Přehlídka mobilních aplikací AppParade dnes večer proběhne v novém prostoru v Karlíně.

Přichází Hamka, Savo myje nádobí, Alo se popularizuje

Co přinesl další týden v maloobchodě? Hamé spouští další značky, Alo diamonds chce zpřístupnit šperky veřejnosti, Savo uvádí další prostředek.

Z aktuálního spotřebního koše

To tu ještě nebylo – deset kilo psích granulí v Globusu jen za 99 Kč.

Podívejte se další akční ceny a na kompletní spotřební koš z Albertu, Billy, Globusu, Kauflandu a Teska

Hamé Point v Říčanech u Prahy

Hamé Point v Říčanech u Prahy

Takzvané Hamé Pointy se v rámci své marketingové a prodejní strategie rozhodl vybudovat výrobce balených potravin Hamé. Zákazníci si v nich budou moci koupit téměř jakýkoliv výrobek ze sortimentu Hamé, od paštik, kojenecké stravy a nakládané zeleniny po novinky, které se na běžné pulty dostanou o něco později. Hamé Pointy výrobce zbuduje ve vytipovaných prodejnách na vlastní náklady, první je už možné vidět v obchodě společnosti Unikom v Říčanech u Prahy, další postupně po celých Čechách.

Hamé Point

Hamé Point

Kromě nových Hamé Pointů otvírá výrobce potravinářských produktů také tři reprezentační prodejny s názvem Hamka. První vznikla v Kunovicích, vedle sídla generálního ředitelství Hamé. Druhá se nachází v Babicích u Uherského Hradiště, kde je největší výrobní závod Hamé. Třetí najdeme ve Stupavě u Bratislavy, v sídle dceřiné společnosti Hamé Slovakia. Hamky nabízejí výběr z celého sortimentu firmy, produktové novinky, speciální dárková balení a propagační předměty. Do budoucna se plánuje rozšíření Hamek do Brna a do krajských měst v Čechách. Cílem je vytvořit řetězec v rámci celé republiky. 

Jedna ze tří prodejen Hamka v Babicích. Foto: Hame.cz

Jedna ze tří prodejen Hamka v Babicích. Foto: Hame.cz

Alo buduje síť s levnějšími šperky

Nová síť prodejen ALOve se šperky do 30 tisíc korun

Nová síť prodejen ALOve se šperky do třiceti tisíc korun

Vedle klasických butiků buduje klenotnická firma Alo diamonds Alojze Ryšavého síť s názvem Alove. V ní chce šperky zpřístupnit širší veřejnosti, a to za ceny do 30.000 Kč. První obchod této sítě byl otevřen loni v nákupním centru Nový Smíchov, druhý v Bratislavě v nákupním centru Eurovea, další prodejna se teď chystá v galerii Myslbek na pražské třídě Na Příkopě. V Česku a na Slovensku se plánuje dalších minimálně 14 prodejen Alove.

Pro investice Američanů

Nový store Alo Diamonds v Houstonu

Nový butik Alo diamonds v Houstonu

Alo diamonds také otevřela druhý butik ve Spojených státech. První kamenný obchod tam má od roku 2013 v Miami, druhý se nachází v největším obchodním centru Galleria v Houstonu. Dosavadní americkou klientelou byli hlavně zákazníci z Latinské Ameriky, nicméně v Houstonu se chce firma zaměřit tamní lidi, kteří nakupují diamanty s investičním záměrem, a ne pouze kvůli jejich estetické hodnotě. Firma tomu přizpůsobila i design interiéru butiku. „Američtí zákazníci mají rádi evropský styl. Interiér butiku jim v tomto vychází vstříc,“ tvrdí majitel Alo diamonds Ryšavý. Do budoucna firma plánuje další rozšiřování sítě na území Ameriky.

Společnost věnovala designu interiéru velké úsilí, aby oslovila americkou klientelu

Alo diamonds chce interiérem oslovit v Americe ty, kdo kupují diamanty jako investici

Savo nově poslouží i na mytí nádobí

Savo Na nádobí ve třech barevných variantách

Savo Na nádobí ve třech barevných variantách

Čisticí produkt Savo výrobce rychloobrátkového zboží Unilever přichází do segmentu prostředků na mytí nádobí. Nový výrobek, dříve určený hlavně na silné nečistoty při úklidu domácnosti, má název odpovídající jeho využití – Savo Na nádobí. Unilever ho nabízí ve třech variantách, každá z nich má mít specifické vlastnosti. Zelená, která voní po limetkách a jasmínu, účinkuje i ve studené vodě. Oranžová, jež voní po pomerančových květech, hlavně odstraňuje silný zápach. Modrá s vůní limetky a máty údajně zachová houbičku na mytí hygienicky čistou. Cenově se pro spotřebitele pohybuje kolem 52,90 Kč za kus.

Tchibo uvedlo na trh designový kávovar 

Nový kávovar Tuttocaffe má rozměry 15 na 26,5 na 36 centimetrů, vejde se do něj 0,7 litru vody, po 9 minutách se automaticky vypne

Nový kávovar Tuttocaffe má rozměry 15 na 26,5 na 36 centimetrů, vejde se do něj 0,7 litru vody, po 9 minutách se automaticky vypne

Značka Tchibo koncem února představila nový kávovar Cafissimo Tuttocaffe, který loni získal prestižní ocenění Red Dot Award za design. Kávovar se prodává přes internet nebo v prodejnách Tchiba v černé, červené nebo bílé, za cenu kolem 2.999 Kč. Umí uvařit hlavně espresso, caffé crema nebo černou kávu bez mléka. Použít se do něj dá všech 13 druhů kapslí, které Tchibo prodává, včetně tří čajových. Promo kampaň proběhne v tištěném magazínu Tchiba a přes internet – v newsletteru, na YouTube, na Facebooku a na microsite Chceš kafe. Ta vychází z kampaně, kterou pro Tchibo připravila agentura Triad Advertising.

Peal slaví 25 let od vzniku

Logo společnosti Peal a jejích trafik Don Pealo

Logo společnosti Peal a jejích trafik Don Pealo

Dovozce tabákových výrobků Peal si letos připomíná 25 let od svého založení. Dnes patří mezi největší velkoobchodní dodavatele na trhu, loni s ročním obratem 7,4 miliardy Kč. Jejími zákazníky jsou čerpací stanice, hotely, obchodní řetězce, prodejny potravin nebo bary. V dovozu se Peal specializuje na doutníky, kuřácké potřeby, sekty, vína. V roce 2000 otevřel Peal první trafiku v Praze, čímž spustil maloobchodní síť Don Pealo. V republice má dnes celkem 68 prodejen, nejčastěji v nákupních centrech. Od roku 2012 navíc provozuje internetový obchod.

Zoot loni prodal oblečení za půl miliardy

Internetový obchod s módou Zoot dosáhl v roce 2015 tržeb ve výši 450 milionů Kč, z toho 45 milionů na Slovensku. Nesplnilo se tak očekávání skončit minulý rok „mírně nad 500 milionů“, z toho kolem 100 milionů na Slovensku. V letošním roce 2016 nicméně plánuje firma růst opět minimálně 100% tempem a překonat tak tržbami miliardovou hranici. V letech 2010 a 2011 měl Zoot obrat necelých 6 milionů Kč, v roce 2012 už to bylo 26 milionů, v roce 2013 pak 85 milionů, v roce 2014 už 180 milionů. Zoot nabízí 300 značek, nejlépe si mezi zákazníky vede jeho vlastní značka Zoot Original, nabízející hlavně zábavní potisky triček.

Číňani: už ne turisté, ale nezávislí cestovatelé

Z Číny loni vycestovalo rekordních 109 milionů Číňanů a jejich zahraniční útrata byla v přepočtu 5,7 bilionu Kč. Ve své nejnovější analýze to uvádí výzkumná agentura GfK. Většinou mířili do jiných míst v Asii, druhým nejoblíbenějším kontinentem byla Evropa. Nejvíc turistů spadá do věkové kategorie 15 až 29 let, kterou odborníci nazývají generací Y. Ta je komerčně atraktivním subjektem, protože ji tvoří lidé s vysokými příjmy. Víc než jejich rodiče si cení osobní svobody, vyhledávají smysluplné a obohacující zážitky, které pak sdílejí na sociálních médiích, chtějí mít možnost dosáhnout toho, po čem touží. Oproti ostatním generacím si za lepší služby rádi připlatí, v Asii patří mezi největší kupce luxusního zboží a jejich kupní síla dramaticky roste ve všech částech světa. Pokud tedy chtějí obchodníci cílit na čínskou generaci Y, měli by k nim přistupovat jako k nezávislým cestovatelům, kteří ocení služby na míru. Problému odlivu ruských turistů a zatím nedostatečnému přílivu čínských turistů momentálně čelí Pařížská ulice v Praze a společnost Luxury Brand Management, která část tamních obchodů vlastní.

McDonald’s sponzoruje gorily

Slavnostního přípitku se zúčastnili (zprava) Zuzana Svobodová, ředitelka PR McDonald´s, Vít Lukáš, ošetřovatel primátů Zoo Praha

Na spolupráci si s chovateli primátů připila Zuzana Svobodová, ředitelka PR komunikace McDonald’s

Řetězec rychlého občerstvení McDonald’s ČR začal od ledna 2016 sponzorovat gorily nížinné v pražské zoo, které jsou kriticky ohroženým druhem. Partnerství se ujal u příležitost oslavy 44. „nalezenin“ gorilí samice Kamby, která nebyla odchována, ale nalezena ve volné přírodě. McDonald´s věnoval na podporu goril 100.000 Kč a symbolicky bednu s  tropickým ovocem a zeleninou pro gorily.

Iceland propaguje double-decker

Ochutnávka probíhá přímo v typickém britském double-deckeru

Ochutnávka probíhá přímo v typickém britském double-deckeru

Řetězec supermarketů Iceland, který u nás nabízí britské potraviny, spustil nový bonusový program pro zákazníky. Každý zákazník, který si zařídí kartu v Icelandu, má za 100 bodů 100 Kč slevu na nákup (jeden bod se rovná třiceti korunám nákupu). Nový bonusový program Iceland propaguje v typickém britském double-deckeru, dvoupatrovém červeném autobusu, ve formě ochutnávky britských výrobků. Kampaň začala minulý týden u prodejny Iceland v Malešicích, bude pokračovat do prodejen na Praze 5 a 8, a dál se rozšíří do Kladna a do Říčan.

Tesco podporuje neziskové projekty

Tesco podruhé spustilo program na podporu lokálních neziskových a příspěvkových organizací Vy rozhodujete, my pomáháme. Do programu se přes web můžou do 3. dubna přihlásit všechny organizace, které podporují společenský život, ať už se jedná o revitalizaci prostředí, vzdělávání, zdravý životní styl či pomoc sociálně slabým. Odborná porota prověří nominované projekty a z 90 regionů vybere vždy tři z nich. O vítězi v každém regionu rozhodnou sami zákazníci Teska pomocí žetonů umístěných v prodejnách. Společnost dá každému vítězi 30.000 Kč na realizaci jeho projektu. Po úspěchu z loňska, kdy se přihlásilo do programu 400 firem, se Tesco rozhodlo rozšířit soutěž do Slovenska, Polska a Maďarska.

Ahold vyhlašuje soutěž o zdravou svačinu

Vzdělávací program Zdravá 5 společnosti Ahold, provozovatele marketů Albert, letos počtvrté vyhlašuje celorepublikovou soutěž Coolinaření s Albertem. Soutěže se mohou zúčastnit děti mezi 5 až 15 roky. Letošním námětem vaření je zdravá, nápaditá a cenově dostupná svačina (do 100 Kč za 4 porce). Děti by podle pravidel měly vytvořit minimálně tříčlenné týmy, hodnoceny budou ve třech kategoriích – mateřská školka a 1. a 2. stupeň základní školy.  Soutěžní recepty a fotografie svačin je nutné poslat do 20. dubna. Vítězný tým čeká odměna v podobě zážitku. 

V českém L’oréalu povýšili Slezáková a Denavit

Kosmetická firma L’oréal Česká republika přijala do nejvyššího vedení dva nové manažery. Novým ředitelem divize spotřebního zboží se stal Adrien Denavit, divizi profesionální kosmetiky řídí po návratu z mateřské dovolené Martina Slezáková. Oba zodpovídají za vedení svých divizí v rámci tří zemí, kam kromě Česka spadá ještě Slovensko a Maďarsko.

Adrien Denavit

Adrien Denavit

Denavit ve skupině L’oréal začal pracovat před deseti lety jako produktový manažer ve Francii. Poté zastával několik pozic v oblasti marketingu a prodeje, poté přesídlil do Japonska, kde se věnoval i e-commerce. Následně přijal ve Francii pozici marketingového ředitele L’oréal Paris ve vedení pro oblast střední a východní Evropy. Do Prahy přešel na podzim 2015. Do divize spotřebního zboží patří značky jako L’oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, Mixa a nově také Nyx. 

Martina Slezáková

Martina Slezáková

Slezáková se chce zaměřit na další rozvoj partnerských salonů. „Podpoříme je v současném digitálním světě a také se zaměříme na zkušenosti koncových spotřebitelů,“ říká. Pro L’oréal pracuje přes čtrnáct let. Začínala také jako produktový manažer, a to pro značku L’oréal Professionnel, pracovala několik měsíců i jako obchodní zástupce. Po práci na různých pozicích v marketingu napříč divizí se stala v roce 2011 ředitelkou pro obchod a vzdělávání značky L’oréal Professionel v Česku a na Slovensku. Teď jako šéfka divize zodpovídá kromě značky L’oréal Professionnel bude zodpovídat také za brandy Kérastase, Redken, Matrix a Essie.

Pohlreich a spol. ve čtyřech městech

Zdeněk Polhreich na minulém ročníku Bosch Fresh Festivalu v Pardubicích

Zdeněk Polhreich na minulém ročníku Bosch Fresh Festivalu v Pardubicích

Kulinářský festival Bosch Fresh Festival letos navštíví čtyři česká města, a to Brno (7. až 8. května), Plzeň (20. až 22. května), Pardubice (18. až 19. června) a Prahu (25. až 26. června). Spolupořadatelem akce je televize Prima, titulárním partnerem firma Bosch. Představí se kuchařská esa Zdeněk Polhreich, Marcel Ihnačák, Oldřich Sahajdák nebo Roman Vaněk

Jedním z lákadel letošního festivalu je pojídání hmyzu

Jedním z lákadel letošního festivalu je pojídání hmyzu

Hlavním lákadlem festivalu je molekulární kuchyně, extrémní catering nebo entomofágie, tedy příprava a pojídání hmyzu. Představí se i špičky syrské, thajské nebo japonské kuchyně. Součástí programu je soutěž o Regionální restauraci roku, kde nejlepší regionální restaurace prezentují svá degustační menu.

Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její nový projekt

Distribuce POS

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr