Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

První díl Expozitury večer u diváků vyhrál, nelákal ale tolik jako Ordinace či Troška

Dlouho očekávaná a propagovaná kriminálka Novy porazila Cesty domů (Prima) i Poštu pro tebe (ČT1).

Údajně nejdražší seriál televize Nova Expozitura stačí na to, aby porazil konkurenci, ne ale největší divácké hity na samotné Nově – původní českou komedii a vztahový seriál.

První díl Expozitury včera od 20 hodin sledovalo podle informací Médiáře průměrně 1,66 milionu diváků starších patnácti let, epizodu vztahového seriálu Cesty domů na Primě přitom 0,80 milionu, Poštu pro tebe na ČT1 0,65 milionu.

Troškova komedie Doktor od jezera hrochů si přitom v neděli večer našla 2,3 milionu diváků, Ordinace v růžové zahradě v úterý večer 1,74 milionu.

Expozitura včera poutala 41 % diváků starších 15 let (Prima s Cestami domů 19 %), v cílové skupině 15-54 let, na kterou míří reklamou, Expozitura dosáhla podílu 48 %. To je nad plánem Novy dosahovat letos v této skupině všemi stanicemi nejméně 40 až 45 % v této lukrativnější skupině.

Šestnáctidílný pořad Expozitura, který volně podle příběhu tzv. Berdychova gangu sepsali reportéři Josef Klíma a Janek Kroupa, označuje Nova za svůj nejdražší seriál vůbec.

Podle neoficiálních informací stál zhruba 140 milionů Kč. Poté, co ho natočila, Nova vinou hospodářské krize čekala dva roky, než ho uvedla – aby se ji odvysílání vyplatilo z reklamních příjmů.

Tentýž žánr jako Nova poprvé vyzkoušela v hlavním vysílacím čase i digitální televize Barrandov. Uvedla první díl klasické retro kriminálky Chobotnice z produkce italské televize Rai. Vidělo ji 0,13 milionu diváků, s podílem 6,2 %, který je pro Barrandov letos lehce nadprůměrný.