Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Prima sloučí prodej televizní a online reklamy

Stanice chce nově i největším televizním zadavatelům nabízet kampaně propojující klasickou a internetovou obrazovku.

Daniel Grunt ve svém tradičním konferenčním úboru - v pruhovém trikotu. Foto: Martin Kabát

Daniel Grunt ve svém tradičním konferenčním úboru - v pruhovém trikotu. Foto: Martin Kabát

Komerční televize Prima zavede od roku 2015 společný prodej reklamy v televizi a na internetu. Na mikrokonferenci Médiáře o videoreklamě to ve středu řekl ředitel internetové divize Primy Daniel Grunt. „Od příštího roku začneme prodávat internet a televizi dohromady, v rámci balíčků. Je to něco, co jsme dosud nedělali. Dosud jsme měli vlastní internetový tým, který videoreklamu tlačil sám vedle televize,“ řekl.

„Když se zadavatel rozhodne navýšit plnění na internetu a doplnit tím televizní kampaň, dostane slevy na klasické typové kampaně,“ přiblížil chystaný obchodní model. Nákup reklamy na internetu společně s televizí přitom nebude povinné. Prima zatím neoznámila, zda, případně jak upraví cenu televizní reklamy na příští rok, nové podmínky plánuje zveřejnit do poloviny října.

Pro spojení prodeje reklamy pro televizi a web mluví podle Grunta věkové rozložení publik Primy u těchto dvou mediatypů. Internetové stránky televize přirozeně zasahují mladší lidi než její klasické vysílání. Podobný zásah mají jen u diváků a divaček od 35 do 44 let věku. „Má tedy smysl prodej kombinovat,“ podotkl Grunt.

Věkové rozložení televizního a internetového publika Primy

Nyní proto Prima přeskupuje svůj obchodní tým, a to po zářijovém jmenování nového obchodního ředitele Petra Jelínka, jehož dosavadní zkušenost je spíš internetová než televizní. „Pod taktovkou Petra Jelínka začala restrukturalizace obchodního týmu. Spojujeme všechny obchodní jednotky dohromady, abychom byli od příštího roku schopni i velkým televizním zadavatelům nabízet ve větší míře speciální projekty,“ plánuje Grunt.

Speciální projekty jsou marketingové kampaně kombinující právě televizi a internet – injektáž (nápis či grafika, která se objeví na malou chvíli v některém z rohů obrazovky ve vrstvě nad obrazem) z televizního vysílání směruje lidi na web, kde jsou pro ně připravena propagační klipy, jež pak doplňují témata „zabalená“ do textů v lifestylových webech Primy. Grunt z poslední doby připomněl projekty Trosečníci na D1 pro mobilního operátora Vodafone nebo Partičku pro značku kávy Tchibo.

Tzv. speciální projekty nyní Primě vynášejí zhruba desetinu celkových příjmů z internetu. Mezi celkovými příjmy převažuje videoreklama.

Rozložení online příjmů televize Prima

Prima absolutní částky výnosů z online reklamy nezveřejňuje. Hrubou představu si lze nicméně udělat na základě čísel měření AdMonitoring. To ukazuje u Primy online výnosy 11 milionů Kč měsíčně. Z toho vyplývá, že speciální projekty by tak nesly přinejlepším zhruba 1 milion Kč měsíčně. Jde přitom o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru, ne skutečné částky, ty zpravidla bývají nižší.

Inzertní výkony videoreklamy na českém internetu. Zdroj: AdMonitoring

Inzertní výkony videoreklamy na českém internetu. Zdroj: AdMonitoring

Internetová divize televze Prima, její dceřiná firma Prima On-line, vznikla v lednu 2013. Za první rok fungování vykázala tržby 88 milionů Kč a ztrátu před zdaněním 14 milionů. Za letošek Grunt avizoval meziroční nárůst tržeb.

Spojovat televizní a online reklamu od počátku existence internetové dceřinky Prima nechtěla – podle Grunta hrozilo, že buď by začínající weby byly vedle silné televize jen přívěškem, kam by se jako bonus k televizním kampaním dávala reklama zdarma, anebo by se naopak z televizního obchodu přelévaly peníze do internetové reklamy jen proto, aby se vykázala aktivní bilance. „Proto jsme se rozhodli na tom nejdřív dva roky pracovat, růst, abychom byli dostatečně silní, a pak teprve oba obchody spojit,“ přiblížil Daniel Grunt.

Řekl také, že dalších pět let bude pro Primu na internetu jako příjem inzertních peněz stěžejní videoreklama u zdarma přístupných pořadů. Zároveň Grunt ohlásil, že v první polovině roku 2015 hodlá uvést zpoplatněnou videosekci. Nachystáno je i několik reality show primárně cílených pro internet a s odskoky do televize, ne naopak, jako u posledních VyVolených. „Ještě nevím které a kdy přesně spustíme, uvidíme, na co budeme mít čas.“