Náš jitřní newsletter přešel na letní provoz: v červenci a srpnu ho budeme posílat jednou týdně, vždy v pondělí. Prázdninová dobrodružství týmu Médiáře můžete sledovat na Instagramu.

Primě klesly ve třetím kvartálu tržby o 2 %

Meziročně se tržby Primy podle zprávy jejího polovičního vlastníka MTG snížily o 2 %, oproti růstu v prvním a druhém čtvrtletí tak dochází k oslabení jejího výkonu.

„Tržby operací v Česku se snížily o dvě procenta v konstantních cenách na televizním reklamním trhu,“ oznámila dnes švédská mediální společnost MTG, která je polovičním vlastníkem televize Prima, ve své zprávě o hospodářských výsledcích za třetí čtvrtletí letošního roku. Jedná se o meziroční srovnání. 

Ve srovnání s předešlými výsledky za první a druhý kvartál letošního roku výkon Primy oslabuje. V prvním čtvrtletí jí tržby rostly o 6 %, ve druhém o 3 %.

Český reklamní trh MTG posuzuje jako stagnující. Situace by se měla zlepšit zahájením vysílání nových televizních kanálů, filmové stanice Prima Max a stanice Comedy Central, na které Prima participuje s Viacomem.

Obrat bezplatných televizí ve východoevropském regionu, který je označován jako „free TV emerging markets“, ve třetím kvartále naopak celkově vzrostl o 9 %. Vedle Česka se do něj započítávají operace z baltských států a Bulharska, které táhly růst.

Podle zprávy MTG vzrostl podíl skupiny Prima na sledovanosti v cílové skupině 15-54 let na 35,7 %. Do těchto výsledků pro akcionáře ale mediální skupina na českém trhu nezapočítává výkon veřejnoprávní České televize.