Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

R2B2 rozšiřuje programatiku do televize

Princip automatizovaného nákupu si v Česku našel cestu z webu na televizní obrazovku.

Pražská agentura R2B2 Martina Čelikovského a Kamila Foltina uskutečnila první reklamní kampaň se strojově nakoupeným prostorem na televizní obrazovce. Stalo se tak ve vysílání hudební televize Óčko, v takzvaném hybridním vysílání (HbbTV), které kombinuje televizi s připojením k internetu. Šlo o reklamu na Eurojackpot sázkové kanceláře Sazka.

Kampaň se podobala reklamě na populárním videoserveru YouTube – šlo o vodorovný reklamní banner v dolní části televizní obrazovky, ve vrstvě nad obrazem, kolem něj probíhal bez přerušení program.

Programatická reklama v televizi: banner Sazky ve vysílání Óčka

Programatická reklama v televizi: banner Sazky ve vysílání Óčka

Obsah zajistila reklamní agentura Adexpres. O distribuci v digitálním vysílání a také o vývoj prostředí ve standardu HbbTV se stará firma Hybrid, do jejíhož čela čerstvě přešel dosavadní dlouholetý technický ředitel Óčka Lukáš Hnilička. Ten tvrdí, že „spojení obou platforem přinese řešení a nástroje pro vysoce efektivní, přesnou a navíc interaktivní komunikaci“.

Mediální prostor lze nakoupit přes platformu Adform za vyvolávací cenu 450 Kč za 1.000 zobrazení, dostupný objem je až několik set tisíc zobrazení denně, uvádí R2B2.

Firma, která už nabízí automatizovaný nákup reklamy na webech Mafry, Novy, Primy a Echa 24, plánuje v televizi uvést další formát, miniaplikaci spouštěnou přímo na obrazovce. „Ta může obsahovat například video, další informace a možnost získat lead v podobě telefonního čísla,“ popisuje firma další možnosti komerční komunikace.