Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Radiožurnál dál sílí, Frekvence 1 padá

Poslechovost českých rádií za 4. čtvrtletí 2013 a 1. kvartál 2014

Nejposluchanějším tuzemským rádiem zůstává Impuls Andreje Babiše, druhou příčku si po předchozím skoku uhájila Evropa 2 (francouzský koncern Lagardere). Výraznější pohyby se dějí za nimi: třetí Frekvence 1 (Lagardere) meziročně ztratila sto tisíc posluchačů, čtvrtý Radiožurnál veřejnoprávního Českého rozhlasu naopak zhruba tolik posluchačů získal. Poslechovost stanic mluveného slova Plus a Zet stagnuje. Změřil to pravidelný průzkum Radioprojekt.

Denní poslechovost celoplošných stanic, v tisících posluchačů

Vývoj denní poslechovosti celoplošných stanic, v tisících posluchačů

DENNÍ POSLECHOVOST CELOPLOŠNÝCH RÁDIÍ V ČR
meziročně předchozí pololetí*
4. kvartál 2013 a 1. kvartál 2014 4. kvartál 2012 a 1. kvartál 2013 změna 2. pololetí 2013 změna
Rádio Impuls
Londa
1.072.000 1.026.000 +46.000 1.071.000 +1.000
Evropa 2
Lagardere
940.000 927.000 +13.000 950.000 -10.000
Frekvence 1
Lagardere
867.000 968.000 -101.000 896.000 -29.000
Radiožurnál
Český rozhlas
832.000 727.000 +105.000 792.000 +40.000
Dvojka/Praha
Český rozhlas
427.000 413.000 +14.000 426.000 +1.000
Vltava
Český rozhlas
79.000 66.000 +13.000 66.000 +13.000
ČRo Plus**
Český rozhlas
26.000 19.000 +7.000 25.000 +1.000
síť BBC/Zet
Lagardere
20.000 -5.000 20.000 0
ČRo Junior
Český rozhlas
7.000 9.000 -2.000
ČRo D-Dur
Český rozhlas
6.000 6.000 0 3.000 +3.000
ČRo Wave
Český rozhlas
5.000 8.000 -3.000 2.000 +3.000
ČRo Jazz
Český rozhlas
2.000 1.000 +1.000
*Měří se v klouzavých pololetích. ** Nahradil ČRo 6, ČRo Leonardo, ČRo Rádio Česko.
Poslechovost včera. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median

Mezi regionálními rádii posílil stabilně vedoucí Blaník. Rockový Beat přeskočil stanici Country, naopak severomoravský Čas Radima Pařízka se meziročně propadl, jako jediný z regionální top 5.

DENNÍ POSLECHOVOST REGIONÁLNÍCH RÁDIÍ V ČR
meziročně předchozí pololetí*
4. kvartál 2013 a 1. kvartál 2014 4. kvartál 2012 a 1. kvartál 2013 změna 2. pololetí 2013 změna
Blaník
Media Bohemia
666.000 642.000 +24.000 647.000 +19.000
Rádio Beat
Radio Investments
225.000 191.000 +34.000 219.000 +6.000
Country rádio
Radio United
209.000 200.000 +9.000 233.000 -24.000
Hitrádio Orion
Media Bohemia
196.000 164.000 +32.000 180.000 +16.000
Rádio Čas
Radim Pařízek
190.000 224.000 -34.000 197.000 -7.000
*Měří se v klouzavých pololetích. Poslechovost včera. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median

Denně rádio ladí 64 % populace Česka ve věku od 12 do 79 let, týdně 85 %. Aspoň jednou týdně si rádio na internetu zapne téměř 1 milion lidí.

Díky vzestupu Radiožurnálu mírně vzrostl tržní podíl Českého rozhlasu (22,5 %), poklesem Frekvence 1 naopak mezi mediazastupitelstvími ztratilo Regie Radio Music (42,7 %). Media Marketing Services si drží 32,6 %, nezastupované stanice 0,9 %, ostatní stanice 1,3 %.

Vývoj poslechovosti podle mediazastupitelství, v tisících posluchačů

Vývoj poslechovosti podle mediazastupitelství, v tisících posluchačů