Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Rada: Šlágr s Babišem porušil zákon

Diváci byli loni „manipulováni ve prospěch hnutí ANO 2011“.

Andrej Babiš na tiskové konferenci několik dní před volbami. Foto: Profimedia.cz

Andrej Babiš na tiskové konferenci několik dní před volbami. Foto: Profimedia.cz

Provozovatel televize Šlágr TV porušil zákon odvysíláním pořadu Písničky pro hosta (Zastavení s písničkou), do něhož si před loňskými sněmovními volbami jako jediného z tehdejších kandidátů pozvala šéfa hnutí ANO Andreje Babiše. Konstatovala to tento týden regulační rada pro vysílání.

„Diváci, tou dobou zejména potenciální voliči, si tak nemohli vytvářet vlastní názory v rámci rozhodování o podpoře nabízejících se politických soutěžitelů, neboť byli manipulováni ve prospěch právě hnutí ANO 2011,“ uvedla rada, podle níž šlo o porušení zákonné povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.

Televize názor rady odmítla s tím, že šlo o propagaci hudebního titulu s politickou satirou. „Mimo jiné tam byly dvě písničky o Andreji Babišovi a nešlo o nic jiného než o rozhovor k tomuto CD. Tam nebyla žádná propagace politické strany, vůbec se nemluvilo o politice, pouze o obecných tématech týkajících se písniček na CD. Ani v této věci necítíme žádné pochybení,“ poznamenal výkonný ředitel Šlágru Robert Kvapil.

V praxi za to televizi nic nehrozí. Rada sice standardně „stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení upozornění“, jak ji umožňuje zákon, loňské vysílání ale vrátit nejde.

Teleshopping přerušovaný reklamou

Rada pro vysílání dnes provozovatele Šlágru také upozornila na porušení licenčních podmínek – některé pořady totiž prý nejsou výhradně teleshoppingové, jak předpokládá původní licence udělená radou. Řeč je o pořadu Ta nej…, který zahrnoval mimo jiné vstupy a rozhovory moderátora a interpretů skupiny Voraři, včetně jejich živého vystoupení. Program podle rady charakteristiku teleshoppingu nesplňoval, jelikož obsahově nesměřoval k přímé nabídce zboží či služeb. Navíc byl přerušován reklamou, což je proti zákonu o vysílání, který neumožňuje přerušení obchodního sdělení jiným obchodním sdělením.

Televize zatím nemá oficiální sdělení k dispozici, svůj názor ale radě sdělila už v předcházejícím správním řízení. „Nejsme si vědomi žádného porušení. Teleshoppingová licence je naplňována přesně podle zákona, a tak jsme to radě vysvětlili,“ uvedl výkonný ředitel Kvapil. Na obrazovce se podle něj vysílá vždy to, co se prodává. „Pokud se vysílají nějaké písničky, zároveň na obrazovce běží čtyřiadvacet hodin nepřerušovaná prodejní lišta. Vysílaný obsah je vlastně upoutávka a reklama na nabízené DVD. Televize takto běží od počátku,“ doplnil Kvapil. Televize podle něj představuje přímý prodejní kanál s uvedeným telefonickým kontaktem i výzvou k zavolání.

Druhý kanál od 6. června

Šlágr TV zaměřenou na produkčně nenáročnou lidovou hudbu provozuje firma Česká muzika hudebníka a podnikatele Karla Peterky a jeho ženy Jany. Za týden, v pátek 6. června, k ní přibude druhý kanál Country No. 1, která od půli dubna běží ve zkušebním režimu. Do budoucna společnost uvažuje o dalších možnostech využití svého hudebního fondu například i na vlastní rozhlasové stanici. Chce také spustit virtuálního mobilního operátora.