Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Prima chce rozšířit prodej inzerce napříč mediatypy, přidat rádio i tisk

Generální ředitel televize Prima načrtl nový plán obchodování s inzercí v médiích. Mimo jiné má upozadit mediální agentury.

Marek Singer a Daniel Köppl na pódiu auly Masarykovy koleje v pražských Dejvicích

Marek Singer a Daniel Köppl na pódiu auly Masarykovy koleje v pražských Dejvicích

Televize Prima jako vlastník nákupního sdružení Media Club zřejmě začne nabízet inzerentům nejenom reklamní prostor v televizích, ale nově také v rádiích, případně v tisku. Na konferenci Život na hraně časopisu MarketingSalesMedia to dnes řekl generální ředitel Primy Marek Singer. Media Club dosud obchoduje televizní stanice Primy, televize Barrandov a nově hudebního Óčka, od ledna k sobě připoutá zhruba čtvrtinu rozhlasového trhu prostřednictvím posíleného uskupení Radio United a jedná také s vydavateli tisku (se kterými, to Singer neřekl). Do nabídky hodlá dál zahrnovat taky weby, své i cizí.

Prima se tak bude snažit obchodovat komplexní publikum, nikoli jen jeden či dva mediatypy. Koncentraci na mediálním trhu chce pojímá nikoli přes akvizice, ale právě přes spojování prodeje reklamního prostoru, zaznělo též.

„Není mnoho zadavatelů, kteří chtějí všechno. Ale když se podíváte na užívání médií v průběhu dne, je spousta důvodů, proč mít kumulativní reach napříč médii,“ podotkl Singer. „Budeme schopni postavit mix, který bude efektivnější, než kdyby inzerent kupoval jednotlivá média samostatně,“ je přesvědčen. „Zatím prodáváme GRPy, ale směřuje to k tomu, že se bude obchodovat na reach, zásah lidí,“ odhaduje.

Valná většina reklamního prostoru podle Singera dosud protéká přes mediální agentury, který obchod s reklamním prostorem zprostředkovávají, a to druhá největší komerční televize v Česku hodlá změnit. „Nechceme být závislí na mediálních agenturách, mnohem víc chceme vědět, co chtějí koncoví klienti. To mediální agentury někdy ani nevědí,“ tvrdí Singer. O jaké produkty jde? „Product placement, sponzoring, společné pořady. Dramaticky roste počet zájemců o pořady na míru. Je to provázanější než cena za reklamní prostor.“

Prima se na nové fungování připravila restrukturalizací týmu nákupčích. „Přeskládali jsme zásadně celé obchodní oddělení, zvýšili jsme o padesát procent počet lidí, kteří budou chodit za klientem, změnili jsme názvy jejich pozic,“ vyjmenoval ředitel komerční televize.

Výstupy z akce lze sledovat na Twitteru pod #zivotnahrane.