Náš jitřní newsletter přešel na letní provoz: v červenci a srpnu ho budeme posílat jednou týdně, vždy v pondělí. Prázdninová dobrodružství týmu Médiáře můžete sledovat na Instagramu.

Radiohouse zdraží reklamu nejvýš o 2 %

Největší český prodejce reklamy v rádiích bude napřesrok preferovat zájemce o kupláže.

Radiohouse, prodejce rozhlasové reklamy s nadpolovičním podílem na trhu, zvýší od 1. ledna 2016 cenu za reklamu v prime timu. Bude to kvůli zvýšené poptávce po reklamním čase celoplošných rádií, tedy reálně od 6 do 18 hodin. Zdražení přitom ve srovnání s letoškem nemá překročit 2 %. Pro letošek Radiohouse rušil 15% agenturní provizi, zároveň to vyrovnal snížením 15% základního ceníkového ukazatele CPT.

Nejnižší ceny mají napřesrok mít inzerenti, kteří budou nakupovat reklamu na více stanicích najednou, v takzvaných kuplážích, balíčcích. „Pro rok 2016 bude nárůst cen nejmenší u balíčků kombinujících více rádií. Vzhledem ke stabilní poslechovosti našich rádií tak nabídneme klientům využívající balíčky větší vnitřní slevu a v konečném důsledku i velmi výhodné CPT,“ uvedl ředitel divize agenturního prodeje Radihousu Michal Beran.

V cenících celoplošných stanic jsou přitom na rok 2016 zařazeny i sítě regionálních rádií Blaník, Hit a Fajn. „Snahou Radiohouse je v tomto případě především zvýšit pohodlí a urychlit plánování klientům a specialistům z mediálních agentur,“ uvedla firma.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, listopad 2015

Letos podle monitoringu narostly reklamní příjmy jen televizi a rádiu

Změny se dočkají od začátku roku 2016 také ceny speciálních operací. „Jednak dochází k větší standardizaci formátů napříč portfoliem stanic, což přispěje ke snazší orientaci u klientů i agentur. Dále dojde k diferenciaci cen produktů speciálních operací podle reálné poptávky, pro spravedlivější rozložení reklamního času v rámci vysílání i vůči klientům,“ říká ředitel divize podpory prodeje Karel Friml.

„Definujeme nově speciální operace, a to jak z pohledu poptávky klientů, tak našeho portfolia. Konkrétně jsme našli cestu jak vyvážit různé druhy speciálních operací a jejich počty na celém portfoliu jak regionálních, tak celološných stanic. Jsou připraveny ‚standardní‘ speciální operace se stejným přístupem na všech stanicích, což do teď nebylo. A zároveň pro každou oblast je příslušný specialista, který dokáže připravit „nestandardní“ speciální operace. Mimo to, prochází nově definované portfolio speciálních operací novou cenotvorbou, kdy je vše rozděleno dle poptávky a možnosti umístění obsahu (produkt nebo image). Cílem změn je snadnější uchopení pro zadavatele a agentury, ale reálně i obchodníky Radiohouse,“ popisuje Friml.

Pro rok 2016 Radiohouse také personálně posílil tým speciálních operací s cílem usnadnit přípravu komunikačních kampaní klientů, zkrátit reakci na zadané poptávky a posílit hodnotu kreativních řešení. Oddělení speciálních operací je podřízeno řediteli Frimlovi. „Od ledna bude mít pět lidí, přichází nově jeden, je to specialista pro Frekvenci 1,“ přiblížil Médiáři Friml.

Poslechovost rádií v 2. a 3. kvartálu 2015

Mediazastupitelství Radiohouse má na trhu nadpoloviční podíl