Česká televize začíná dnes vysílat lokální program z nového regionálního studia v Českých Budějovicích. Minulý týden startovalo nové studio v Hradci Králové. Oba regiony tak mohou víc vstupovat do proudu ČT24 i produkovat vlastní Týden v regionech. Vedoucím redaktorem „regionu Jihozápad“ je Aleš Hazuka, „regionu Severovýchod“ pak Michal Klokočník. Dlouho už ČT vysílá lokálně z Brna, Ostravy a Prahy.

Průzkum: dodavatelé cítí šikanu ze strany řetězců

Dodavatelé potravin a pití se necítí ve srovnání s maloobchodními řetězci rovnocenně. Sani je další zmrzlinou v Praze. Albi otvírá na Chodově. Ivana Rosová přichází se slow fashion.

Čtyři pětiny dodavatelů potravin a nápojů se domnívají, že maloobchodní řetězce zneužívají svého dominantního postavení na trhu a víc než polovina se nepovažuje při jednání za rovnocenného partnera. Třetina dodavatelů má dokonce přímou zkušenost s psychickým vydíráním a vulgárním či agresivním jednáním vůči své firmě ze strany řetězce. Zjistil to výzkum, který české ministerstvo zemědělství zadalo agentuře Focus, aby si ověřilo efektivitu novely zákona o významné tržní síle, platné od letošního března.

Do kvantitativního průzkumu se zapojilo 164 dodavatelů retailových řetězců, kvalitativní část sestávala z hloubkových rozhovorů s 10 zástupci středních a velkých dodavatelů. Cílem bylo zjistit vztahy a praktiky velkých řetězců při vyjednávání s dodavateli. Průzkum stál (bez daně) 475.000 Kč.

Vyšlo z něj také, že tři čtvrtiny dodavatelů potvrdily, že na ně v posledních letech nebyl vyvíjen tlak na snížení kvality dodávaného zboží, navíc se zvyšuje zájem o české suroviny a potraviny obecně. Garantovaný objem ročního odběru zboží od řetězců má jen čtvrtina dodavatelů. U poloviny z nich však ani toto dohodnuté zboží není odebráno. Víc než polovina dodavatelů se domnívá, že tlak na snižování cen ze strany maloobchodníků jde na úkor kvality lokálních potravin. V posledních dvou letech se s touto praktikou setkala čtvrtina dodavatelů. Třetina se setkala s výhružkami vylistování (vyřazení produktů z nabídky), za účelem donucení dodavatele k uzavření pro něj nevýhodné smlouvy. 

Z průzkumu nejlépe vyšly v hodnocení řetězce Coop, Globus a Billa. Nejhůře na tom naopak byly řetězce Lidl a Kaufland. Podle průzkumu novela zákona o významné tržní síle zlepšila postavení u 11 % dodavatelů. „Ambice větší efektivity pro stát jsme ani neměli, důležité bylo posunout k lepšímu podmínky dodavatelů. Klíčový bude pro hodnocení konec obchodního roku, nyní testujeme funkčnost teprve sedm měsíců od platnosti novely,“ prohlásil k tomu lidovecký ministr zemědělství Marian Jurečka.

Pan ministr musel utratit půl mega z kapes daňových poplatníků, aby zjistil, co tuší každý, kdo chápe základy tržní ekonomiky. Ti, co nakupují (nejen nákupčí v řetězcích, ale i ‚prostí‘ spotřebitelé), disponují nechutně významnou tržní silou. Mají peníze a rozhodují se, jak je utratí. To se zákonem dost těžko reguluje… Je ale chvályhodné, že pan ministr začíná pracovat s objektivními výzkumy. Doporučuji pokračovat výzkumem mezi konečnými spotřebiteli. Třeba mu objasní, proč spotřebitelé tak milují ty ‚hnusné‘ řetězce jako je Lidl či Kaufland nebo jak moc se orientují v té záplavě různých pseudoznaček zneužívajících českou vlajku.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Tlak řetězců na cenu dodavatelů je vysoký. Potravinářské firmy nedávno vystoupily s kritikou vysokých obchodních přirážek. Rozdíl mezi cenou od farmáře a prodejní cenou přesahuje podle nich v některých případech i sto procent. Dále výrobci tvrdí, že normální cena je ta, která se uvádí ve slevách. Jak ukázal anonymní průzkum nevládní organizace Ekumenická akademie mezi třiceti dodavateli potravin, dochází k zneužívání nerovného postavení vůči svým dodavatelům a projevuje se to na způsobu vyjednávání smluv, vynucování poplatků nebo tlakem na nižší ceny. Dodavatelé jsou například postaveni před hotovou smlouvu, do které nesmí nijak zasahovat a musí se jí podřídit, tvrdí průzkum. Smlouvy jsou jednostranně výhodné pouze pro řetězce, stejně tak sankce jsou uplatňovány jednostranně – na dodavatele. Nejhorší situace je u diskontních prodejen.
Monika Hrubalová

Většinou je problém mezi počítačem a židlí. Rád bych tím řekl, že podobně jako v jakýchkoli vztazích je zapotřebí vstát ze židle a začít se spolu bavit osobně, ne pouze přes email zaslaný z chytrého telefonu uprostřed odpalu na třetí jamku.
Martin Boček

Jasně, retail je nejviditelnější téma, protože tam chodí nakupovat voliči. Zase na druhou stranu, ať si i dodavatelé (a teď nemyslím střední zemědělce, kteří opravdu pod bičem otrokáře v podobě bezskrupulózních manažerských rychlokvašek v nákupních odděleních asi trpí) sáhnou do svědomí, jestli oni své dodavatele také nepodojí, kdy to jde. Splatnosti faktur třeba i půl roku a tak… Ve škole jsme měli tři semestry etiku, a když jsem tam seděl a usínal (rada mé alma mater: fakt nedávejte kombinovaným studentům etiku na sobotní osmou hodinu ráno, oni fakt nechodí v pátek hned po seminářích spát), často jsem si říkal, k čemu to je. Ale tohle je přesně to, kde by aspoň základy etiky mohly tak nějak do byznysu vstoupit. To je pořád v tiskových zprávách samé CSR, vysazené stromy, zachráněná planeta a bůhví co ještě, abychom ukázali, jak se chováme zodpovědně, ale realita je evidentně podle výzkumu jiná. A pan ministr zemědělství a jeho kolegové by se mohli zamyslet, jak přesvědčit spotřebitele, aby nešli jen po nejnižší ceně. Héj, chlapi ve Strakovce – návod na další podojení eurobudgetů – kampaň za konzumaci kvalitního jídla, a ne průmyslových (slovo záměrně vynecháno), čtením jejichž složení se mi vybavují báječná léta středoškolské chemie. No, ale to by se asi nelíbilo tomu pánovi, co to prostě zařídí…
Václav Loubek

Albert rozšiřuje „masovou“ spolupráci

Podpis memoranda zleva Petr Pavlík (Albert), Zdeněk Jandejsek (Rabbit), Jesper Lauridsen (Albert), Marian Jurečka (MZe), Čestmír Motejzík (Masokombinát Polička), Michal Jedlička (Kostelecké uzeniny)

Podpis memoranda zleva Petr Pavlík (Albert), Zdeněk Jandejsek (Rabbit), Jesper Lauridsen (Albert), Marian Jurečka (MZe), Čestmír Motejzík (Masokombinát Polička), Michal Jedlička (Kostelecké uzeniny)

Obchodní řetězec Albert rozšiřuje v rámci novely zákona o potravinách spolupráci s českými dodavateli a nabídne zákazníkům veškeré objemy nepromočního vepřového a hovězího masa českého původu. Pod záštitou ministra zemědělství Mariana Jurečky podepsala společnost Ahold se zástupci dodavatelů masa společností Masokombinát Polička Čestmíra Motejzíka, Kostelecké uzeniny Andreje Babiše a Rabbit Zdeňka Jandejska memorandum o spolupráci. Zákazníci mají poznat český původ přehledně podle symbolu s českou vlajkou a s nápisem Česká potravina, který se nově objeví na obalech. Maso, které nepochází z Čech, na sobě nesmí mít jakékoliv označení, které by indikovalo, že je českým výrobkem.

Moc si přeji, aby za touto – jistě chvályhodnou – spoluprací bylo více než jen ta obligátní a okoukaná trikolóra. Snad je tam i nějaká spolupráce v oblasti sdílení marketingových informací, podpora prodeje a hlavně podpora domácích farmářů a jejich rozvoj v oblasti řízení kvality a inovací. Česká vlajka by byla zoufale málo – ‚láska k Česku‘ už dneska v retailu nediferencuje, je to už jen ubohý komoditizační prostředek jako ještě nedávno ‚superslevy‘.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Z posledních výzkumů vyplývá, že český původ je čím dále víc silnější. Nestačí pouze v tuzemsku vyrábět, ale zákazníci sledují také místo původu firmy. Když ne při prvotní koupi, tak náhodně při konzumaci nebo před zpracováním produktů doma.
Martin Boček

S nadějí jsem si zprávu četl, ale pak jsem došel k tomu, že se to zas týká jen výrobců průmyslových (slovo opět záměrně vynecháno), a toho pána, co někradně, ale iba čerpá.
Václav Loubek

Albi otevře na Chodově největší prodejnu

Majitel Albi Antonín Kokeš otevře na Chodově svou největší prodejnu

Majitel Albi Antonín Kokeš otevře na Chodově svou největší prodejnu

Prodejce papírových přání, deskových her a dárkového sortimentu Albi projde u příležitosti výročí 25 let na trhu redesignem loga a prodejen. Veškeré tyto novinky budou odhalení ve středu 31. srpna v Obchodním centru Chodov, kde se také otevře dosud největší ze třiceti prodejen této české firmy. Nový vizuál Albi a komunikační strategii podzimní kampaně připravil kreativní ateliér Frank.

Ukázka nové grafiky (vpravo) od ateliéru Frank

Ukázka nové grafiky (vpravo) od ateliéru Frank

Společnost v rámci oslav uvádí i několik produktových novinek. V prodejnách se budou prodávat plyšáci Me to You v novém designu, knihy pro nejmenší nebo společenská hra Víkend, podle magazínu televize Nova.

Hra Víkend televize Nova a Albi

Hra Víkend televize Nova a Albi

„V naší nejnovější prodejně zákazník uvidí, jak velkou cestu Albi ušlo od malého stánku na Staroměstském náměstí až po současnost a ukážeme mu i směr, jakým se Albi chce vydat v dalších letech. Inovaci vizuální identity včetně loga si přirozeně vyžádal posun a rozvoj produktového portfolia a rozšíření sítě vlastních prodejen,“ slibuje majitel Albi Antonín Kokeš.

Zmrzlina Sani vyráží po Praze na tříkolce

Zmrzlinářství Sani v létě obráží pražské ulice na tříkolce

Zmrzlinářství Sani v létě obráží pražské ulice na tříkolce

V Praze na Jungmannově náměstí byla nedávno otevřena nová prodejna italské zmrzliny Sani Authentic Italian Gelato, zaměřená kromě jiného na zdravý životní styl (skrze zdravé suroviny, z nichž se produkt vyrábí). „Sani v překladu znamená zdravé, což plně vystihuje podstatu našeho konceptu, který je inspirován zdravými italskými zásadami, jež se staly vzorem v Evropě i zámoří,“ uvádí majitel Sani Danilo Manghi. V létě se prodej Sani zmrzlin přesunul do ulic Prahy v pojízdné formě, a to na tříkolce Apino, kterou je možné si objednat na soukromé eventy. Momentálně se s tříkolkou setkáme na Náplavce. Během zavádění značky (které ještě stále trvá) láká Sani Gelato na akci 1+1 zmrzlina zdarma.

Sani Gelato vsadilo na růžovou barvu ve svých interiérech

Sani Gelato vsadilo na růžovou barvu ve svých interiérech

Konečně se někdo chová konzistentně – když zdravě, tak rozvoz na kole. Jen držím palce, aby zmrzlináře dětem nezabili řidiči smradlavých dodávek, kteří po Praze sviští, rozvážejíce zaručeně ekologické produkty.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Zmrzlina je to vynikající.
Martin Boček

Po dlouhé době ve vašem newsletteru zpráva, kdy se ňamky nerozvážejí autem, ale bio způsobem. Tříkolka za mě super, hlavně na ty eventy. Jen na tu Náplavku moc nechodím od té doby, co to tam obsadili ti hyper mega cool lidé, co se odlišují od mainstreamu tím, že jsou všichni stejní.
Václav Loubek

Zmrzlinové koncepty v poslední době v Praze rezonují. Velké oblibě se dočkal obchod Zmrzlinář na Vinohradech, který patří rodinnému klanu Hrivňáků a v současné době spolupracuje na příchutích třeba s populárními sestrami bloggerkami A Cup of Style nebo se popularizuje s pomocí bloggerů Taste of Prague. Zmrzlinář, na rozdíl od Sani, vsadil v designu prodejny na jednoduché barevné kombinace a minimalistické prvky doplněné sem tam pastelovými barvami. Svou úvodní kampaň opřela rodinná firma hlavně o aktivity na sociálních sítích. 

Vnitřní prostory nové prodejny

Naproti tomu Zmrzlinář sází na jednoduchost a minimalismus

Populární je v poslední době i další z prodejen italských zmrzlin Créme de la Créme v pražské Husově ulici. Majitelem je Jan Hochsteiger, který se své současné zmrzlinářské řemeslo učil mnoho let u italských mistrů. Designově má svou barevností blíže k interiérům zmrzlinářství Sani a i pracovníci Créme de la Créme jsou vyladěni doslova do posledního puntíku.

Majitel prodejny Jan Hochsteiger s pracovnicemi Créme de la Créme

Majitel prodejny Jan Hochsteiger s pracovnicemi Créme de la Créme

 

Moris Design navyšuje výrobní kapacitu

Firma Moris design navyšuje své výrobní kapacity a přesouvá se do Štěrbohol

Michelská centrála už je Moris Designu malá

Společnost Moris Design Radomíra Klofáče, zaměřující se na návrhy a realizaci komerčních prostor, přesune část svých výrobních kapacit z michelské centrály do rozšířené štěrboholské výrobní haly. Tam navyšuje kapacitu o 1.000 metrů čtverečních výrobní plochy. Vznikne tak větší prostor pro ukázkové instalace prototypovaných prodejen a dílčích prostředků na podporu prodeje. V původní michelské centrále bude navýšen počet kancelářských prostor pro narůstající tým projektových manažerů, konstruktérů a designérů.

Moris Design dělá pěkné věci a jeho expanze je jedním z mnoha důkazů, že se lepší nejen naše finanční situace, ale i vkus. Gratuluji.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Jsem ráda, když se členům Popai daří, je to i ukázka že tato část marketingové komunikace, tedy komunikace se zákazníkem v místě prodeje, je efektivní, že ji firmy využívají a tedy investice do POP a POS rostou.
Monika Hrubalová

Gambrinus chce „vymýtit pivní nešvary“

Čepování z výšky patří k nejčastějším nešvarům

Čepování z výšky patří k nejčastějším nešvarům

Dvě třetiny pivařů se běžně setkávají s podmíráky, čtyři z deseti někdy dostalo na stůl pivo bez pěny a skoro polovina má zkušenost, že jim přinesli zvětralé pivo. To si nechala značka Gambrinus zjistit od PPM Factum, když se rozhodla v nové kampani věnovat úrovni čepování piva. V pondělí 29. srpna spouští ve dvou tisících hospod po celém Česku akci nazvanou Strážci výčepu. V průběhu kampaně mají čeští pivaři šanci ohodnotit výsledek práce výčepních v hospodě, kde zrovna sedí, a to přes web Gambrinusu. Každý hodnotící by měl dostat zpětnou individuální vazbu od zástupců pivařského gigantu, který bude výsledky průběžně vyhodnocovat. Na webu taky je mapa všech hospod a restaurací, kde Gambrinus točí. O akci se návštěvníci hospod dozví ze spotů pivního seriálu na internetové televizi Stream.cz, který pro Gambrinus natočil standup komik Karel Hynek a mistr výčepní Gambrinusu Jan Kopáč. Kromě jiného je budou na kampaň lákat třeba i podtácky. 

Kromě feedbacku od pivařů budou také dva tisíce vybraných hospod objíždět speciálně proškolení zástupci pivovaru a pokusí se s výčepními a majiteli restauračních zařízení vyřešit konkrétní „pivní“ problémy. Týkat se to bude hlavně sanitace pivních trubek, používání správného tlačeného plynu nebo zkrátka proškolení obsluhy. „Uvědomujeme si, že ne každému majiteli nebo výčepnímu je příjemná kritika točení piva,“ řekl Pavel Zítek, obchodní sládek Gambrinusu. Jako motivaci proto uvedl, že statisticky se spolu se zlepšením kvality podávaného piva o jednu čtvrtinu zvednou i tržby. 

Nešvarem výčepních je také přeléváni piva z jedné sklenice do druhé

Nešvarem výčepních je také přeléváni piva z jedné sklenice do druhé

Významná tržní síla v praxi… Doufám, že drzé štamgasty, kritizující svého dodavatele-hostinského, neztrestá nějaký nově zřízený Úřad na ochranu hospodských nešvarů.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Gambrinus bojuje už dlouho se svojí identitou, tak uvidíme, jestli tato aktivita značce pomůže. Každopádně pro nás spotřebitele, kteří máme rádi kvalitní pivo, je to dobrá zpráva. Třeba časem budou všechny kvalitní hospody patřit nějakému pivovaru.
Martin Boček

Takže bonzakce, to je super… Ale vážně, iluze o službách v českém pohostinství si nedělá asi nikdo soudný. Osobně si myslím, že kvalita piva je nejmenší problém tohoto segmentu. Ono to pivko může být klidně božské (a ač pivo zrovna nemusím, gambáč mě rozhodně nikdy neurazil), ale co je to platné, když s ním obsluha flákne o stůl, že mě poleje jen proto, že jsem se po půl hodině dovolil ozvat, jestli mi ho teda jako přinesou… Jinak řečeno, výčepní praktiky znějí moc hezky marketingově, ale tam bych problém nehledal. Myslím, že podobné téma mnohem lépe pojal konkurenční Budvar, který jako správného výčepního ukazuje toho hrdinu, který nesleví z poskytování perfektních služeb ve všech ohledech.
Václav Loubek

IvanaRosova Fashion Group otevře showroom

Nový showroom značky IvanaRosova Fashion Group otevře v září v Karlíně

Nový showroom značky IvanaRosova Fashion Group otevře v září v Karlíně

Česká módní návrhářka zabývající se dámskou módou pro prostředí byznyu Ivana Rosová představuje v Praze svou značku IvanaRosova Fashion Group (IRFG)Produkcí se soustředí na kvalitu zpracování a udržitelné výrobní procesy za humánních podmínek v továrnách. Materiály jsou ručně tkané a některé z nich vyrobené na míru pro IRFG, jako například vlna zvláště barvená ve Velké Británii: „Vysoká kvalita našich materiálů znamená, že látky dýchají a nemačkají se. Používáme výhradně čisté hedvábí, vlnu a kašmír, případně ty nejkomfortnější, luxusní směsi.“ Tento typ látek se pochopitelně odrazí na cenách, které se pohybují mezi 300 a 1200 eur. Módní kolekce Ivany Rosové patří do takzvané slow fashion, která se vyznačuje vysokou kvalitou materiálu a dlouhověkostí oděvů. Naproti tomu stojí fast fashion, kterou bude v Čechách od podzimu prodávat například Forever 21.

Móda nové luxusní značky se zaměřuje na business ženy

Móda nové luxusní značky se zaměřuje na business ženy

IRFG v současné době prodává celosvětově skrz vlastní e-shop a nabízí dodání zdarma v rámci celé Evropy.  Mimo jiné IvanaRosova teď v září otevře svůj první showroom sídlící v Nile House v pražském Karlíně. Luxusních značek tento rok otevřelo v Praze víc, například britský COS v Pařížské nebo francouzský Cremieux v galerii Myslbek. 

Téhle iniciativě hodně fandím a přijde mi o hodně účelnější než oblepování jogurtů českými vlajkami. A už se těším, jak v těch zástupech českých a moravských žen, oblečených do hadříků z drážďanského a vídeňského Primarku, občas zazáří statné krasavice v kolekci od IFRG.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

CCC rozšiřuje sortiment kožené obuvi

V aktuální kolekci polské obuvnické společnosti CCC pro podzim/zima 2016 se objeví tři nové značky kožené obuvi – Quazi, But s a Ottimo. Dosud byla kožená obuv v obchodech zastoupená značkou Lasocki. Nově je pro dámy určena značka Quazi, která se dříve objevovala ve vlastní síti prodejen, a také značka But s, která chce kombinovat byznysový styl s elegancí. Značka Ottimo je určená pro muže a nabízí zejména polobotky. Dvě dámské značky budou dostupné ve vybraných prodejnách CCC, pánskou značku najdeme ve všech obchodech.

Dámská business obuv značky But s se pohybuje s cenou mezi 1500 a 2000 Kč

Dámská business obuv značky But s se pohybuje s cenou mezi 1.500 a 2.000 Kč

 

Pánská obuv Ottimo se pohybuje kolem 1000 Kč

Pánská obuv Ottimo se pohybuje kolem 1.000 Kč

Zkusím si boty koupit, třeba budou dobře odolné proti posypu silnic polskou solí.
Martin Boček

Rossmann pomáhá s výsadbou stromů

Síť drogerií Rossmann ve spolupráci se společností Henkel nabízí zákazníkům možnost podílet se na výsadbě nových stromů. Ve všech jejích prodejnách právě probíhá kampaň Pomáháme stromům růst, která si klade za cíl hlavně chránit přírodu. V rámci kampaně nyní probíhá projekt Vraťte stromům korunu, který umožňuje zákazníkům drogerie přispět ke zlepšení životního prostředí. Od 15. srpna do 11. září 2016 z každého prodaného výrobku značek Schwarzkopf, Fa, Syoss, Vademecum a dalších přispějí 1 korunou na výsadbu vzrostlých stromů. Podle zástupců společnosti Rossmann to ceny výrobků nenavýší. Partnerem, který výsadbu stromů zajistí, se stala organizace Sázíme stromy. Díky projektu bude možné vysadit až 200 vzrostlých stromů po celých Čechách. 

Jen houšť, snad se připojí i další firmy – potřebujeme více než 200 stromů.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Vraťte mi spíš vlasy.
Martin Boček

A já věděl, že na ty výše zmíněné stromy dojde… Ne, vážně. Tenhle celosvětový projekt výsadby stromů je super. Nicméně, zase si to nezbožšťujme, opravdová změna v přístupu k plicím planety se děje jinde. U nás v tiskárně jsme držiteli certifikátů FSC a PEFC, což jsou organizace, které dohlížejí na ‚lesní‘ hospodářství v celém procesu od výsadby, pěstování přes výrobu produktů – například v našem případě papíru a lepenky – až po recyklaci. Kontroluje se naprosto vše, a je to tak dobře. Systémové řešení, které není zas tak viditelné, aby se hodilo do bombastických tiskových zpráv, je jedna věc, ale tahle kampaň některých obchodníků – kromě Rossmana vím i o Yves Rocher – pak zapojí i své zákazníky, takže win-win pro všechny, i pro planetu.
Václav Loubek

Hodnocení jako v Reklamní katovně

Oslovujeme přední české odborníky na maloobchod, instore marketing a retail marketing s tím, aby hodnotili novinky v oboru. Kdo tentokrát přispěl?

  • Tomáš Krásný – 25 let ve výzkumu trhu a obchodu, zakladatel Incoma Research, poté v mezinárodním managementu sítě GfK. Dnes partner ve společnost Blue Strategy, poradce a content manager konferencí včetně Retail Summitu a Retail in Detail.
  • Monika Hrubalová – zkušenosti s řízením marketingových a obchodních pozic od roku 1997, více než 10 let pracuje pro obor instore marketingu aktivní účastí v radě POPAI CE, vyučuje obor marketingových komunikací.
  • Martin Boček - 23 let praxe v marketingu a  v marketingovém výzkumu trhu, pracoval ve společnostech AC Nielsen, Unilever, Citibank, Ipsos. Věnuje se velmi intenzivně instore problematice a v současné době vede projekt CRS za Global Marketing.
  • Václav Loubek - 15 let v reklamě, dříve šéfredaktor časopisu Sign mediální domu Economia a časopisu Signs & Promotion agentury Events & Promotion. Momentálně působí v marketingu a radí zadavatelům, jak správně pracovat s instore aplikacemi. 

Z aktuálního spotřebního koše

Litr stolního oleje se v Kauflandu prodává za 20,90 Kč.

Podívejte se další akční ceny a na kompletní spotřební koš z Albertu, Billy, Globusu, Kauflandu a Teska

Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její projekt

Distribuce POS