Přemýšlení nad redesignem ČT24 začalo pohledem na barevná schémata zahraničních zpravodajských stanic.
Zjistilo se, že ČT24 používá v podstatě plnou paletu. Tím pádem jednotlivé barvy postrádaly svou schopnost dělit, odlišovat a zvýrazňovat významy.
Redesign ČT, který před časem začal přeměnou ČT1 a ČT2, vychází z navrženého barevného systému. Ten kvůli obrovskému množství na trhu existujících stanic zaměrně narušil klišé „co kanál, to jedna barva“. Jednička tak využívá kompletní škálu, Dvojka pastelové tóny, Sport je zelený, protože „si lidé myslí, že klíčovací zelená je dobrá“, Art je vyvedený v protikladné kombinaci černé a bílé, Déčko dostalo duhu. A ČT24 se stala nositelkou snahy „využít jednu barvu na maximum“.
Pár dalších barev později přece jen přibylo, a to proto, aby se zvýraznily důležité předěly v denním proudu, v kontinuálním vysílání. Nové barevné rozvržení vidíme dole, nahoře je stav po šesti letech používání původní grafiky.
Do nového loga ČT od Studia Najbrt vložili designéři modrý přechod (gradient), jako metaforu zrcadla nezkreslené informace.
Najbrt a spol. - konkrétně designér Marek Pistora, též někdejší art director Reflexu - vytvořili pro Českou televizi také nové písmo TV Sans.
A součástí zadání designérům bylo rovněž udržet univerzální „zpravodajský“ symbol - zeměkouli.
Spojením všeho výše jmenovaného vznikla následující skupina prvků, kde zpravodajské souhrny jsou červeným předělem, žlutá je vyhrazena pro bleskové či přelomové zprávy (breaking news) a dynamiku sportovních zpráv zdůrazňuje kurzíva. Dvě zeměkoule u Událostí, komentářů - vlajkového pořadu ČT24, snažícího se vysvětlovat hlavní dění dne - metaforicky vyjadřují, že neexistuje skrytá strana toho, o čem se mluví, vidíte obě strany zeměkoule.
Tři odstíny modré, podbarvující znělky pořadů, rozdělily den na tři bloky - podle toho, jestli se vysílají dopoledne, odpoledne nebo večer, respektive v noci.
Následuje pro designéry nejdůležitější diagram: celodenní program ČT24 si rozkreslili do schématu, podle nějž na „modré hladině informací, tmavnoucí směrem k večeru, plují červené čluny zpráv, z nichž občas vystřelují žluté rachejtle mimořádných zpráv“.
Symbol zeměkoule využívá zřejmě každá zpravodajská stanice, je univerzální, celosvětové rozšířený. Ve znělkách se kolem ní, zvnějšku pohybují další věci. Tvůrci nové podoby ČT24 přitom chtěli, aby vnější obal zeměkoulí byl nejen dynamický, ale aby nebyl náhodný, aby měl konkrétní význam. Tak vymysleli koncept takzvaných datasfér, tedy znázornění různých ukazatelů a údajů příslušejících k různým územím či zemím po celé planetě.
Konkrétně to jsou časová pásma...
(rozpohybovaná)
... sloupce vysoké podle hodnot HDP...
... dráhy satelitů obíhajících kolem Země...
... časy rekordů různého typu...
... meteorologické ukazatele...
... trasy leteckých linek, cesty lodní dopravy a vyznamné silniční koridory...
... nebo na odlehčení umělecká bublina.
Vznikly soubory znělek pro tři části dne.
Znělky zpravodajských souhrnů a mimořádných zpráv ukazují po Zemi místa, kde působí zahraniční zpravodajové České televize.
A zeměkoule ve znělce Událostí, komentářů ukazují všechny datasféry najednou: shora zleva po prostých vrstvách je to jak Zemi snímá satelit, pak rovnoběžky, města, GPS, čas, v druhém řádku časová pásma, státy, řeky, silnice, jazyky a tweety, ve třetím řádku atmosféra, isobary, trasy lodí, vítr, letecké linky a internetové linky, ve čtvrtém řádku pak nejčastější zemětřesení a činné sopky, hustota populace, noční města či trasy satelitů, úplně vpravo pak HDP.
Selfpromo (sebepropagační klip) ve formě odpočítávání. Podkladový záběr není pevně daný, z aktuálních záběrů ho může vybírat samotná redakce.
Nový systém infografiky měl oproti překombinované předchozí verzi grafiky maximálně „vyčistit“ obraz a zpřehlednit textové informace. Dlouhé diskuse se vedly o tom, jak velké má být písmo - v úvahu se přitom bral i věk diváků zpravodajské stanice.
Na znělkách pracoval tým lidí, v němž byli kromě zmíněných také Tomáš Luňák, David Vrubel, Petr Vícha, Michal Novák či Karel Havlíček.
Ze zmíněného vystoupení organizátoři uchovali videozáznam.