí. Pár prezentací vypadá jako haluz, např.:

  • Olaf Hartmann, spoluzakladatel Institutu pro multisenzorický marketing, promluví o budování značky dotekem, zvukem a vůní.
  • Faktor strachu – jak ovlivňuje kreativitu a rozhodování – o tom hovoří Lucia Tarbajovská, dlouholetá ředitelka komunikace T-Mobile ČR, absolventka Berlin School of Creative Leadership a zakladatelka společnosti Brand Academy.

No a některé jako haluz nevypadají:

  • Současné trendy v odměňování agentur a očekávání velkých zadavatelů shrne expert Světové federace zadavatelů Steve Lightfoot.
  • Emma Wilkie, výkonná ředitelka Gunn Report, představí nejnovější studii na téma Kreativita versus efektivita.

No a něco vypadá jako vrcholný nápad:

  • Jak prosadit kreativní nápady u nadřazených a kolegů – Lucia Tarbajovská a Milan Hladký (Brand Academy)
  • Alexander OrlovNeexistující hrdina s milionem přátel na Facebooku ve službách pojištění automobilů. Představí ho Peter Polster a George Everett z VCCP London. (Tady by mě zajímalo, kde ten milion přátel je, já ho nenašel, o to zajímavější)
  • Gideon Amichay vysvětlí, proč jsou Facebook, Wikipedia nebo Google pouhou beta verzí budoucnosti.

Čili, já to jdu testnout. Když mě tam uvidíte, jak se s někým bavím, může za to Keith Ferrazzi a prostě se koukněte, jak to dělají profíci.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr