V úterý 30. srpna startuje na rádiu Frekvence 1 nová polední show Libora Boučka. Každý všední den od 12.00 do 13.00, kdy předtím pět let vysílal Ruda z Ostravy, nabídne mix hudby, zpráv a zábavy. Bouček chystá zábavní vstupy k aktuálním událostem, rozhovor s prezidentem Libor Bouček volá na Hrad a či bleskový kvíz. „Vlastní hodinová autorská polední show patří v zahraničí k tomu nejúspěšnějšímu v posledních letech a je na čase začít něco podobného budovat i na Frekvenci 1,“ prohlásil Bouček, který dosud musel vstávat kvůli ranní moderaci od 6.00 do 9.00.

První deník výhradně pro iPad končí: Murdochův The Daily nevydržel ani dva roky

Deník začal vycházet v únoru 2011 jakožto pokus o „novou novinařinu pro novou dobu“. Nenašel ale dostatečné publikum.

  • ČTK
  • 03. 12. 2012 17:46
Ambice jsou vysoké, náklady nízké, tvrdil v únoru 2011 Rupert Murdoch. Cílová skupina? Everybody. Repro: the daily.com

Ambice jsou vysoké, náklady nízké, tvrdil v únoru 2011 Rupert Murdoch. Cílová skupina? Everybody. Repro: the daily.com

Neúspěchem končí pokus o vydávání prvního deníku určeného výlučně pro tablety iPad. Vydavatelství News Corp. mediálního magnáta Ruperta Murdocha dnes oznámilo, že titul nazvaný The Daily ukončí v polovině prosince. Deník začal vycházet v únoru 2011 jakožto pokus o „novou novinařinu pro novou dobu“. Startovní investice činily zhruba 30 milionů dolarů.

Dnes ale Murdoch uvedl, že The Daily nenašel dostatečně rychle dostatečně velké publikum, aby „nás to přesvědčilo, že tento obchodní model je dlouhodobě udržitelný“. News Corp. proto deník přestane 15. prosince vydávat. Technologii, která po něm zbude, chce firma využít pro svůj americký bulvární list The New York Post. Ze zanikajícího titulu tam přejdou i někteří lidé. „Vezmeme to nejlepší, co jsme se naučili v The Daily, a využijeme to v našich dalších titulech,“ uvedl dnes Murdoch.

Magnát deník před necelými dvěma roky představil ve velkém stylu v newyorském Guggenheimově muzeu. Mluvil tehdy mimo jiné o snaze nabídnout obsah lidem, kteří kvůli internetu nečtou tradiční papírové noviny, i o úspoře nákladů na tisk.

Deníku se ale čtenáře nakonec příliš zaujmout nepodařilo, když má kolem 100 tisíc předplatitelů. Aby nebyl ztrátový, potřeboval by nejméně půl milionů platících čtenářů.

Proč je 100 tisíc předplatitelů na iPadu úspěch i neúspěch

Deník, který odborníci při uvedení označovali za možnou cestu k oživení skomírajících prodejů novin, nezaujal ani inzerenty. Podle informací listu The New York Times z letošního srpna byl titul v roční ztrátě kolem 30 milionů dolarů. O problémech deníku svědčilo i letošní propuštění zhruba třetiny ze 170 zaměstnanců. Nyní jich list má kolem 120.

Předplatné deníku stojí buď 99 centů (kolem 20 Kč) týdně anebo 39,99 dolarů (asi 800 Kč) ročně. Kromě iPadu si jej lidé mohou číst i na telefonech iPhone a jednom modelu tabletu s operačním systémem Android. Titul je dostupný jenom ve Spojených státech.

News Corp. se dělí na zábavní a vydavatelskou část

Konec online deníku The Daily je součástí větších změn v mediálním konglomerátu News Corp. Ten dnes oznámil, že po rozdělení na dvě skupiny si vydavatelská část ponechá název News Corp. a druhá, zábavní část se bude jmenovat Fox Group. Murdochova skupina avizovala plán na rozdělení na dvě samostatně veřejně obchodované skupiny letos v létě a rozdělení má být dokončeno do roka od oznámení.

Ředitelem nové skupiny News, které patří vydavatelství knih HarperCollins a noviny Wall Street Journal, The Sun či Times of London, bude od 1. ledna Robert Thomson, který je nyní šéfredaktorem listu Wall Street Journal. Murdoch již v létě oznámil, že zůstane předsedou správní rady obou společností a generálním ředitelem zábavní divize, napsaly agentury AP a Reuters.

Do zábavní části Fox spadají filmové studio 20th Century Fox či televizní stanice Fox a Fox News. Zábavní divize je mnohem větší. Příjmy zábavní divize za rok do konce června 2011 činily 23,5 miliardy USD (455 miliard Kč), vydavatelské divize jen 8,8 miliardy USD.

Murdochovu firmu poškodil skandál s odposlechy a uplácením v Británii. Britská policie zatkla v souvislosti s vyšetřováním případu desítky lidí. Skandál rovněž narušil Murdochův plán, aby se jeho nástupcem ve funkci generálního ředitele stal jeho nejmladší syn James. Firma také zrušila převzetí placené televize BSkyB, které mělo být její největší akvizicí v historii.

Murdochovo impérium bylo vystavěno na základech jedněch australských novin, které zdědil v roce 1954 po svém otci. Během let, kdy rostlo jeho impérium, si stále udržoval zálibu v novinách, i když vlastní rovněž množství televizních stanic a kabelových kanálů.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr