„Mějte šikovného content managera, připravte si redakční plán, aspoň hrubý, každý příspěvek na Facebooku promujte, používejte chytré cílení, nebojte se originálního a lokálního obsahu a samozřejmě analyzujte a měřte,“ tak v kostce vypadá strategie content marketingu podle Vladimíra Rejlka, šéfa internetové divize agentury Wunderman. Rejlek přístup popsal na příkladu práce Wundermanu pro tuzemské zastoupení automobilky Ford.
Její propagace se odvíjí od redakční plánu - hrubý mají s Wundermanem na úrovni měsíce, přesný na úrovni týdne. Tým a proces je co možná nejpřesněji definován, skupinu vyrábějící a distribuující marketingový obsah tvoří společně zástupci klienta a kreativní i mediální agentury, celkem pět lidí.
Gros propagace na sociálních sítích se odehrává v prostředí populárního Facebook. „Snížili jsme počet příspěvků, dáváme jich maximálně dvacet měsíčně,“ řekl šéf digitálu Wundermanu. Na Facebooku pak penězi podporují každý publikovaný příspěvek, do jednoho dávají maximálně 2.000 Kč. Pro cílení tým používá Custom Audiences (vychází z databáze e-mailů zákazníků od dealerů – konkrétně tak třeba pro majitele starých modelů vozů Ford mohou nabídnout tentýž modernější), Website Custom Audiences (zde se pracuje s bází návštěvníků webu Ford.cz) a Lookalike Audiences (hledání zákazníků podobných jejich fanouškům).
Příspěvky tým optimalizuje a podporuje také pomocí mikrosegmentace – tedy testováním různých kreativ (kombinací textu a obrázků) směrem na různá publika, typicky buď muže, anebo ženy.
Wunderman s Fordem používají i další sociální sítě. Instagram přitom mají výhradně jako podporu Facebooku, nečekají tisíce followerů, jen vlastní původní fotografie třeba z autosalonů „propisují“ na Facebook, hlavně, jak Reljek přiznal, aby fanoušci občas viděli, že jsou schopni moderního přístupu. Kreativu na YouTube přizpůsobili zase tomu, že prvních několik sekund reklamy na tomto videoserveru nelze přeskočit – na formátu pre-rollu tak postavili kampaň The Tap Tap Gear na Ford Handy.
Redakční workflow, tedy správa a schvalování příspěvků, se děje v nástrojích Adobe Social. „Je to drahá záležitost, pro lokální firmu to není ideální,“ podotkl ale Rejlek. Jednou za čtvrt roku si následně udělají hlubší analýzu publika na Facebooku, a to nad běžný rámec Insights.