Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Prima v příštím roce zdraží reklamu až o 12 %

Ke zdražení vede televizi Prima vysoká vyprodanost reklamního prostoru.

Ladislav Dianiška, ředitel Media Clubu

Ladislav Dianiška, ředitel Media Clubu

Mediální zastupitelství Media Club, prodávající reklamní prostor televize Prima, chystá na rok 2017 zvýšení ceny televizní reklamy v průměru o 10 až 12 %. Důvodem ke zdražení je podle zástupců Media Clubu zvýšený zájem inzerentů a zaplněnost reklamního prostoru. „Zásluhou příznivé ekonomické situace se nám podařilo vyprodat televizní reklamní prostor z 95 %, což nás přivedlo ke zvýšení cen,“ tvrdí obchodní ředitel Media Clubu Ladislav Dianiška. Letos zavedená prodejní cílová skupina ve věku od 15 do 69 let přinesla podle něj Media Clubu afinitu lepší až o 10 %.

O Barrandovu se ještě jedná

Stejně jako letos bude Media Club zastupovat prodej reklamy pro skupinu Prima v televizních stanicích, na internetu i v tištěných časopisech. I v příštím roce počítá kromě prodávání reklamních časů Primy také se zastupováním TV Barrandov, tento deal ale není zatím podepsán. „Bavíme se o exkluzivitě, ale nemusí to dopadnout jako exkluzívní smlouva, proto o tom jednáme,“ přiblížil vyjednávání Dianiška. 

Šéf internetových aktivit Primy Daniel Grunt

Šéf internetových aktivit Primy Daniel Grunt

Dále bude Media Club zastupovat rozhlasové stanice z majetkově spřízněné sítě Radio United, hudební stanice skupiny Óčko, komediální televizní stanice Prima Comedy Central, dětského televizního kanálu Nickelodeon, Mňam TV a nově i Mňau TV společnosti CE Media a svých tištěných časopisů Fresh, Prima vychytávky a Ano, šéfe!

Také v roce 2017 bude Media Club prodávat reklamní prostor formou takzvaného bundle, tedy společného balíčku všech televizních stanic, které zastupuje. Bundly jsou dva – Exklusive a Total. V bundlu Exclusive se oproti minulému roku mírně oslabuje zastoupení hlavního kanálu Primy, pak stanic Cool a Zoom, Prima Love zůstává na svém a výrazně posílí zastoupení Primy Max.

Rozložení reklamních investic do kampaní Media Clubu

  Prima Prima Cool Prima Love Prima Zoom Barrandov Óčko + Óčko Gold Prima Max   ostatní
2015 56 % 13 % 8 % 7 % 13 % 3 % - -
2016 55 % 15 % 9 % 8 % - - 3 % 10 %
2017 53 % 14 % 9 % 6 % - - 8 % 10 %

V nových obchodních podmínkách zůstávají zachována časová pásma prime time (od 17.30 do 23.30) a off prime time (od 23.30 do 17.30). Součástí obchodní politiky jsou i motivační slevy. Klienti, kteří uzavřou objednávku kampaní na rok 2017 do 16. prosince 2016, mají mít zachován off prime time koeficient na úrovni 0,8. Slevy za garanci majoritního share na Media Clubu dělá 30 %, sleva za majoritní share bez garance činí 15 %.

HbbTV dělá 5 % z online tržeb

V dalším roce plánuje Media Club navýšit prodej reklamních formátů v HbbTV, kombinující klasické televizní vysílání s širokopásmovým internetem. „Online formáty rostly v letošním roce v podílu tržeb o 10 %, přičemž 60 % z tohoto množství tvoří videoreklama. Na vzestupu je i formát HbbTV. Po roce od jeho uvedení tvoří 5% podíl v tržbách, přičemž v příštím roce plánujeme dosáhnout 10% podílu,“ uvádí Dianiška.

„Od měření v polovině září 2015 jsme zaznamenali vzrůst počtu zhlédnutí o 228 %,“ tvrdí ředitel nových médií FTV Prima Daniel Grunt. „Věříme, že je tu minimálně milion televizních přístrojů zapnutých do internetu a podporujících HbbTV, což představuje 1,94 milionu diváků, navíc převážně mladších lidí z větších měst se zajímavou socioekonomickou strukturou,“ dodal.

Bannery v televizi se propojí s letáky

V posledních týdnech Prima testuje synchronizaci televizní kampaně s call-to action, tedy propojení banneru v HbbTV s klasickým televizním spotem, a to na projektech obchodních řetězců Hornbach a Lidl. Přes banner se lze přes červené tlačítko prokliknout k prohlížení microsite inzerenta, respektive jeho letáků. Totéž nedávno uvedla Mafra na své hudební televizi Óčko.

Na Primě obě zmíněné kampaně běží během října, kampaň Hornbachu Tvůj projekt patří pouze Tobě konkrétně od 10. října, od 14. října je Prima nasazuje jako první v aplikaci Počasí. Bannery v HbbTV běží až od října, televizní a online část kampaně už od srpna. Pro klienta ji připravila agentura Médea Interactive.

Od října testuje Prima v HbbTV propojení spotů a online letáků, v případě této kampaně jde konkrétně o Hornbach

Od října testuje Prima v HbbTV propojení spotů a online letáků, v případě této kampaně jde konkrétně o Hornbach


Reklamní banner Hornbachu v HbbTV na Primě

Reklamní banner Hornbachu v HbbTV na Primě


Reklamní banner Hornbachu v HbbTV na Primě

Reklamní banner Hornbachu v HbbTV na Primě


Reklamní banner Hornbachu v HbbTV na Primě

Reklamní banner Hornbachu v HbbTV na Primě


Kampaň Hornbachu v HbbTV na Primě

Kampaň Hornbachu v HbbTV na Primě: proklik na červené tlačítko


Na další kampani tohoto typu spolupracuje Prima s Lidlem

Na další kampani tohoto typu spolupracuje Prima s Lidlem


K propojení slouží červené tlačítko

K propojení slouží červené tlačítko

Prima také zpracovala diváckou anketu, z níž zjistila, že jednu HbbTV sledují průměrně dva lidé. Na HbbTV lidé podle Grunta sledují jiný obsah než v rámci internetu nebo klasické televize. Upřednostňují podle něj delší časové formáty a sledují víc filmy, licenční seriály a dětský obsah. HbbTV také podle Grunta streamuje profesionální hraní her, konkrétně turnajů ve sportech.

Sledování dětského obsahu dovedlo Primu ke spuštění pilotního dětského pořadu Primáček na HbbTV. Na HbbTV také poběží v pilotním provozu zábavná videa domácích mazlíčků, další pokus je nabídka receptů na každý den Fresh tip, pro něž bude redakce každý den vybírat tři recepty. Prima dále spustí aplikaci pro hraní těchto her.

Reklamní novinkou je i banner v aplikaci Počasí nebo aplikace Prima letáky.