Součástí webu TN.cz televize Nova je nově magazín věnovaný automobilům, rozdělený do sekcí Za volantem, Kupte si, Na okruhu a Zábava. Web nabídne reportáže, recenze, rady či žebříčky, a to ve formě textu, fota i videa. Vedoucím redaktorem je Jan Červenka, který dvacet let dělal v tištěných médiích, stál u zrodu časopisů Speed, Top Gear a Autocar. Inzertně web cílí na muže, vytěžit chce hlavně videoreklamu.

Prodal se první tiskový inzerát programaticky

Automatizovaný nákup reklamy v printu využila ZenithOptimedia pro Mercedes v Egu.

Inzerát zprostředkovaný agenturou ZenithOptimedia vyšel v magazínu Ego!

Inzerát zprostředkovaný agenturou ZenithOptimedia vyšel v magazínu Ego!

Mediální agentura ZenithOptimedia jako první využila platformu firmy R2B2 pro programatický nákup reklamy v tisku. Zakoupeným formátem byla celostrana v magazínu Ego! deníku Hospodářské noviny vydavatelství Economia, pro značku Mercedes. R2B2 obhospodařuje programatický (automatizovaný) obchod s reklamou na webu, v televizi, na venkovních nosičích a v tisku, do roka chce přidat rádio. Jde o to, že na základě vložených dat od vydavatelů si inzerenti či jejich agentury vybírají prostřednictvím webu, kde, jakou plochu a za kolik koupí, a to formou klasické aukce nebo „koupit hned“.

Mediální agentura ZenithOptimedia podle svého obchodního ředitele Petra Lágnera očekává, že programatický nákup reklamního prostoru nebude jen výsadou internetu, byť v tisku má zatím rezervy (inzeráty se například nabízejí s velkou slevou, inzerentům není k dispozici dostatek dat o zásahu a podobně).

„“Přidaná hodnota tohoto systému nákupu je v daném okamžiku limitovaná. Nicméně rozvoj prostředí přinese jak zefektivnění procesů, tak kvalitativní posun v nákupu vlastního reklamního prostoru, a to zejména v okamžiku propojení platformy s daty o čtenosti. Umožní tak daleko flexibilnější porovnání cena versus výkon a tím efektivnější vynakládání prostředků našich klientů,“ věří Lágner.