Médiář.cz - Média, reklama, marketing, mobilní aplikace a slevové servery

reklama
 
 

Průměrný plat novinářů loni vzrostl o desetinu na téměř 38 tisíc Kč

Ohodnocení novinářů a redaktorů se zvyšuje navzdory klesajícím tržbám z prodaných výtisků a reklamy.

 
 

Průměrná mzda tuzemských novinářů se loni meziročně zvýšila o zhruba desetinu na 37.594 Kč. Průměrný novinářský plat tak byl o asi 13 tisíc Kč vyšší než průměrná mzda v České republice. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.

Ohodnocení novinářů a redaktorů se zvyšuje navzdory klesajícím tržbám z prodaných výtisků a reklamy. Inzertní příjmy vydavatelů se loni snížily o desetinu na 16,5 miliardy Kč. Až na výjimky klesají také prodeje jednotlivých titulů.

Snížení prodaných nákladů zaznamenaly české deníky i většina časopisů. Jako jeden z mála se trendu vymyká například týdeník Respekt, jehož průměrné prodeje se meziročně zvýšily o 17,6 % na 33.674 výtisků. Nárůst čtenářů zaznamenal také magazín Enigma. Měsíčník o záhadách a konspiračních teoriích meziročně zvýšil prodej o 17,8 % na 46.496 výtisků.

Podle mediálního komentátora Miloše Čermáka se pokles na trhu tištěných médií ve mzdových statistikách v budoucnu odrazí. „Je nepochybné, že všechny mediální domy v Česku šetří a snižují náklady, poprvé se propouští a poprvé v posledních letech vidím novináře bez práce, to dřív nebylo. Na výši platů se to podle mě určitě projeví, možná se zpožděním,“ řekl ČTK Čermák.

I přes negativní náladu na trhu se někteří vydavatelé rozhodli investovat do nových titulů. Mezi nové časopisy se loni zařadila například česká edice prestižního magazínu Forbes nebo společenský měsíčník Kraus. Magazín spojený s hercem Janem Krausem ale po změně managementu vydavatelství Sanoma Media Praha letním dvojčíslem končí

 
 
 
reklama

Nejčtenější za týden

reklama

Denní zpravodaj e-mailem

Čtěte nás na sociálních sítích

Na Twitteru sledujte telegrafické zprávy
a odkazy na všechny naše články.



Na Facebooku sledujte delší komentáře,
fotografie a odkazy na vybrané články.

 
 

Národní galerie reklamy

 
další kampaně