Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Prodal se první tiskový inzerát programaticky

Automatizovaný nákup reklamy v printu využila ZenithOptimedia pro Mercedes v Egu.

Inzerát zprostředkovaný agenturou ZenithOptimedia vyšel v magazínu Ego!

Inzerát zprostředkovaný agenturou ZenithOptimedia vyšel v magazínu Ego!

Mediální agentura ZenithOptimedia jako první využila platformu firmy R2B2 pro programatický nákup reklamy v tisku. Zakoupeným formátem byla celostrana v magazínu Ego! deníku Hospodářské noviny vydavatelství Economia, pro značku Mercedes. R2B2 obhospodařuje programatický (automatizovaný) obchod s reklamou na webu, v televizi, na venkovních nosičích a v tisku, do roka chce přidat rádio. Jde o to, že na základě vložených dat od vydavatelů si inzerenti či jejich agentury vybírají prostřednictvím webu, kde, jakou plochu a za kolik koupí, a to formou klasické aukce nebo „koupit hned“.

Mediální agentura ZenithOptimedia podle svého obchodního ředitele Petra Lágnera očekává, že programatický nákup reklamního prostoru nebude jen výsadou internetu, byť v tisku má zatím rezervy (inzeráty se například nabízejí s velkou slevou, inzerentům není k dispozici dostatek dat o zásahu a podobně).

„“Přidaná hodnota tohoto systému nákupu je v daném okamžiku limitovaná. Nicméně rozvoj prostředí přinese jak zefektivnění procesů, tak kvalitativní posun v nákupu vlastního reklamního prostoru, a to zejména v okamžiku propojení platformy s daty o čtenosti. Umožní tak daleko flexibilnější porovnání cena versus výkon a tím efektivnější vynakládání prostředků našich klientů,“ věří Lágner.