Médiář.cz - Média, reklama, marketing, mobilní aplikace a slevové servery

 
 

Radiokomunikace budou rok testovat novou generaci digitální televize DVB-T2

 
 

Firma České Radiokomunikace, dominantní tuzemský operátor televizního a rozhlasového vysílání, dostal od regulačního Českého telekomunikačního úřadu kmitočty pro experimentální vysílání ve standardu DVB-T2. To umožňuje šířit programy ve vysokém rozlišení obrazu, tzv. HD.

Test povolený na 12 měsíců chce zahájit o půlnoci v úterý 17. července z pražského vysílače Žižkov, do letošního 31. prosince poběží také z plzeňského Krkavce. Programy z obou vysílačů budou šířeny na 50. kanále.

Pokrytí testu DVB-T2 z vysílače Plzeň-Krkavec

Pokrytí testu DVB-T2 z vysílače Plzeň-Krkavec. Kliknutím zvětšíte

Pokrytí testu DVB-T2 z vysílače Praha-Žižkov

Pokrytí testu DVB-T2 z vysílače Praha-Žižkov. Kliknutím zvětšíte

„Na zařazení do zkušebního multiplexu DVB-T2 jsme domluveni s Českou televizí, televizemi Prima a Barrandov pro HD vysílání a s televizí Óčko ve standardní kvalitě. V HD rozlišení budeme vysílat také olympijské hry na ČT2 a ČT4, a to nejen v DVB-T2 formátu, ale i ve třetím multiplexu společnosti Czech Digital Group, který pro ni technicky zajišťujeme,“ uvedl šéf Českých Radiokomunikací Kamil Levinský.

Radiokomunikace si přejí, aby vzápětí po završení přechodu z analogového vysílání na digitální standard DVB-T započal přechod na DVB-T2, což má podle základě evropských zkušeností trvat 5 až 7 let.

Zaváděním DVB-T2 se Radiokomunikace snaží srovnat krok s kabelovými a satelitní operátory. Ti mohou díky kapacitě sítí, řádově nižším nákladům, které televizím účtují, a možností zpoplatnit část nabídky poskytovat mnohem vyšší počet kanálů. Radiokomunikace při zavádění DVB-T2 argumentují tím, že v pozemních sítích je obraz v HD zdarma.

Architekt digitalizace České televize Pavel Hanuš ale už před časem upozornil, že standardu DVB-T2 zatím v Česku chybí obchodní model – datově náročný tok vysílání v HD je pro televize coby zákazníky operátora levnější šířit přes satelit než v pozemních sítích.

 
 
 
reklama

Nejčtenější za týden

reklama

Denní zpravodaj e-mailem

Čtěte nás na sociálních sítích

Na Twitteru sledujte telegrafické zprávy
a odkazy na všechny naše články.



Na Facebooku sledujte delší komentáře,
fotografie a odkazy na vybrané články.

 
 

Národní galerie reklamy

 
další kampaně