Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Příjmy z české hudby jsou už ze 40 % digitální

Oborová federace zveřejnila čerstvá data, jak vypadal hudební trh v Česku v roce 2015.

Oborová federace hudebního průmyslu zveřejnila čerstvá data, jak vypadal hudební trh v Česku v roce 2015. Plných 40 % už pochází z prodeje digitální hudby, přičemž nad stahováním výrazně převažuje streaming, přímé přehrávání z webu, ze služeb jako Spotify či Deezer (data poskytují dál též Google Play a český Supraphonline, od letošního dubna to bude i Apple). Streaming v digitálním šíření zabírá 70 %, download už jen 26 %, na ostatní způsoby připadají 4 %. „Stahování jako takové je zjevně na ústupu,“ uvedla federace.

V případě fyzických nosičů stoupá obliba vinylových desek (už 11% podíl na příjmech), stále však vedou CD (82 %), až za vinyly jsou hudební DVD (5 %) a prémiové nahrávky (2 %).

Celkové příjmy přitom pocházejí z 51 % ze zahraniční hudby, ze 43 % z domácí, zbylých 6 % tvoří klasika. Vlivem internetových streamovacích služeb převažuje v příjmech z digitální hudby ta zahraniční, v příjmech z klasických nosičů naopak domácí.

Nejsilnější pozici na trhu mezi gramofirmami si udržuje Universal Music (38 %), následuje Warner Music (22 %), třetí je domácí Supraphon (15 %), za ním Sony Music (13 %), Česká muzika (6 %) a Brainzone (1 %).

Podrobná data o českém hudebním trhu