Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Ředitel ČT Janeček: Nová média jsou součástí vysílání České televize

Nová média rozhodně nemají být náhradou za ukončení reklamy v běžném vysílání České televizi, tvrdí generální ředitel ČT Jiří Janeček.

Jiří Janeček. Foto: ČT

Jiří Janeček. Foto: ČT

Česká televize přibírá ke svému klasickému vysílání v televizních sítích i aplikace pro internet a mobilní přístroje, aby poskytovala veřejnou službu na všech relevantních distribučních platformách, přitom nemá ambice na těchto nových způsobech distribuce vydělávat.

Uvedl to generální ředitel České televize Jiří Janeček v textu, o nějž jej požádal Médiář.cz, v rámci diskuse o budoucí koexistenci veřejnoprávních a soukromých médií.

„Pro Nová média nevytváříme žádný nový obsah. Vždy se vychází z existujícího,“ napsal šéf ČT, „cílem není komerční úspěch, podnikání a prodej reklamy. Nová média rozhodně nemají být náhradou za ukončení reklamy v běžném vysílání ČT.“

„Komerční aktivity ČT v oblasti Nových médií jsou mizivé, a přesto jsme připraveni je i nadále omezovat,“ přislíbil ředitel Janeček ve věci reklamy na internetu, na niž si ČT přijde na 8 milionů korun ročně. Celkové inzertní výdaje činily loni 7,7 miliardy korun.

Koncept nových médií ČT je podle Janečka součástí projektu komplexní digitalizace, kterou management veřejnoprávní televize schválil už na přelomu let 2004 a 2005. Janeček vede instituci od léta 2003.

„Sedm let na základě této vize systematicky budujeme tento nový vysílací prostor a všechny naše aktivity jsou navzájem propojeny – satelitní vysílání, terestrické vysílání, kabelové vysílání, iVysílání, video služby, aplikace pro mobilní zařízení, HbbTV. To vše je vysílací prostor, ve kterém se pohybuje vysílání ČT,“ píše Janeček.

Nad tento rámec televize podle svého ředitele nepůjde: „Nová média jsou v současné situaci evidentně součástí vysílání ČT a zároveň i doplňkem rozšiřujícím služby spojené s vysíláním ČT,“ vymezil Janeček.

„Nová média jsou samozřejmě i nutným marketingovým a informačním nástrojem oslovujícím uživatele těchto nových platforem,“ nachází Janeček smířlivý tón s bývalým šéfem Novy Petrem Dvořákem. Ten míní, že nová média mají být jen marketingovou a informační podporou veřejnoprávní televize. Dvořák krátce po svém odchodu z Novy připustil, že by nebyl proti tomu stát se šéfem veřejnoprávní České televize.

Janeček se v podstatě shoduje i s generálním ředitelem televize Nova Janem Andruškem. Ten míní, že veřejnoprávní Česká televize by neměla vyrábět obsahy speciálně pro internet, neboť je oproti komerčním hráčům zvýhodněna tím, že jí koncesionáři musejí ze zákona hradit pravidelné měsíční poplatky.

„Soustřeďujeme se na nízkorozpočtové pilotní projekty ověřující možnosti té které technologie a implementujeme jen to životaschopné,“ tvrdí Janeček. Celkové náklady na divizi Nová média nedosahují podle něj ani 0,5 % celkových nákladů ČT. Přepočteno z celkové sumy nákladů 7,2 miliardy korun plánovaných na letošek Nová média spotřebují nejvýš 36 milionů korun ročně.

Přečtěte si celý text Jiřího Janečka „Česká televize nemá z pohledu nových médií žádné komerční ambice“

Autora o tento text požádala redakce Médiáře, v rámci snahy rozpoutat diskusi o podobě budoucí koexistence veřejnoprávní a komerčních televizí. Na totéž téma Médiář už nabídl pohled generálního ředitele Novy Jana Andruškabývalého šéfa Novy Petra Dvořáka a přinese názor televize Prima Marka Singera.