Jubilejní 50. sezóna Divadla Járy Cimrmana se oficiálně zahájí v sobotu 1. října v areálu U Čápa v Příchovicích u Tanvaldu. Program dne zahrnuje největší sraz cimrmanologů v Česku, spanilou jízdu v dobových kostýmech na historických kolech i křest knihy Půlstoletí s Cimrmanem. V kině Jas pak od 19 hodin proběhne představení hry Cimrman v říši hudby, které odvysílá Radiožurnál.

Průzkum: nad 35 nehraje Pokémony takřka nikdo

Nielsen Admosphere zjišťovala, jak Češi reagují na celosvětový fenomén nové mobilní hry.

Pokémon Go si hned získal podporu předních influencerů

Pokémon Go si v Česku získal podporu předních influencerů, včetně Johnyho Machette

Víc než polovina uživatelů internetu v Česku má povědomí o hře Pokémon Go, která od svého uvedení před dvěma týdny uchvátila miliony lidí po celém světě. Jde o sbírání postaviček v ulicích prostřednictvím mobilního telefonu. „Tato novinka je celosvětově úspěšnější než leckteré populární sociální sítě, v Česku o ní má povědomí už 58 % internetové populace,“ uvádí agentura Nielsen Admosphere na základě svého aktuálního průzkumu. Ten provedla teď v červenci na vzorku pěti set respondentů, reprezentujícím českou internetovou populaci starší 15 let.

Z těch, kteří mají v Česku přístup k internetu, hraje Pokémon Go momentálně 7 %, uvádí dále agentura. Hrajících ovšem může být víc, jelikož průzkum nezohledňuje postoje lidí mladších 15 let. Že jde o zábavu hlavně pro mladé, potvrzuje to, že z těch, kteří odpovídali, se ke hře nejvíc hlásí právě nejmladší věková skupina uživatelů od 15 do 24 let, podle Nielsen Admosphere má hru ve svém mobilu či tabletu čtvrtina lidí z tohoto věkového segmentu. „Z respondentů starších 35 let ji nehraje takřka nikdo,“ zjistila také agentura.

Ti, kteří o hře slyšeli, ale zatím ji nehráli, dále odpovídali na to, zda přemýšlí, že ji v budoucnu budou hrát: více než tři čtvrtiny se přitom shodly na tom, že ne. K hraní se chystá jen 15 % z nich.

S fenoménem Pokémon Go úzce souvisí i pojem takzvané rozšířené reality (augmented reality), neboť hra propojuje klasické herní prostředí ve smartphonu či tabletu a reálný svět. Uživatele tak nutí vyjít se svým chytrým zařízením ven a pokémony „odchytávat“ na konkrétních místech zaznačených v mapě. Pojem rozšířená realita však necelé tři čtvrtiny dotázaných ve výzkumu neznají. Hry založené na tomto principu zajímají 14 % lidí, necelou třetinu dotázaných však nezaujaly.