Nové zpravodajské projekty na tuzemském mediálním trhu se budou muset spoléhat na jiné zdroje peněz, než jsou příspěvky od čtenářů - aspoň soudě podle momentálního postoje české internetové populace. Jen 6 % uživatelů internetu v ČR totiž soudí, že takové projekty v místním mediálním prostředí chybí a že by byli ochotni za ně i zaplatit.
Ukazuje to čerstvý, říjnový výzkum Českého národního panelu agentur Mediaresearch, NMS Market Research a STEM/Mark, kterého se zúčastnilo 500 respondentů z internetové populace lidí starších 15 let. Mezi nové zpravodajské projekty výzkumníci zařadili konkrétně zpravodajský web Echo24, měsíčník Reportér či internetovou televizi DV TV.
V postojích české internetové populace jsou znatelné rovněž pochyby o kvalitě, respektive nezávislosti nových titulů.
Se zpravodajstvím zdejších médií lidé na internetu obecně příliš spokojení nejsou. Nejčastěji deklarují, že jim vadí bulvarizace prostupující výběr témat, kritizují i komerční obsah médií a jejich klesající důvěryhodnost. Spokojenost se zpravodajstvím vyjádřilo pouhých 11 % lidí.